Dus: de lowriders hier, met baanbanden etc. zijn ge(her)construeerd voor gebaand terrein en vallen dus niet onder deze categorie?
En moeten dus geen rekening houden met het verbodsbord?

Dan hoop ik voor u dat je nooit een ongeval hebt. Tijdens mijn ongeval enkel mijn sleutelbeen gebroken, maar ik mag er aan denken wat er gebeurd zou zijn zonder mijn beschermende kledij.Jeroen1991 schreef:hope so, ik rij graag in men tshirtje in de zomer..

Liever meteen dood dan persoonlijk gezien (no hard feelings), ik houd niet zo van pijnden eddy schreef:Dan hoop ik voor u dat je nooit een ongeval hebt. Tijdens mijn ongeval enkel mijn sleutelbeen gebroken, maar ik mag er aan denken wat er gebeurd zou zijn zonder mijn beschermende kledij.Jeroen1991 schreef:hope so, ik rij graag in men tshirtje in de zomer..

Dus: ik met mijn Bugy (Side by side) val dus ook niet onder deze wetgevingJeroen1991 schreef:"Een quad wordt gedefinieerd als een motorvoertuig met vier wielen, geconstrueerd voor ongebaand terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets, en een zadel. "
Dat getemd teat ik men een Nederlandse ingeschreven quad mezelf er onderuit kan lullen, want die wordt gezien als een 3 woelig motet voertuig.Jeroen1991 schreef:"Een quad wordt gedefinieerd als een motorvoertuig met vier wielen, geconstrueerd voor ongebaand terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets, en een zadel. "
Dus: de lowriders hier, met baanbanden etc. zijn ge(her)construeerd voor gebaand terrein en vallen dus niet onder deze categorie?

Als ik jou was..: "zw@rt£ P@nt£r schreef:
Dus: ik met mijn Bugy (Side by side) val dus ook niet onder deze wetgevingen moet dus ook geen rekening houden met deze platen
![]()
Bedankt Etienne voor deze omschrijving en ik ga rustig door met rondtouren op de weg.
het was wel "even afwachten", maar nu ik dit lees is het "blij rondrijden"

Arx-17 schreef:Dat getemd teat ik men een Nederlandse ingeschreven quad mezelf er onderuit kan lullen, want die wordt gezien als een 3 woelig motet voertuig.Jeroen1991 schreef:"Een quad wordt gedefinieerd als een motorvoertuig met vier wielen, geconstrueerd voor ongebaand terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets, en een zadel. "
Ik heb daar nog wat over zitten na te denken. In de beschrijving van Schouppe staat duidelijk "geconstrueerd voor onverhard terrein", maar aangezien er geen enkel document is waarmee ze kunnen bewijzen dat een quad gemaakt is voor onverhard terrein kunnen ze enkel verder gaan op basis van de kenmerken van je quad op het moment dat ze je tegenhouden, met name crossbanden. Verder nog, een gehomologeerde quad is volgens attest van homologatie bewijsbaar dat hij geconstrueerd/omgebouwd is voor de weg. Lijkt mij dat Schouppe een zware fout heeft gemaakt in zijn beschrijving.Jeroen1991 schreef:Arx-17 schreef:Dat getemd teat ik men een Nederlandse ingeschreven quad mezelf er onderuit kan lullen, want die wordt gezien als een 3 woelig motet voertuig.Jeroen1991 schreef:"Een quad wordt gedefinieerd als een motorvoertuig met vier wielen, geconstrueerd voor ongebaand terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets, en een zadel. "
Dat lijkt me sterk, want ondanks hoe je voertuig is ingeschreven, klopt het nog steeds aan de beschrijving eigenlijk...
Maar doe je best, wie weet lukt het