Papieren, Kenteken Yamaha Blaster

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
remonhoon
Toeschouwer
Toeschouwer

Papieren, Kenteken Yamaha Blaster

Bericht door remonhoon »

Beste Quad-collega's!

Ik ben vanaf mijn 12e Quad-fanaat geraakt en droomde er altijd van om op mijn 18e met mijn quad op de weg te scheuren.
Nou ben ik bezig voor mijn rijbewijs B en zou ik hem dus onderhand graag op kenteken willen zetten. Hier heb ik de papieren voor nodig. Probleem; Die heb ik niet.
Ik heb mijn Yamaha Blaster bij particulier gekocht. Die had ik opgebeld voor de papieren en die had ze niet. Wel zei hij dat hij hem nieuw gekocht had bij een bedrijf in Paal-Beringen. Nu ben ik benieuwd hoe ik aan die papieren kan komen en of dat wel mogelijk is? Hoeveel kost het op kenteken zetten ongeveer? &Kan ik de Yamaha Blaster (2002) nog wel op kenteken zetten?

Een antwoord zou erg fijn, want ik zoek al dagen heel het internet af. Ik bel Yamaha en dealers, maar die spreken elkaar allemaal tegen. De ene zegt dat het niet kan en de ander weer wel. Gek word ik ervan..

Met vriendelijke groet,

Remon.
den eddy
Quadrider
Quadrider

Re: Papieren, Kenteken Yamaha Blaster

Bericht door den eddy »

Je kunt uw quad niet meer inschrijven (voor de eerste keer) omdat hij niet meer voldoet aan de milieunormen. Je zult dus een andere moeten kopen indien je op de baan wilt rijden.
A motorcycle is God's gift to mankind
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

belgie of nederland??
flash1
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door flash1 »

Kan je een Yamaha Blaster niet meer op kenteken zetten van wegen milieu wetten??
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Alleen indien er al een kenteken aanwezig is geweest.
Baggerlip
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Baggerlip »

elk voertuig in Nederland dat de weg op wil krijgt een type goed keuring
dat betekend dat ze bijvoorbeeld voor een yamaha raptor 1 exemplaar van de fabriek nemen en deze goedkeuren.
zodat de andere raptors van de zelfde fabrikant het zelfde type goed keuring krijgt.
heb je zelf een voertuig gemaakt of een voertuig zonder type goedkeuring dan kan je deze altijd laten keuren waarna je een kenteken krijg
op de volgende link http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 3b2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; heb je een overzicht hoe je je quad of voertuig ALTIJD op kenteken kan krijgen mits je aan de eisen voldoet.
 TGB 525 DAKAR  (nr 84) (2010)
Yamaha grizzly 700 (2014)
Can am outlander XMR (2017)
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

een van die eisen is dat het een 4 takt moet zijn 2 takt vervuilt te veel :wink:
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Baggerlip schreef:op de volgende link http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 3b2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; heb je een overzicht hoe je je quad of voertuig ALTIJD op kenteken kan krijgen mits je aan de eisen voldoet.
Ik denk dat je het verkeerde linkje geplakt hebt, deze link verwijst naar de procedure op de dag dat je bij de RDW bent. Met een bouwsel zonder COC of buitenlands kenteken begin je daar niet veel en ben je zo weer buiten.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

In belgie is het zo dat als hij ooit papieren gehad heeft je deze wel nieuw kan krijgen, moet je eerst procedure doorlopen qua verlies van papieren, rond de 500 euro betalen, dan word de quad geseind op chassisnummer, als hij dan nooit gestolen geweest is heb je geluk en kan je papieren krijgen..
Yamaha Raptor 660R!
java
Quadracer
Quadracer

Bericht door java »

frame met kenteken kopen net als bij een oude brommer.En dan aales oom bouwen naar het andere frame
Afbeelding
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

Jeroen1991 schreef:In belgie is het zo dat als hij ooit papieren gehad heeft je deze wel nieuw kan krijgen, moet je eerst procedure doorlopen qua verlies van papieren, rond de 500 euro betalen, dan word de quad geseind op chassisnummer, als hij dan nooit gestolen geweest is heb je geluk en kan je papieren krijgen..
Ik heb dit moeten doen...
eerst een attest van verlies gaan halen bij de politie = gratis
dan met dat attest naar een quadwinkel voor nieuwe papieren = 100 euro :wink:

Ik dacht ook dat er een tijd van 5 jaar was, na de aankoop van een nieuwe quad, waarin hij een eerste inschrijving gehad
MOET hebben, daarna kan het zowiezo niet meer ook al zijn er papieren van ?? van horen zeggen eh :wink:
brainblow
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door brainblow »

JdmhatchR schreef:
Jeroen1991 schreef:In belgie is het zo dat als hij ooit papieren gehad heeft je deze wel nieuw kan krijgen, moet je eerst procedure doorlopen qua verlies van papieren, rond de 500 euro betalen, dan word de quad geseind op chassisnummer, als hij dan nooit gestolen geweest is heb je geluk en kan je papieren krijgen..
Ik heb dit moeten doen...
eerst een attest van verlies gaan halen bij de politie = gratis
dan met dat attest naar een quadwinkel voor nieuwe papieren = 100 euro :wink:

Ik dacht ook dat er een tijd van 5 jaar was, na de aankoop van een nieuwe quad, waarin hij een eerste inschrijving gehad
MOET hebben, daarna kan het zowiezo niet meer ook al zijn er papieren van ?? van horen zeggen eh :wink:

Dat laatste wat je zegt, wil ik get meer info over hebben. Ik wil namelijk een quad kopen van 2004. is een nieuwe, maar nog nooit ingeschreven. En hij moet ingeschreven kunnen worden, daar ik de quad wil gebruiken om naar het werk te gaan...
Plaats reactie