
Dat is toch het zelfde blokje als een yfz en zou ik dan ook eur0 98 moeten tanken?
In mijn manuel kan ik er niets over vinden

Pee
een grizzly blokje en yfz blokke zijn 2 ander blokken hoorpetern schreef:Ik rij een grizzly 450 2009 en lees dat van euro 98.![]()
Dat is toch het zelfde blokje als een yfz en zou ik dan ook eur0 98 moeten tanken?
In mijn manuel kan ik er niets over vinden![]()
Pee
98 heeft een hoge klopvastheid. Als uw zuiger het mengsel comprimeert, gaat dit gepaard met temperatuursverhoging. Als je 95 tankt in een 98-motor. Kan het zijn de de temperatuur oploopt tot boven de zelfontbrandingstemperatuur. Dit verschijnsel heeft detonatie of pingelen. We krijgen dus te vroege ontbranding, waardoor er tegenwerkende arbeid wordt geïnduceerd. Dit leidt tot vermogensverlies en in het ergste geval kromme drijfstangen of kapotte zuigers.petern schreef:zoals je begrijpt heb ik er geen verstand van![]()
Met die atv kom ik niet aan het hoogste toerental/rijd ik nooit op top snelheid.
Wat is dan het voordeel van 98 t.o.v 95
Bij een hogedruk/temperatuur ontbrand benzine eerder. Die wedstrijd quads hebben allemaal een veel hogerepetern schreef:zoals je begrijpt heb ik er geen verstand van![]()
Met die atv kom ik niet aan het hoogste toerental/rijd ik nooit op top snelheid.
Wat is dan het voordeel van 98 t.o.v 95
Bij mij staat dat nochtans gewoon in mijn instructieboekje en normaal zou dit bij u ook zo moeten zijn.petern schreef:Ik rij een grizzly 450 2009 en lees dat van euro 98.![]()
Dat is toch het zelfde blokje als een yfz en zou ik dan ook eur0 98 moeten tanken?
In mijn manuel kan ik er niets over vinden![]()
Pee
Op een YFZ zit 96+ uit me hoofd.. die kan dus net geen 95 hebben.Leon Henderikx schreef:Bij mij zit er een klein stickertje bij de tankdop. Hier staat op 91+ octane. Ik neem aan dat je dan toch gewoon 95 erin kan gooien. Ik tank daarbij altijd 98 maar dit stickertje lijkt me toch genoeg te zeggen.
Gr