opvoeren, waar te beginnen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
rickyblaster
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 13 jul, 2003 16:02
Locatie: Omgeving Uden

opvoeren, waar te beginnen

Bericht door rickyblaster »

Ik zou graag mijn blaster tunen.
Waar te beginnen?
Daan
Quadrider
Quadrider
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 19:10
Locatie: Omgeving Ede

Bericht door Daan »

Een mooie volgorde om mee te beginnen is:
- Aftermarket luchtfilter (persoonlijk zou ik voor een K&N met Outerwear gaan) en dan eventueel zonder deksel op je airbox gaan rijden. Alleen de snorkel weghalen scheelt ook al.

- Aftermarket uitlaatsysteem (dus zowel pijp als demper). De Toomey B1 is op het moment een van de betere systemen op de markt. Ik heb ProCircuit op m'n Blaster gehad en was hier ook erg tevreden over.

- Aftermarket reeds of een compleet andere reedcage (V-Force Delta 2 is volgens vele de beste).

Dit zijn zeg maar de meer basic modificaties die je een aanzienlijke winst opleveren. Je kan altijd nog je ontstekingstiming aanpassen, kop laten vlakken, cylinders laten poorten, etc., maar ik zou met de bovenste drie beginnen (eer je dat er op hebt zetten ben je ook al ruim 500 euro lichter).
Een ding dat je in de gaten moet houden met tunen is je jetting. Als je aftermarket onderdelen toevoegt die je prestaties verbeteren of aanpassingen maakt waardoor de airflow veranderd, moet er 9 van de 10 keer gerejet worden.

Succes en voor verdere vragen kun je natuurlijk altijd op het forum terecht. :wink:
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

Je kan ook mijn blok kopen waar alles al aan gedaan is.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Das te makkelijk, dan mis je de uitdaging van het zelf sleutelen ;)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ice
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 16 jul, 2003 15:15
Locatie: Varsseveld
Contacteer:

Bericht door Ice »

Niet vergeten om achter een kliener tandwiel te plaatsen
Daan
Quadrider
Quadrider
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 19:10
Locatie: Omgeving Ede

Bericht door Daan »

Met achter een kleiner tandwiel vergroot je je topsnelheid, maar het kost je in de meeste gevallen acceleratie (zelfde als voor een groter tandwiel). 3 tanden achter staan gelijk aan 1 tand voor (als ik me niet vergis). Maar ik zou dit persoonlijk meer af laten hangen van je rijgebied en het karakter van je motor.
Als je over veel krappe bospaden rijdt ben je juist meer geholpen met een kleiner tandwiel voor (groter achter). Als je veel lange rechte stukken hebt is een groter tandwiel voor (kleiner achter) juist weer prettig (hoef je ook minder vaak over te schakelen).
Bij sommige 2-takt motoren kun je zelfs sneller accelereren met een groter tandwiel voor. Dit omdat het grotere tandwiel wheelspin (en soms wheely's) verminderd. Bij een Banshee is dit bijvoorbeeld het geval (zeker als hij getuned is).
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Plaats reactie