Nja, tot ik op een keer blijkbaar onwetend een zwarte auto achter me had rijden om een 50 à 100m afstand. Ik dacht al, hehe, die rijdt ook goe door in ne zandweg. maar ik had maar 1 blik geworpen en ben verder gereden.
Deze avond stopt deze leuke zwarte auto bij mij op men parking. 2 agenten eruit. Ik dacht hollé, hier gaan we.
Ze vroegen of ik hun gezien had. Ik zeg nee, kheb geene combi gezien, nja, ma we waren met die annonieme auto en we hadden ons sirene en zwaailicht op staan. Ik zeg, ik hoor niks van sirene op die quad, en gellie reed in mijne stof, da zwaailicht heb'k echt nie gezien hoor.
Ik vroeg daarop aan de agent, maar ik mocht daar toch rijden of niet ? jaja, zegt hij, daar maken we ook geen PV voor. Ik zeg ah, dus eu ??? Ik weet eigenlijk nie wa'k mis gedaan heb? Ja zegt hij: ge waart aant crossen. Ik zeg, ja ? ik was met de quad aant rijden. Ja ma ge reed veel te hard zegt de agent. Waarop ik zeg: daar staan geen platen dus mag ik toch 90 niet ? Nee, zegt hij, ge moet uw snelheid aanpassen aan de omstandigheden. Nja, ik stond echt met een vraagteken.
![Verward :?](./images/smilies/icon_verward.gif)
Ik zeg, met den auto tegen die snelheid door ne zandweg rijden, ja daar geef'k u gelijk in. Ma ik zeg, da is hier een kaarsrechte baan met open velden. En gij zegt dat da onverantwoord is met de quad ? ja zegt hij. wij konden de auto maar net op de baan houden. Ik zeg, als ge met ne koersfiets in de bos gaat rije is't ook onverantwoord, maar pakt ge nie Mountainbike dan gaat da ook hard mee vallen niet???
Dus de heren maken mij een PV op voor onverantwoord rijgedrag op een openbare zandweg... 100 €
Allemaal leuk, maar ik kan seffes echt men hobby nie meer uitoefenen. Crossen is men hobby, en de crossparcours doen ze dicht, en de opeenbare parcours die er nog zijn, zijn echt veel te gevaarlijk voor de recreatieve crossers. Maar ja, ik zal men quad moeten verkopen om dan een moto te kopen en mijn leven in het verkeer te gaan wagen. wat ik persoonlijk vele gevaarlijker vind dan tegen 80/90 door een rechte grindweg te rijden.
![Very Mad :verymad:](./images/smilies/icon_hamer.gif)