hallo
Ik wil misschien een 2ehands quad met kenteken uit belgie halen naar nederland. Maar nu las ik hier op het forum dat de bpm lager wordt als de quad ouder is. Ik kan hier bij de belastingdienst alleen niets over terug vinden. Wat ik uit die site begrijp is dat je de nieuw prijs pakt en de belasting er af haalt. bijvoorbeeld 5000/119*100=4201 dan 19.4 procent -210. 4201*0.194-210=610 Er staat alleen niet dat een oudere quad goedkoper is. Weet iemand dus hoe dit zit.
Nog een vraag in nederland kun je een deel van de bpm terug krijgen als je uitvoerd. Kan dat in belgie ook.
bpm 2ehands quad
-
- Toeschouwer
Re: bpm 2ehands quad
Hallo,
alleen Nedeland kent het begrip BPM. Dus wat er nooit betaald is kun, je dus helaas ook niet terug vordereren
Bij invoeren naar Nederland is het belangrijk wat het voertuig nog waard is, maar let op, das incl. alle opties. Dus hoe meer opties des te waardevoller het voertuig is. Het beste is dus een voertuig zo "kaal" mogelijk in te voeren. Wat de BPM betreft dat wordt vanaf het eerste jaar van inschrijving ieder jaar vermindert tot 8 jaar oud (als ik me niet vergis), daarna is een voertuig BPM vrij.
Je kunt natuurlijk ook altijd ff naar de RDW in Nederdeland bellen, die weten precies hoe het zit en daar moet je later ook de afspraak maken voor de invoerkeuring
Succes
alleen Nedeland kent het begrip BPM. Dus wat er nooit betaald is kun, je dus helaas ook niet terug vordereren
Bij invoeren naar Nederland is het belangrijk wat het voertuig nog waard is, maar let op, das incl. alle opties. Dus hoe meer opties des te waardevoller het voertuig is. Het beste is dus een voertuig zo "kaal" mogelijk in te voeren. Wat de BPM betreft dat wordt vanaf het eerste jaar van inschrijving ieder jaar vermindert tot 8 jaar oud (als ik me niet vergis), daarna is een voertuig BPM vrij.
Je kunt natuurlijk ook altijd ff naar de RDW in Nederdeland bellen, die weten precies hoe het zit en daar moet je later ook de afspraak maken voor de invoerkeuring
Succes
Pain is temporary...........Pride is forever
Bedankt voor je antwoord. Ze bepalen dus gewoon de bpm op basis van de huidige waarde van de quad.
Dan weet ik genoeg. Het leek mij ook al niet logies als ze bij een oude quad van de nieuwprijs uitgaan.
Dan weet ik genoeg. Het leek mij ook al niet logies als ze bij een oude quad van de nieuwprijs uitgaan.
-
- Quad Master
ze gaan van de nieuwprijs uit als basis
daar gaat dan ik dacht 10% per jaar af
met een maximum van 90% dus is ie ouder dan 9 jaar, heb je een aftrek van 90%
tip:
ze vragen bij de douane naar de comsumentprijs (nieuwwaarde)
zoiezo een 2000/3000 lager invullen, dat scheel je weer geld
de douane kunnen die prijzen tog nergens op vragen.
klein voorbeeldtje
een yfz uit 2005 met een nieuwwaarden 9500euro
komt uit op z'n 350 incl. de keuring
daar gaat dan ik dacht 10% per jaar af
met een maximum van 90% dus is ie ouder dan 9 jaar, heb je een aftrek van 90%
tip:
ze vragen bij de douane naar de comsumentprijs (nieuwwaarde)
zoiezo een 2000/3000 lager invullen, dat scheel je weer geld
de douane kunnen die prijzen tog nergens op vragen.
klein voorbeeldtje
een yfz uit 2005 met een nieuwwaarden 9500euro
komt uit op z'n 350 incl. de keuring
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Oke bedankt ik wilde eigenlijk gewoon weten of het wel loonde om een quad uit belgie te halen. Als de kosten zo laag zijn dan ben je in belgie wel goedkoper uit
-
- Toeschouwer
Hierbij 2 handige tools om de bpm te berekenen.
http://download.belastingdienst.nl/bela ... b20fol.pdf
http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1t19pl.pdf
http://download.belastingdienst.nl/bela ... b20fol.pdf
http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1t19pl.pdf