Hallo,
Ben zelf ook nog maar een paar dagen op het forum te vinden, nadat ik hier eerst één en ander had gelezen.
Heb vorige week een Yamaha Wolverine 450 4x4 gekocht. Volgens sommigen 'vlees noch vis', maar hij sprak mij aan door het (in mijn beleving) super mooie uiterlijk (net fff groter en robuuster dan een raptor en in de prut vind ik 4x4 toch ook wel lekker, maar minder 'log' dan een utility....).
Had ook nog geen ervaring en wilde eigenlijk eerst ook 'iets' dat 120 km zou lopen. Na het nodige navragen werd me geadviseerd een quad te kopen die me vooral 'aanstaat' en niet de max. snelheid als belangrijke optie te hanteren (de Wolverine loopt net fff meer dan 80km) en wat de meeste hier ook al schrijven is 120 rijden op de snelweg niet het 'ultieme doel' van quadrijden.
De Woverine's zijn er niet zoveel van zag ik op internet. Maar heb er uiteindelijk eentje gekocht van 2010, kostte fff meer dan gepland, maar 't apparaat sprak me zoals gezegd aan. Had nog geen ervaring met quads en nauwelijks met schakelen en daarom vind ik een automaat ook wel lekker makkelijk. Had vorig jaar een crossmotor, maar tijdens het vierde ritje (in een lullig bochtje in z'n 2) ging ik voor de eerste keer onderuit en meteen m'n enkel op een paar plaatsen in puin. Als je werkt als zelfstandige is het niet bepaald handig om een paar maanden uit de running te zijn (niet dat het voor iemand in loondienst wel handig is, maar dan gaat het inkomen nog zo'n beetje gewoon door...)
Dus om een lang verhaal kort te maken, ben ik héééél tevreden over mijn Wolverine, al is deze misschien fff minder fel met wegtrekken dan een schakel, maar het oog (mijn oog) wil ook wat. Tevens mag je hier (niet alleen volgens Yamaha, maar ook volgens het kentekenbewijs!!!) met 2 personen op.
Zo heeft iedereen z'n voorkeur...
Succes met je keuze, groeten
Rick2