Quad voor beginner. Hulp bij aankoop

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
sirrene19
Toeschouwer
Toeschouwer

Quad voor beginner. Hulp bij aankoop

Bericht door sirrene19 »

Hallo,

Aangezien quad rijden altijd iets is wat ik graag zou willen doen heb ik me hier op het forum aangemeld voor wat hulp.
Ik heb behoorlijk wat topics doorgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de Raptor 350 wellicht het beste bij mij past.

Vooral het feit dat ik een beginner ben en dus nog niet de rij ervaring heb met een quad in samenwerking met de voorliefde voor hoge snelheden en niet altijd even slimme acties lijkt me dat de meest veilige optie.
Ik wil de quad gewoon gebruiken voor de "spielerei", oftewel zowel op de weg als af en toe de bossen in. Slechts een paar keer in het weekend ofzo.

Ik heb er ook helemaal geen verstand van dus weet niet wat het beste is voor de aankoop. Of ik ga via een dealer en laat me daar adviseren voor een goede (2e handse) raptor of ik kijk op internet. Echter vanwege het gebrek aan verstand van quads is het moeilijk een goede deal te vinden.

Het budget zal rond circa 4000 euro liggen, en wil graag in Brabant (Eindhoven) gaan kijken. Weet iemand nog een goede deal op internet? Of adviseer jullie toch via een dealer te kopen.

Alle tips zijn welkom!. Alvast bedankt.
alex raptor 250r
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: Quad voor beginner. Hulp bij aankoop

Bericht door alex raptor 250r »

bij een aankoop op internet is vaak wel een risico zoals frame verbogen kappen kapot start niet meer. je kan beeter een tweedehands koopen bij een goede quad dealer.
ik heb ff voor je gekeken er staan twee raptors en een 350 banshee
http://www.quadcentrum.nl/occassions/occassions" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.quadcentrum.nl/occassions/occassions/page/3" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider

Bericht door Anoniem43235 »

Op internet is er altijd een risico aan verbonden. Dit risico loop je bij een dealer niet. Daarom zal een aankoop bij een dealer ook bijna altijd duurder uitvallen dan op internet. Aan de prijs valt ook al veel te zien of de quad in goede of slechte staat is. Maar zelf gewoon goed kijken hoe hij eruit ziet en hoe de verkoper overkomt.

Hier op het forum staat een lijstje waar je op kunt letten bij een 2e hands quad:
viewtopic.php?f=25&t=10771" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is dit handig om mee te nemen als je voor een gebruikte quad gaat kijken.

Veel succes!

Gr
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
sirrene19
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door sirrene19 »

Ik zat de denken dat een Raptor 350 me wellicht snel zou vervelen en dat het daarom wellicht beter was dat ik voor Yamaha YFZ 450 zou kiezen.

Zoals gezegd heb ik er weinig verstand van maar wil er wel graag een kopen om eindelijk iets te hebben om mee te beginnen. Wat vinden jullie van deze 2 opties?:

http://motoren.marktplaats.nl/quads-en- ... nd=10&fs=1

En een wat goedkopere:

http://motoren.marktplaats.nl/quads-en- ... nd=34&fs=1
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Een 450 is een echte crossquad, die is minder geschikt voor de openbare weg en heeft meer onderhoud nodig. Als je denkt dat je je verveelt op een 350 (al een proefrit gemaakt?) dan kun je beter naar een Raptor 700 kijken, dat is zo'n beetje het zwaartste wat je vinden kunt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Een 450 is geen lekkere beginnersquad, daar kun je beter al wat ervaring voor hebben, dit zijn, zoals jazzy al zegt, de echte competitiequads en deze gaan net zo hard als een raptor 700.
Een beginnersquad is globaal gezegd een quad onder de 440cc. Je zegt al dat je wat minder slimmer acties hebt en dat je een voorliefde hebt voor hogere snelheden, dan moet je echt niet kijken voor een raptor 700 oid. Deze gaan dan te hard.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
sirrene19
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door sirrene19 »

Even nog een vraagje. Onderhoud van een Raptor 350 is daar veel werk voor nodig? Als je een keer door de zandpaden gaat of zoals het filmpje hier boven door wat nattere gedeeltes gaat wat voor onderhoud moet je dan eigenlijk doen?.

Heb hier helemaal geen ervaring mee dus had graag wat meer inzicht in het onderhoud van zo'n quad en of een leek dit ook zou kunnen. :mrgreen:
Lazii
Quadrider
Quadrider

Bericht door Lazii »

sirrene19 schreef:Als je een keer door de zandpaden gaat of zoals het filmpje hier boven door wat nattere gedeeltes gaat wat voor onderhoud moet je dan eigenlijk doen?
Kuisen denk ik :p
sirrene19
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door sirrene19 »

No shit Sherlock :D Maar verder niets aan luchtfilters vervangen o.i.d??
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

Luchtfilter zuivermaken als hij vuil is, en 2x per jaar olie en oliefilter zuivermaken, voor de rest komt er NIETS aan deze machines
Yamaha YFZ480Build in progress
Robin95
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Robin95 »

een Raptor is niet kapot te krijgen, tenzij je gaat "vliegen" met hem :p maar aan het blok komt niets
<3 Yamaha Raptor 350 <3
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

ligt er maar net aan in welke staat je blok is... geef mij een raptor 350 om een weekend te crossen en je kan je blok reviseren :lol:

Een Suzuki LTZ-400 is overigens ook een optie, iets meer cc maar niet meteen veel duurder. zit ook rond de 4000 euro Incl kenteken.

verder onderhoudt kan je denken aan ketting smering, smeernippels invetten en alles schoon en soepel houden... aan het blok zelf hoef je inderdaad weinig te doen, 2 keer olie vervangen per jaar en oliefilter is dan inderdaad genoeg! :)

Succes met je keuze!
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
Plaats reactie