mijn achter as lagers zijn volgens mij versleten
nu heb ik de wielen + hubs er al af en die vier bouten , rem ( schijf nog niet ) en tandwiel en die vier bouten in de achterbrug , maar nu kom ik niet echt verder ?
en kun die lagers gewoon gaan halen bij een lagerboer ?
ik hoor graag iets van jullie
Stap 1: Je moet rechts de achtervelg demonteren , de ketting demonteren , de remklauw demonteren , de grote moer naast de schijfrem demonteren , de schijfrem demonteren , daarna kan je de as naar links toe uit het lagerhuis schuiven.
Stap 2: de 4 bouten van het lagerhuis demonteren en het lagerhuis demonteren.
Stap 3: de lagers uit het lagerhuis tikken / persen (beste is even het lagerhuis verwarmen zodat deze uitzet)
Stap 4: de lagerboer heeft deze maat lagers niet , dus wordt het een setje van allballs (zie quadtuning.nl) daarbij zitten ook de keerringen.
Stap 5: het lagerhuis goed schoonmaken en daarna weer goed verhitten zodat deze uitzet , lagers er weer in tikken / persen ( Let op dat je niet op de binnenste ring van het lager tikt / perst !!! )
[quote="Mellos700R"]Stap 1: Je moet rechts de achtervelg demonteren , de ketting demonteren , de remklauw demonteren , de grote moer naast de schijfrem demonteren , de schijfrem demonteren , daarna kan je de as naar links toe uit het lagerhuis schuiven.
al vast bedankt voor alle hulp,
maar volgens mij zit er bij mij geen moer bij de schijf ?
en is een setje van deze lagers genoeg of moeten het er meer zijn http://www.quadtuning.nl/webwinkel/lage ... 224!NL!1!1!!!" onclick="window.open(this.href);return false;!
ik heb ook verbreede as passen deze lagers dan ook ?
onder tussen heb as er uit en er zit gewoon een lagertje 6008 in
deze kun toch wel bij lagerboer halen ?
Meet even het lager op met een schuifmaat en vergelijk de maat met de maten in mijn vorige bericht.
De keerringen zou ik niet durfen zeggen , ik denk haast niet dat ze die hebben liggen maar je weet het nooit , ligt er ook aan welke winkel je heen gaat.
Ik zou de keerringen wel vervangen omdat deze meestal de oorzaak zijn van het hele probleem , deze laten namelijk het water en vuil bij het lager komen als deze versleten zijn.
Als je ze er in hebt zitten , adviseer ik je om niet van dichtbij met de hogedrukspuit op de afdichtingen te spuiten , zo komt namelijk het water en vuil bij de lagers.