Hallo
een tijdje geleden eb ik een yamaha warrior gekocht, heb er nog maar enkele keren mee gereden, maar zou nu met de zomer op komst wat meer willen rijden, en hem dus eerst eens wat onderhoud te geven, daarbij enkele vraagjes:
- De luchtfilter is verschrikkelijk vuil heb ik gemerkt, koop ik best een nieuwe of kan de oude (met goed reinigen en nieuwe olie) even goed zijn?
- Moet de bougie ook vervangen worden? Hoe merk je of dat een bougie nog goed is? (kleur is ok, maar dit wil niet zeggen dat bougie ok is veronderstel ik?) En zit er een verschil tussen std bougies en iridium bougies?
- Wat is zo ongeveer het max toerental dat je mag hebben in de hoogste versnelling? Ik zit nu in hoogste versnelling aan ong 5000 bij 70km/h. DIt lijkt mij wel erg hoog. Hoe zit het bij andere Warrior gebruikers? Wat is jullie 'topsnelheid' en aan hoeveel toeren is dit dan? Moet ik de voorste of de achterste tandwielen hiervoor aanpassen?
groeten
Yamaha warrior luchtfilter, bougie en toerental
-
olivier_VL
- Toeschouwer

-
Mellos700R
- Easy Quadrider

- Contacteer:
Re: Yamaha warrior luchtfilter, bougie en toerental
Luchtfilter = Koop een nieuwe! kost niet veel en die houd je dan goed bij.
Bougie kan je ook vervangen kost ook bijna niks dus ga niet moelijk doen
Iridium bougies zijn duurder en zogenaamd beter , dit zou ook wel zo zijn maar de verschillen zijn minimaal. (Sterkere vonk , langere levensduur , Betere ontbranding / meer pk )
De kleur van de bougie zegt niks over de bougie zelf maar over de verbranding.
Hoe meet je het toerental , let er op dat veel aftermarket toerenteller niet 100% nauwkeurig zijn!
Wil je de Topsnelheid omhoog (Toerental omlaag zeg maar) dan kun je het voorste tandwiel groter nemen en/of het achtertandwiel kleiner. ( Je trekkracht gaat minder worden)
Wil je meer trekkracht dan kun je het voorste tandwiel voor kleiner nemen en/of achter groter. ( Dit zorgt er wel voor dat de topsnelheid lager wordt en dus meer toeren gaat draaien.
Succes!
Bougie kan je ook vervangen kost ook bijna niks dus ga niet moelijk doen
De kleur van de bougie zegt niks over de bougie zelf maar over de verbranding.
Hoe meet je het toerental , let er op dat veel aftermarket toerenteller niet 100% nauwkeurig zijn!
Wil je de Topsnelheid omhoog (Toerental omlaag zeg maar) dan kun je het voorste tandwiel groter nemen en/of het achtertandwiel kleiner. ( Je trekkracht gaat minder worden)
Wil je meer trekkracht dan kun je het voorste tandwiel voor kleiner nemen en/of achter groter. ( Dit zorgt er wel voor dat de topsnelheid lager wordt en dus meer toeren gaat draaien.
Succes!
*Raptor700R 08
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
-
olivier_VL
- Toeschouwer

bedankt!
Maar wat is dan zo eigenlijk het limiet van toerental? (en aan welk toerental zou je in principe moeten schakelen)
Heb het nog eens uitgetest en aan 70km/h zit hij aan 5000 toeren...
groeten
Maar wat is dan zo eigenlijk het limiet van toerental? (en aan welk toerental zou je in principe moeten schakelen)
Heb het nog eens uitgetest en aan 70km/h zit hij aan 5000 toeren...
groeten
- yamahakoppel
- Quad GOD

ik ga bij mijn warrior tot 8000 toeren in zijn top soms voor korte stukken zelfs 9000. schakelen soms lage toeren soms hoge moet je voelen, hangt van baan af en mijn stemming
welke tandwielen heb je, ik reed met 16/38 zat op een top van 110 km/u met baanbanden momenteel heb ik 15/32 op liggen ( aangepaste tandwielhub) en top ligt iets hoger en toerental lager
welke tandwielen heb je, ik reed met 16/38 zat op een top van 110 km/u met baanbanden momenteel heb ik 15/32 op liggen ( aangepaste tandwielhub) en top ligt iets hoger en toerental lager
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
-
olivier_VL
- Toeschouwer

Ik heb er momenteel 16/40 opzitten. Topsnelheid weet ik niet want dierf niet verder in toeren (op mijn vapor teller gaat een lichtje branden als ik boven de 5500 toeren kom, wil dit iets zeggen?)
Momenteel zitten er achteraan relatief lage banden (17 inch), zal dit de snelheid doen veranderen als ik binnenkort andere (hogere) steek? Of is dit verwaarloosbaar?
groeten
Momenteel zitten er achteraan relatief lage banden (17 inch), zal dit de snelheid doen veranderen als ik binnenkort andere (hogere) steek? Of is dit verwaarloosbaar?
groeten
- yamahakoppel
- Quad GOD

dat lampje op de vapor kun je zelf instellen orange voor het punt van schakelen en rood voor max maar is zelf instelbaar
bandenmaat gaat verschil maken
bandenmaat gaat verschil maken
Groetjes Kris
-
olivier_VL
- Toeschouwer

ok, superbedankt voor de uitleg
groeten
groeten