Wild & Wicked

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Wild & Wicked

Bericht door tjobbie »

ga je nu de timing veranderen of ook de compressie omlaag gooien?
ik heb wel eens na zitten denken om iets te verzinnen op het detonatie probleem.
bij een 1cil als dat van mij zal dat heel moeilijk worden vanwege de vele noise maar ik denk dat je op jou 4cilinders heel goed een ecu kan zetten met een klopsensor. dit zou vooral in jou geval ideaal zijn.
of je dit ook van carb versie hebt durf ik niet te zeggen maar ik denk dat daar ook wel een oplossing voor is.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Wild & Wicked

Bericht door mx jake »

misschien een iedee om de spacerplate te laten waterstraalsnijden (scheelt je uren vijlen, en zeer noukeurig)
http://www.flowcut.nl/nl/flowcut/presentatie/49/" onclick="window.open(this.href);return false;

ik denk dat 2mm alleen wel veel is
er komt ook al een extra pakking bij

als je de gegevens aanlevert, kan ik uitreken wat je com-verhouding word met 2.3mm extra
never drive faster then your angel can fly
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door FLIPmode »

@ tjobbie: compressie verlagen + 5 graden ontsteking verlaten zou ideaal zijn tot ongeveer 250 pk, hoger hp moet ik uitkijken voor aangepaste zuigers.
@ Jake: ben al meer dan halfweg met de spacer,na 3,5 uur :verymad: (ik zou em graag terug aan het lopen hebben voor de 19de :p ) en met 2,2 mm (spacer + 2 pakkingen) zakt de compressie naar 8,7 (standaard rond de 10:1). Op oldschoolsuzuki-forum draaien ze bijna allemaal met 2 mm en zijn er die zitten met 3mm maar die hebben aanpasbare nokkenas-tandwielen van APE om de hele kleptiming in het gareel te houden.
Als ik meer tijd had dan had ik waterjet/lasercut zeker toegepast of een spacer besteld bij mtc, mre, Ape,...
Ik ga waarschijnlijk de kop ook nog een beetje bewerken dat de compressie nog een beetje daalt en zodat er minder vlakken zijn waartegen de detonatie kan beginnen (zoveel mogelijk een dome maken).
Tnx for thinking!
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door FLIPmode »

Vandaag al bij al een vruchtbare klosdag :p
cilinders gehoond :
Afbeelding
zuigertjes gefatsoeneerd:
Afbeelding
tussendoor de spacer afgemaakt en de blok beginnen te monteren:
Afbeelding
Nu nog ff zondag houwe
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
klaas136
Quadrider
Quadrider
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
Locatie: mastenbroek
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door klaas136 »

:buig: gaat goed daar zo . en zeer snel .
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door FLIPmode »

Stillekes aan ook aan de kop begonnen:
Afbeelding
detonatie in de kop en veel rotzooi op de klepzittingen, moeten dus ook geslepen worden:

Afbeelding
en het hele zooitje op een rij:
Afbeelding
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Wild & Wicked

Bericht door tjobbie »

aardig werkje nog voor de boeg, veel succes.
vooral blijven posten :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 09:42
Locatie: Limburg

Re: Wild & Wicked

Bericht door KrisZ400 »

Kimt Good :buig:
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door FLIPmode »

en weer wat geprutst :mrgreen:
testje uitvoeren op de cilinderkop, scherpe punten wegschuren en daarmee ook de compressie nog wat naar onder halen:


Afbeelding
kleppen geslepen:
Afbeelding
en het boeltje terug in elkaar gezet :
Afbeelding
De kop is niet overal 100% gelijk maar we zullen zien wat het geeft :p
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
klaas136
Quadrider
Quadrider
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
Locatie: mastenbroek
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door klaas136 »

:buig: ziet er heel netjes uit . ga zo door .
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Wild & Wicked

Bericht door tjobbie »

enige wat je evt. zou kunnen krijgen is dat je compressie verhouding nu verschilt per cilinder.?(zal wel minimaal zijn)
ziet er allemaal weer top uit.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door FLIPmode »

Ja, ik weet het. Het is een probeersel en we zullen zien wat het geeft (ook in verband met trillingen en zo), ik heb gelukkig nog wel een paar koppen liggen als dit niet moet werken :p
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Wild & Wicked

Bericht door mx jake »

ik denk dat je dit een berg koppel gaat kosten

die sqise rand zit er niet voor niets in
never drive faster then your angel can fly
soulfly002
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 02 mei, 2011 10:32
Locatie: Breda (N-brabant)

Re: Wild & Wicked

Bericht door soulfly002 »

mx jake schreef:ik denk dat je dit een berg koppel gaat kosten

die sqise rand zit er niet voor niets in
hoeft niet persee wel even je inlaat aanpassen :)

btw hoe heb jij hem gevlakt gewoon schuurpapier of op een glas plaat ?
mina zelfbouw quad project
klaas136
Quadrider
Quadrider
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
Locatie: mastenbroek
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door klaas136 »

mx jake schreef:ik denk dat je dit een berg koppel gaat kosten

die sqise rand zit er niet voor niets in
.

bij een gewone motor had je helemaal gelijk , maar dat koppel wordt weer op gevangen door het gebruik van de turbo. :buig:
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
Plaats reactie