Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
mobydirk
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1576
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 15:42
Locatie: amsterdam

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door mobydirk »

ja mike dat lees je weer goed
ten zij je een 450 heb dan zit je elke x aantal uur aan een nieuwe :p
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
mike04011977
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1832
Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door mike04011977 »

nog effe dirk, dat ben ik van het gezeik af :bier:
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Afbeelding
mobydirk
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1576
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 15:42
Locatie: amsterdam

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door mobydirk »

ik help je denken man :evil:
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
mike04011977
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1832
Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door mike04011977 »

:idea:
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Afbeelding
shy fx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 06 feb, 2006 17:52
Locatie: Zutphen

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door shy fx »

Gewon zelf doen, scheelt een hoop kosten en de onderdelen uit de VS halen scheelt ook een hoop.

En je cilinder er af halen steld echt niets voor kep het laats voor de eerste x gedaan ging super goed ik had de handleiding erbij en ik had dat filmpje op youtube ff bekeken.
shy fx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 06 feb, 2006 17:52
Locatie: Zutphen

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door shy fx »

tjobbie schreef:daarmee kun je al aardig wat extra mee uithalen maar kwa installatie moet je wel een beetje weten waar je mee bezig bent en de juiste materials hebben.
de cam valt wel mee om te doen maar de piston komt toch iets meer bij kijken.

Zuiger is het makkelijkst nokkenas is tricky daar heb je speciale tools voor nodig, maar die zijn makkelijk zelf te maken.
Arx-17
Quadrider
Quadrider
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 20 dec, 2010 18:46
Locatie: Nieuwkoop

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door Arx-17 »

shy fx schreef:
tjobbie schreef:daarmee kun je al aardig wat extra mee uithalen maar kwa installatie moet je wel een beetje weten waar je mee bezig bent en de juiste materials hebben.
de cam valt wel mee om te doen maar de piston komt toch iets meer bij kijken.

Zuiger is het makkelijkst nokkenas is tricky daar heb je speciale tools voor nodig, maar die zijn makkelijk zelf te maken.
nokkenas heeft echt geen specialetools nodig, gewoon een passend draadeinde een plaatje en wat moeren, dan trek je zo de pen van de klepstoters eruit. en 5 sec later heb je de nokken as zelf eruit
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door tjobbie »

Arx-17 schreef:]nokkenas heeft echt geen specialetools nodig, gewoon een passend draadeinde een plaatje en wat moeren, dan trek je zo de pen van de klepstoters eruit. en 5 sec later heb je de nokken as zelf eruit
idd.

en met de zuiger moet je zeker wel opletten, alleen de plaatsing en evt. op maat vijlen van de ringen is al een precies taakje.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
shy fx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 06 feb, 2006 17:52
Locatie: Zutphen

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door shy fx »

Op maat vijlen van de ringen hoefde niet bij de CP zuiger, maar daar betaal je denk ik ook voor schijnt de beste zuiger te zijn voor de Raptor, in ieder geval ik vond de zuiger vet easy en die nokkenas das ik iets meer de tijd voor nodig.
bravoure
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 13:04
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door bravoure »

als je een hotcams 2 besteld moet je wel je kleppen weer afstellen
en dan komt er een tikje bij de uitlaat kleppen
was voor mij in het begin irritant en ik werd er zenuwachtig van ik was bang voor zwevende kleppen maar bij hotcams zeggen ze dat dat normaal is ik rijd er nu al een tijdje mee en loopt als een trein

als je het doet moet je niet vergeten nieuwe kleprubbers te bestellen om lekage te voorkomen
Het word nergens vermeld maar is wel verstandig om te doen

en als je het doet krijg je er geen spijt van :)
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door tjobbie »

shy fx schreef:Op maat vijlen van de ringen hoefde niet bij de CP zuiger, maar daar betaal je denk ik ook voor schijnt de beste zuiger te zijn voor de Raptor, in ieder geval ik vond de zuiger vet easy en die nokkenas das ik iets meer de tijd voor nodig.
dan heb je blijkbaar toch niet helemaal het install manual bekeken van de cp piston want daar staat wel degelijk in dat je je ringen aan moet passen aan het gebruik van het motorblok.
je moet voor het plaatsen van de zuiger zoizo altijd eerst de ringen los in de cilinder leggen om te kijken hoe groot de openingen zijn.
ik heb namelijk ook CP :wink: maar dit geld voor alle zuigers.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
shy fx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 06 feb, 2006 17:52
Locatie: Zutphen

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door shy fx »

tjobbie schreef:
shy fx schreef:Op maat vijlen van de ringen hoefde niet bij de CP zuiger, maar daar betaal je denk ik ook voor schijnt de beste zuiger te zijn voor de Raptor, in ieder geval ik vond de zuiger vet easy en die nokkenas das ik iets meer de tijd voor nodig.
dan heb je blijkbaar toch niet helemaal het install manual bekeken van de cp piston want daar staat wel degelijk in dat je je ringen aan moet passen aan het gebruik van het motorblok.
je moet voor het plaatsen van de zuiger zoizo altijd eerst de ringen los in de cilinder leggen om te kijken hoe groot de openingen zijn.
ik heb namelijk ook CP :wink: maar dit geld voor alle zuigers.

MMM dat heb ik niet gedaan, de zuiger ging goed de cilinder en hij loopt super dus zal wel goed zijn.

Moest jij er wat van al halen dan ?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door tjobbie »

ik heb er wel wat vanaf moeten halen want 1 ring was praktisch dicht toen ik m in de cil. had gelegd en je ringen willen wel iets van ruimte hebben ivm. uitzetten/krimpen.
de hoeveelheid ruimte heeft weer te maken met het type brandstof dat je gaat gebuiken.
zoals bijv normale brandstof wordt gebruikt of gesprayt word, of turbo etc etc.
dit zal hoogstwaarschijnlijk met de temperatuur ontwikkeling in de kop temaken hebben.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
timquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: di 13 apr, 2010 19:36
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door timquad »

een vraag hot cam 2 geeft die onderin meer power ?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Bericht door tjobbie »

timquad schreef:een vraag hot cam 2 geeft die onderin meer power ?
ja
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Plaats reactie