wet is verandert rijbewijs

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
jordywillems1995
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: wet is verandert rijbewijs

Bericht door jordywillems1995 »

-Laurens- schreef:Je hebt het over een rijbewijs van een vespa, maar voor een quad heb je nog altijd een autorijbewijs nodig
a oke dan bedankt en srry van mijn schrift ik zit veel msn en al dusja ik typ er ook naar en ik typ zo snel dak ook wat :crosser: fouten typ en ik lees niet rap na mvg
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

rijbewijs B (auto) geldt voor motoren TOT 15KW
elke quad die niet als landbouwvoertuig ingeschreven staat, staat ingeschreven op 15KW of minder, ongeacht het werkelijke vermogen.
dus je mag met rijbewijs B (voorlopig...) rijden met een quad
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
jordywillems1995
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door jordywillems1995 »

z400_racer schreef:rijbewijs B (auto) geldt voor motoren TOT 15KW
elke quad die niet als landbouwvoertuig ingeschreven staat, staat ingeschreven op 15KW of minder, ongeacht het werkelijke vermogen.
dus je mag met rijbewijs B (voorlopig...) rijden met een quad
ja voorlopig tis daar wak schrik voor hebn moe nog 2 jaar en half wachten eer ik auto rijbewijs heb :p en, kga men 700 tege dan niet inruillen voor ene 250 mvg ma aslsind bedankt kweet genoeg nu
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

wrm voor ne 250? dr gaat ge spijt van hebbe denk ik, een 700 heeft een PAK meer power als ne 250
Yamaha YFZ480Build in progress
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door XeromeX »

Dat bedoelt die ook natuurlijk :roll: :roll:
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

oeps sorry, ik had verkeerd gelezen! Ik dacht dat er stond: "dan ruil ik mijn 700 in voor een 250."
Nogmaals mijn excuses
Yamaha YFZ480Build in progress
z400_racer
Quadracer
Quadracer

het vermogen zou ik me zo niet aantrekken, wat wel nog zou kunnen gebeuren is dat er een apart rijbewijs zal kunnen gaan bestaan voor quads, denk wel dat dat ongeacht het vermogen van het voertuig zal zijn
dan wordt het enkel weer eens een extra rijbewijs :verymad:
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

denk dat mensen die hun rijbewijs hebben voor bepaalde datum toch met quads mogen blijven rijden met B rijbewijs
gaat toch niet zijn zeker dat ik bv al 10 jaar quad rij op de baan dat ik opeens quad rijbewijs moet gaan halen :x

zoals de werkverzekering bij ons verplichte om een heftruck rijbewijs te halen, rij al van mijn 6de met de heftruck laden en lossen van camions wat gaan die mij nog leren op die lessen zei ik hem kreeg als argument " dan ga je ook geen problemen hebben om dat te halen hé " :chagarijn: we zijn van verzekering verandert op het werk wat denken die wel
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
den eddy
Quadrider
Quadrider

Bericht door den eddy »

Voor ons gaat er natuurlijk niets veranderen. Aan ons rijbewijs hangen bepaalde rechten en die blijven geldig ook al veranderen ze de wet. Nieuwe bestuurders zullen uiteraard de nieuwe wet moeten volgen.
Je moet uw wagen toch ook niet verplicht vernieuwen omdat er strengere uitstootnormen zijn?! Dat zou nogal belachelijk zijn. :lol:
A motorcycle is God's gift to mankind
Lazii
Quadrider
Quadrider

Bericht door Lazii »

yamahakoppel schreef:gaat toch niet zijn zeker dat ik bv al 10 jaar quad rij op de baan dat ik opeens quad rijbewijs moet gaan halen :x
Dat zal dan worden zoals die rijbewijzen voor het jaar xxxx (ken het jaar niet, maar mijn vader heeft zo een). Die kregen bij hun autorijbewijs dat van een motor bij zonder een examen of iets dergelijks te doen. Die hebben ze ook geen motor examen laten afleggen toen het veranderde.

Ik denk dat wij dan wel safe zullen zijn moest er een extra rijbewijs komen 8)
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Lazii schreef:
yamahakoppel schreef:gaat toch niet zijn zeker dat ik bv al 10 jaar quad rij op de baan dat ik opeens quad rijbewijs moet gaan halen :x
Dat zal dan worden zoals die rijbewijzen voor het jaar xxxx (ken het jaar niet, maar mijn vader heeft zo een). Die kregen bij hun autorijbewijs dat van een motor bij zonder een examen of iets dergelijks te doen. Die hebben ze ook geen motor examen laten afleggen toen het veranderde.

Ik denk dat wij dan wel safe zullen zijn moest er een extra rijbewijs komen 8)
i hope so
nog geen zorgen in maken, ze spreken er nog niet van dus dat kan wel enige jaren duren eerdat aangepast wordt, snelheid is niet de sterkste kant van onze regering..
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
coco625000
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door coco625000 »

i hope so
nog geen zorgen in maken, ze spreken er nog niet van dus dat kan wel enige jaren duren eerdat aangepast wordt, snelheid is niet de sterkste kant van onze regering..
Nou, dat zou ik niet te hard schreeuwen. Met belangrijke zaken zijn ze idd minder snel, maar met al die nonsens zijn ze er als eerste erbij. Kiezers een beetje paaien, want bij de belangrijke zaken zijn ze bang hun vingers te branden. Maarjah dat is nou politiek.

Greetz M 8)
Pain is temporary...........Pride is forever
Plaats reactie