Spuiten van plastic kappen.

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Quads4fun
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 28 mar, 2011 20:56

Spuiten van plastic kappen.

Bericht door Quads4fun »

Even een raar vraagje waar ik niet onmiddelijk antwoord of ervaringen over lees.
Iedereen kent wel de normale gebruikersporen op de kappen van de Quad. Meestal vallen deze sporen niet zo erg op, maar op mijn zwarte Ltz400 zijn valt het toch wel heel erg op. Niet dat ze diep zijn, helemaal niet. Enkel matte strepen die er achteraf niet uit te krijgen zijn met producten die ik al in de quadhandel aankocht :x

Nu had ik het idee om de plastic kappen te lakken met doorzichtige lak van een heel goeie kwaliteit. Nu is mijn vraag of hier iemand al ervaring mee heeft, en of door het trillen en bewegen van de kappen geen barstjes in de lak komen.
Ik rij hoofdzakelijk on road, maar ook geregeld offroad. Maar ik ben een pietje precies die graag zijn materiaal in heel mooie staat houd. Iemand een idee hoe ik die matte strepen terug als nieuw kan maken, en hoe ik ze achteraf kan lakken om ze minder gevoelig kan maken voor dit soort sporen :buig: .

Alvast bedankt
Greetz :crosser:
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Spuiten van plastic kappen.

Bericht door JohnBeton »

Je kan tegenwoordig wel goede lakken krijgen voor kunstof, je moet er ook weekmakers aan toevoegen, zodat de lak niet barst als je kappen buigen.
Als je naar een goede lakhandelaar gaat, die kunnen je vast wel wat aanraden
Quads4fun
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 28 mar, 2011 20:56

Re: Spuiten van plastic kappen.

Bericht door Quads4fun »

:applaus: Ok, thanks! Dus het is mogelijk
Plaats reactie