welke luchtfilter

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
jordywillems1995
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 18 mar, 2011 19:34

welke luchtfilter

Bericht door jordywillems1995 »

ik heb gelezen dat er veel mensen ook en k&n luchtfilter hebben stekken zijn deze beter dan een gewoon luchtfilter en krijg je meer of minde pk en is hoeveel kost het ? :D
Laatst gewijzigd door Boncari op za 23 apr, 2011 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Tuning
Mellos700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: za 12 mar, 2011 22:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: welke luchtfilter

Bericht door Mellos700R »

Ik wil je graag helpen , maar kom op dit is een vraag die al 100000x besproken is en via de zoekfunctie zo gevonden is.

Ook de prijs voor een k&n filter vind je zo via google of quadtuning.nl bijvoorbeeld , beetje nadenken is niet zo moeilijk lijkt me.

Ja een K&N filter is over het algemeen beter omdat deze minder weerstand geeft oftewel meer lucht door laat , alleen zou deze ook een rijkere afstelling nodig hebben ( pc3 / pc5 / grotere sproeier bij carb versies)

Monteer dus niet alleen een k&n zonder iets aan te passen (Dit heeft totaal geen nut voor je vermogen , je quad loopt dan te arm en dus te warm wat schade in het blok tot zijn gevolg kan hebben)

Wil je meer Pk,s die merkbaar zijn (dus niet 1 of 2 pk) , zou je toch echt het beste een k&n / een grotere inlaatbuis / een rijkere afstelling en een open uitlaatsysteem moeten monteren ( The big3 )

De prijs voor de K&N zoek je zelf maar op , wordt je niet dommer op :D
*Raptor700R 08
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
jordywillems1995
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 18 mar, 2011 19:34

Re: welke luchtfilter

Bericht door jordywillems1995 »

Mellos700R schreef:Ik wil je graag helpen , maar kom op dit is een vraag die al 100000x besproken is en via de zoekfunctie zo gevonden is.

Ook de prijs voor een k&n filter vind je zo via google of quadtuning.nl bijvoorbeeld , beetje nadenken is niet zo moeilijk lijkt me.

Ja een K&N filter is over het algemeen beter omdat deze minder weerstand geeft oftewel meer lucht door laat , alleen zou deze ook een rijkere afstelling nodig hebben ( pc3 / pc5 / grotere sproeier bij carb versies)

Monteer dus niet alleen een k&n zonder iets aan te passen (Dit heeft totaal geen nut voor je vermogen , je quad loopt dan te arm en dus te warm wat schade in het blok tot zijn gevolg kan hebben)

Wil je meer Pk,s die merkbaar zijn (dus niet 1 of 2 pk) , zou je toch echt het beste een k&n / een grotere inlaatbuis / een rijkere afstelling en een open uitlaatsysteem moeten monteren ( The big3 )

De prijs voor de K&N zoek je zelf maar op , wordt je niet dommer op :D
wat betekent de big 3 ps ik heb al een dubbele doma uitlaat . maar wel een gewoon twin air lucht filter zo een mouche maar heb nog niks aan sproeier of injectie aangpast maar wat beteken the big 3 eigelijk al ik vragen mag ?
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: welke luchtfilter

Bericht door Boncari »

Gebruik de zoekfunctie dan weet je genoeg ;)
1 tip: Zoek in het subforum tuning ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: welke luchtfilter

Bericht door yamahakoppel »

mij hebben ze altijd gezegt dat een k&n filter fijn stof niet tegen houd zonder outerwear
ik zou je twin air filter houden en enkel nog een power commander steken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Mellos700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: za 12 mar, 2011 22:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: welke luchtfilter

Bericht door Mellos700R »

Een K&N moet altijd geolied worden inderdaad , maar dan nog houdt het fijnstof minder goed tegen.

Als je met de quad op de straat ( Belgische baan ) rijdt is een K&N wel aan te raden.

Op het zand zou ik gewoon inderdaad een Twin Air houden evt in combo met open luchtfilterdeksel.

(Of je hebt een injectie of je hebt een sproeier , carburateur dus , je hebt ze niet bijden :) )

The Big 3 betekent: 1 uitlaat aanpassen ( Doma , LeoVince , Akropovic , Lazer , Yoshimura enz. ) / 2 inlaat aanpassen ( K&N , Green , Twin Air , Grotere inlaatbuis enz. ) / 3 afstelling aanpassen ( in de vorm van een sproeier of powercommander bijvoorbeeld. )
*Raptor700R 08
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
jordywillems1995
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 18 mar, 2011 19:34

Re: welke luchtfilter

Bericht door jordywillems1995 »

Mellos700R schreef:Een K&N moet altijd geolied worden inderdaad , maar dan nog houdt het fijnstof minder goed tegen.

Als je met de quad op de straat ( Belgische baan ) rijdt is een K&N wel aan te raden.

Op het zand zou ik gewoon inderdaad een Twin Air houden evt in combo met open luchtfilterdeksel.

(Of je hebt een injectie of je hebt een sproeier , carburateur dus , je hebt ze niet bijden :) )

The Big 3 betekent: 1 uitlaat aanpassen ( Doma , LeoVince , Akropovic , Lazer , Yoshimura enz. ) / 2 inlaat aanpassen ( K&N , Green , Twin Air , Grotere inlaatbuis enz. ) / 3 afstelling aanpassen ( in de vorm van een sproeier of powercommander bijvoorbeeld. )
ok bedankt ja heb nu dubbele doma uitlaat helemal en twin aire luchtfilter maar geen powercomander ma als ik dan geen k&n luchtfilter steek omdak nog in veld rij en dus veel stof kan ik dan mij kap af nemmen of gaatjes bij makken en daar een filter doek achter vastmakken mvg
shy fx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 06 feb, 2006 17:52
Locatie: Zutphen

Re: welke luchtfilter

Bericht door shy fx »

Je moet eerst een Powercommander kopen!!! dat is eigenlijk de eerste optie die je moet kopen.

op dit moment loopt die raptor van jou veels te arm.

Als je een K&N filter koopt koop dan ook een outerwear/prefilter das zoon hoesje. Dit is heel makelijk schoon te maken, en zorgt er voor dat je bijna toch geen onderhoud aan de K&N filter hebt.

Twin air filters zijn wel leuk maar die blijf je aan het schoonmaken die dingen worden net zo snel vies helemaal als je zonder deksel rijd.

als je meer info wil stuur maar een berichtje.
Plaats reactie