Olieaftapbout ltz 400
Olieaftapbout ltz 400
Hey, heb een probleem met mijn ltz 400, deze lekt wat olie aan de aftapbout van het olietankje vooraan, de bout is nog goed maar de schroefdraad in het tankje is beschadigd, hierdoor kan ik de bout niet vast genoeg meer aandraaien en lekt hij dus wat olie daar, heb er al een andere dichting tussengestoken maar dit helpt niet. Ik zou dit graag definitief en degelijk oplossen, zou een helicoil een optie zijn? Want het tankje is maar een zeer dun materiaal. Iemand een andere oplossing? Thx
-
- Quadracer
Re: Olieaftapbout ltz 400
ik heb het ook voorgehad, draad was af bij mij..
is m8 en heb er een m10 schroefdraad in geboord en getapt, grotere bout en probleem was opgelost..
is m8 en heb er een m10 schroefdraad in geboord en getapt, grotere bout en probleem was opgelost..
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb dit ook gehad..bout draaide dul.. heb toen gekeken voor een nieuw reservoir maar had nooit gedacht dat dit meer dan 200€ ging kosten.. dus heb ik gewoon fijnere schroefdraad erin getapt. andere optie is ook gewoon de bout aan het reservoir lassen en as je de olie vervangt deze er dan uitpompen. maar dat zou ik as als laatste optie doen.
-
- Quadrider
beste is gewoon altijd je olie uitziugen ik heb nooit mijn bout losgedraaid.
boutje losdraaien is dan toch een stuk makkelijker dan te zuigen lijkt me
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
-
- Quadrider
Gewoon een grotere bout in tappen. Is volgens mij van plastic dus moet wel lukken.
-
- Quadracer
plastiek??raptordegekste schreef:Gewoon een grotere bout in tappen. Is volgens mij van plastic dus moet wel lukken.
oliereservoir bestaat uit aluminium..
gewoon voorboren met 8.5 dacht ik en dan met de tapjes van M10 erdoor
boutje heb ik onderaan wat met teflon gewikkeld, omdat ik geen koperen ringetjes meer had
herstelling is perfect, nog steeds geen drupje olie vantussen de nieuwe afdichting gekomen..
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!
Bedankt voor de reacties, heb er opnieuw draad getapt voor een bout van 3/8ste, want m10 leek me nogal groot, is perfect in orde nu.
-
- Quadrider
olie uitzuigen is gemakkelijker en properder.XeromeX schreef:boutje losdraaien is dan toch een stuk makkelijker dan te zuigen lijkt me