r1 blok is idd een idee maar om daar nu aan te beginnen, zit ik van de zomer zonder quad.
vorig jaar heb ik ook niet echt van de zomer kunnen genieten met me quad
maar mocht ie eind van de zomer weer kapot gaan, gaan ik die klus met een r1 blok van winter aan
don't ride, just fly yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
de schade is bepaald
het is idd het bigend lager en de zuiger is aan 1 kant van de poot te heet geworden
de zuiger word niet vernieuwd op dit moment
in plaats daarvan komt me oude silinder er terug op, die zuiger daarvan is nog nieuw
er word wel gelijk een nieuwe oliepomp en disketting op gezet.
de koppeling word ook veranderd, er komt een plaat bij waardoor ie niet of nauwelijk meer doorslipt.
heeft iemand trouwens een idd hoe het komt dat die zuiger aan 1 poot heet kan worden?
don't ride, just fly yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Arx-17 schreef:dat klinkt als kantelen van je zuiger door speling tussen je zuiger en cylinder.
denk het ook. vroeger hadden motoren over het algemeen langere zuigers, deze hadden dat effect lang niet zo snel als de motoren van tegenwoordig.
doordat de zuigers tegenwoordig zo smal zijn mag je maar een minimaal slijtage hebben ander heb je kans op kanteling van de zuiger.
misschien is dat effect wel bereikt door je lager speling?
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
dat is idd. wat anders.
ik zou zeggen dat dat toch een teken is dat die kant te weinig olie heeft gehad om voldoende te koelen.
denk ook nog steeds niet dat het aan je olie zelf ligt.
denk dat je toch naar een ander type zuiger toe zal moeten zoals van cp bijv. deze hebben dubbele olie ring kanalen bij whistpin zitten voor 2x zoveel oliedoorvoer/koeling.
lees dit maar is. http://www.cp-carrillo.com/Tech/PistonT ... fault.aspx
Laatst gewijzigd door tjobbie op di 03 mei, 2011 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
mike04011977 schreef:@ tjobbie
er zit al een grotere sproeier in 175 ipv 162
ik bedoelde de oliesproeier maar die werkte blijkbaar wel dan.
ik weet niet hoe het werkt maar is de oliesproeier wel goed gericht?
heb net voor je opgezocht maar het blijkt dat de 06 versie vaak last van de overhitte whristpin hebben ivm. geen oliesproeier.
toch heeft de jouwe er nog steeds last van, vaag?
Laatst gewijzigd door tjobbie op di 03 mei, 2011 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves