aanpassen rijgedrag LTZ 400

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Quads4fun
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 28 mar, 2011 20:56

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door Quads4fun »

Beste,

dus jij zou proberen om om de voorste verbreding eraf te halen en de achterste verbreed te laten, of zie ik dat verkeerd?

Alvast bedankt!

Greetz, Franky
Bulldog
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: do 26 mar, 2009 19:24
Locatie: Bilzen Limburg

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door Bulldog »

Heb geen negatieve gevolgen van spoorverbreders.
Brede voorbanden daar in tegen wel.
Heb een 175 van voor liggen.

Mvg Davy.
Quads4fun
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 28 mar, 2011 20:56

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door Quads4fun »

:applaus: Hallo Davy,

ok dan probeer ik het zeker met smallere banden. Wederom bedankt voor je duidelijke reactie

Mvg,
Franky
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door RonaldTD »

Rijd nu enkele weken met spoorverbreders. Achteraan top!! Wegligging is verbetert, maar qua stuurgedrag is hij veel directer en is ook moeilijker op te vangen. Heb inmiddels een paar maal gehad dat ik na driften van een bocht bijna doorsloeg. De stuurslag wordt vergroot en dit is met 3cm verbreding aan elke kant goed te merken. Voorlopig is het voldoende zo, maar in de toekomst voor toch misschien andere armen plaatsen.
Quads4fun
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 28 mar, 2011 20:56

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door Quads4fun »

Ik ben dinsdag verschillende bandenmaten en types gaan testen bij mijn dealer. Die zette zonder problemen verschillende combinaties op mijn quad die ik in de landwegjes kon uittesten. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Maxxis "Dirt" banden die trouwens al achteraan op mijn quad stonden. Vooraan ben ik gegaan voor de 165/70/10, terwijl ik vooraf met de Spearz zat van 195/50/10. Wat een verschil!!! Terwijl hij met die brede banden heen en weer slingerde rijdt hij nu veel stabieler. Ze ogen misschien iets minder mooi als een laagprofiel, maar nu scheur ik aan een behoorlijke snelheid op de landwegen terwijl dat vroeger helemaal niet kon. Eerst dacht ik dat de verbrede voorarmen en achteras de oorzaak waren, maar met deze nieuwe banden vooraan voel ik geen enkele negatieve invloed van de verbredingen :applaus:
Mijn totale achterbreedte staat nu op 130cm en van voor ietsje smaller. Achteraan 225/40/10 Maxxis Dirt en vooraan 165/70/10 Maxxis Dirt. Vering veranderd door KW en hij gaat als een speer, ...of het nu op landwegen, offroad, of op de openbare weg is maakt niet meer uit. O ja, wielen laten uitlijnen maakt ook een heel groot verschil. zeker aan te raden!!!

Greetz van een tevreden piloot.
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door RonaldTD »

Fototje?
Bulldog
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: do 26 mar, 2009 19:24
Locatie: Bilzen Limburg

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door Bulldog »

Voila, ik heb het je toch gezegd.
Ik had hetzelfde op mijn ltz liggen.
En ik neem ook altijd dirt, vind veel beter dan spearz.
Je kan er beter mee driften op droog wegdek en is beter onder controle te houden op nat wegdek.

Mvg Davy.
Gebruikersavatar
jumper2110
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 31 jul, 2010 15:15

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door jumper2110 »

Ik wil ook wat foto's zien dan.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door yamahakoppel »

:? ik heb al 17.000km met brede banden geen problemen
maar je zegt wielen uitlijnen wat bedoel je uitbalanceren of het spoor, caster en camber regelen
ik denk als je uw wielen te goei uitgelijnt had dat het met uw brede banden ook ging maar nu is uw verdeler weer blij en jij weer wat € armer en ook blij :D
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Quads4fun
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 28 mar, 2011 20:56

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door Quads4fun »

Het uitbalanceren is inderdaad het eerste wat we met de brede 195 banden geprobeerd hadden. Was beter, maar viel toch nog tegen. Nu heb ik eigenlijk een heel goeie combinatie. Wat de verkoper betreft, die heeft niet veel gewonnen bij mijn bezoek, haha. Een 2-tal uur banden wisselen, de gekozen combinatie achteraf uitbalanceren en hij heeft mijn spearz overgenomen. Voor dit alles betaalde ik 102 euro :applaus:

Bulldog, de Dirt versie is inderdaad een heel goeie keuze. Dat gevoel had ik direct toen ik ze bij de dealer uittestte.

Yamahakoppel, ik geef toe dat de Raptor met 195 vooraan minder gevoelig reageert dan de Ltz. Ik heb vrienden die met heel lage 225 bandjes liggen vooraan, en die hebben dat probleem ook niet. Een paar van hen reden met mijn quad oude combinatie, en kwamen met tot dezelfde conclusie als ik "gevaarlijk".

Ik zou blij zijn wat foto's te kunnen plaatsen, maar zo dom als ik ben krijg ik die niet geplaatst :verymad:
Hoe kan ik foto's vanop mijn afbeeldingenbestand op de pc hier invoegen. Help :?

Greetz
Gebruikersavatar
jumper2110
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 31 jul, 2010 15:15

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door jumper2110 »

Op deze manier :)
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =45&t=4726" onclick="window.open(this.href);return false;
Quads4fun
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 28 mar, 2011 20:56

Re: aanpassen rijgedrag LTZ 400

Bericht door Quads4fun »

Thanks Jumper! Ik ga er dit weekend mee aan de slag.

Greetz :buig:
Plaats reactie