skymen schreef:Goeiedag Ik ben nieuw op dit forum en ben van plan om een quad te gaan aanschaffen
ik heb nooit eerder een quad gehad maar zou er dol graag 1 willen hebben
misschien dat jullie een quad weten die na mij verlangen is 

budget 4500/5000 euro 
snelheid ": 120+ 
met kenteken
stoere look offcourse 

snel optrekken 
+ achter uit rij schakel 
alvast bedankt

Correct me if I'm wrong:
Maar je hebt nooit op een quad gereden, en dan wil je al meteen een dure quad die bliksemsnel gaat.
Dus ofwel ben je je leven beu, ofwel heb je hele goede aangeboren skills  

En ik weet niet of je wil gaan crossen ofzo, maar dan zou ik persoonlijk beginnen met een goedkope quad waar je al eens een foutje mee kan maken, want ik zou een quad van 5000 euro niet graag om zien gaan  

Ik denk persoonlijk dat je voor 120 te rijden met een quad al goed gek moet zijn en dat vele quadrijders deze snelheid in hun eerste jaren niet eens frequent halen (misschien af en toe eens een topje). En in België mag je voor 99% van de tijd zelfs geen 120 rijden (max 90) vermits quads op auto(snel)wegen verboden zijn. 
Daarom zou ik eigenlijk als ik jou was niet zozeer op de top letten maar meer afgaan op looks/optrekken, iets dat dan toch wel persoonlijke smaak is. 
Ikzelf heb een Raptor 660r, ik ben meer voor Yamaha dan Suzuki qua looks, persoonlijk vind ik dit toch wel een mooie hevige machine, maar ik denk niet dat ik snel iemand zonder ervaring erop zou laten rijden want voor zoiets de baas te kunnen moet je toch wel een zekere ervaring/behendigheid hebben lijkt mij (ofwel ligt het aan mij). 
Beestje trekt mooi op 

, gaat snel genoeg, top heb ik nog niet gehaald want heb hem nog maar 2 weken en ben er nog aan aan het werken.