YFZ450R of KFX450R
-
- Quadrider
Re: YFZ450R of KFX450R
Ik rij zelf kawasaki kfx450R
Ik heb er nu ongeveer 11500 km op zitten en de quad loopt nog als een zonnetje
Ik heb een keer langs een raptor 700 gestaan maar qua acceleratie was ik toch een tikkie senller behalve toen we aan de 90 a 100 kwamen toen kwam hij natuurlijk voorbij omdat ik een veel lagere topsnelheid heb.
een nadeel van een kfx is dat als je een onderdeel nodig hebt, dat het bijna altijd besteld moet worden omdat er gewoonweg weinig van rondrijden.
Veel succes met je keuze en als ik nog eens moest kiezen zou ik weer voor de kawa gaan
Gr
Ik heb er nu ongeveer 11500 km op zitten en de quad loopt nog als een zonnetje
Ik heb een keer langs een raptor 700 gestaan maar qua acceleratie was ik toch een tikkie senller behalve toen we aan de 90 a 100 kwamen toen kwam hij natuurlijk voorbij omdat ik een veel lagere topsnelheid heb.
een nadeel van een kfx is dat als je een onderdeel nodig hebt, dat het bijna altijd besteld moet worden omdat er gewoonweg weinig van rondrijden.
Veel succes met je keuze en als ik nog eens moest kiezen zou ik weer voor de kawa gaan
Gr
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
-
- Quad Master
Ik heb een kawa dealer op 15min van mijn deur.
Als ik een origineel stuk van kawa nodig heb zoek ik het even te samen met de dealer op in zijn computer en de dag erna (als je het voor 11u besteld hebt) ligt dat er de volgende dag. Ik moet maximaal 2 werkdagen wachten op originele kawa stukken
Als ik een origineel stuk van kawa nodig heb zoek ik het even te samen met de dealer op in zijn computer en de dag erna (als je het voor 11u besteld hebt) ligt dat er de volgende dag. Ik moet maximaal 2 werkdagen wachten op originele kawa stukken
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
-
- Quadrider
Mn Suzuki is verkocht, dus ik ben nu rustig aant rondkijke en de voor en nadelen aan t afwegen en tegoei opt internet aant rondkijke ivm met onderhoud etc.
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Quad Master
Allicht staat vast dat die yfzR meer onderhoud zal nodig hebben dan de kfx.
Kfx zal standaard iets trager zijn dan de yfzR denk ik? maar een kfx krijgt van alle 450's het meeste power bij als je de "big three" plaatst omdat die gewoon standaard sterk genepen is. Mijn kfx met big three en de nokkenassen van de KXF (crossmotor) geeft 50PK en bijna 100N/m aan nog geen 4000 rpm.
Verder heeft de yfzR langere a-armen en achteras en zullen de veren wat beter zijn. Je hebt voor €700 (uit Amerika) een lonestar as en a-armen voor de kfx. De kfx heeft ook een achteruit versnelling (groot voordeel voor mij vind ik).
En in mijn geval een dealer op 10minutjes van de deur die snel aan alle OEM stukken en vrij veel aftermarket stukken kan geraken.
Kfx zal standaard iets trager zijn dan de yfzR denk ik? maar een kfx krijgt van alle 450's het meeste power bij als je de "big three" plaatst omdat die gewoon standaard sterk genepen is. Mijn kfx met big three en de nokkenassen van de KXF (crossmotor) geeft 50PK en bijna 100N/m aan nog geen 4000 rpm.
Verder heeft de yfzR langere a-armen en achteras en zullen de veren wat beter zijn. Je hebt voor €700 (uit Amerika) een lonestar as en a-armen voor de kfx. De kfx heeft ook een achteruit versnelling (groot voordeel voor mij vind ik).
En in mijn geval een dealer op 10minutjes van de deur die snel aan alle OEM stukken en vrij veel aftermarket stukken kan geraken.
Amen
-
- Quadrider
Maar als je je kfx zo tuned dat hij dit koppel en vermogen haalt heb je natuurlijk weer meer onderhoud nodig want hoe meer pk uit hetzelfde blokje komt hoe meer onderhoud er nodig is. Teminste dat lijkt mij wel zo.
Succes met het vinden van een geschikte quad!
Gr
Succes met het vinden van een geschikte quad!
Gr
-
- Quad Master
Normaal wel maar zo zwaar getuned is die nu ook niet. Buiten de nokkenassen die uit het 450 KXF blok komen is dat blok van mij volkomen origineel. Je kan nog zoveel dingen doen; hoge druk zuiger, big bore, kop flowen, race kleppen, throttle body uitboren, begrenzer eraf, stroker krukas,... maar een keer als je daaraan begint ligt die open na 10 rij-uren
Ik hoop om nu zeker 10000km te rijden zonder iets aan de motor te doen hetgeen volgens mij zeker mogelijk is.
We zullen zien!
Ik hoop om nu zeker 10000km te rijden zonder iets aan de motor te doen hetgeen volgens mij zeker mogelijk is.
We zullen zien!
Amen
Elke quad heeft zo z'n voor-en nadelen, dus ben ik nu aan t kijken welke het meest bij mijn doeleinden past..
I.v.m de dealer heb ik wel een probleem, hier in de buurt ligt niet echt een Kawasaki quaddealer...
I.v.m de dealer heb ik wel een probleem, hier in de buurt ligt niet echt een Kawasaki quaddealer...
Yamaha YFZ480Build in progress
In heusdezolder zit een kawasaki dealer als ik mij niet vergis
en quadshop in alken verkoopt ook kawasaki
en quadshop in alken verkoopt ook kawasaki
suzuki ltz 400 special edition
-
- Toeschouwer
LTR450 binnen 10 uur versnellingsbak kapot, 3e en 4e versnelling.
LTR450 maar van mij binnen 50 uur kop kapot.
YFZ450r nog niets aan gehad, is nu 20 a 25 uur oud.
kfx weet ik niet veel van, er zijn weinig rijders met een kawa, als het hetzelfde verhaal is als met de motors dan denk ik afblijven.
owja, enne alles gaat kapot als je maar genoeg gas geeft.
LTR450 maar van mij binnen 50 uur kop kapot.
YFZ450r nog niets aan gehad, is nu 20 a 25 uur oud.
kfx weet ik niet veel van, er zijn weinig rijders met een kawa, als het hetzelfde verhaal is als met de motors dan denk ik afblijven.
owja, enne alles gaat kapot als je maar genoeg gas geeft.
-
- Toeschouwer
me neeft heeft ook een kfx hij vind hem goed rijden alleen die is geimporteerd uit amerika dus weet niet of het zelfde is alleen zijn min punten zijn dat hij vind dat de koppeling niet lekker werkt en dat het gas en de rem ver uit elkaar zit vooor de rest snelle quad.
-
- Quadrider
De gas en rem ver uit elkaar . Wat bedoel je hiermee. Het duimgas zit toch altijd op dezelfde plaats en de rem ook of?
Het enige nadeel vind ik dat de orginele voorbocht zo ver naar buiten komt. Hierdoor heb je in de zomer vaker een rode plek aan de zijkant van je kuiten zitten omdat die bocht zo warm wordt en je zo dicht met je been langs die bocht zit. Maar kan ook zijn dat ik gewoon ver naar voren zit.
Gr
Het enige nadeel vind ik dat de orginele voorbocht zo ver naar buiten komt. Hierdoor heb je in de zomer vaker een rode plek aan de zijkant van je kuiten zitten omdat die bocht zo warm wordt en je zo dicht met je been langs die bocht zit. Maar kan ook zijn dat ik gewoon ver naar voren zit.
Gr
-
- Easy Quadrider
[kfx weet ik niet veel van, er zijn weinig rijders met een kawa, als het hetzelfde verhaal is als met de motors dan denk ik afblijven.
kawasaki hoeft je echt niet van af te blijven, ik heb verschillende quads gehad, maar na mijn ervaring kwam de kawa er het best uit.
er zijn ook genoeg kawa cross motors, kijk naar 2012 kx 450 F dat systeem hebben ze volgend jaar ( of jaar daar op ) alle maal
succes met u keuze
kawasaki hoeft je echt niet van af te blijven, ik heb verschillende quads gehad, maar na mijn ervaring kwam de kawa er het best uit.
er zijn ook genoeg kawa cross motors, kijk naar 2012 kx 450 F dat systeem hebben ze volgend jaar ( of jaar daar op ) alle maal
succes met u keuze
-
- Quadrider
@wernerverhagen: Ik snap niet waarom dat je dat zegt. ik ben laatst naar de nationale kampioenschappen gaan kijken en ik zie bij de crossmoto's het meest kawa's en suzuki's. Hier en daar een yamaha ertussen. Nu wil ik niet zeggen dat yamaha slecht is want dat is zeker niet zo maar dat je van kawa af moet blijven is ook klinklare onzin. Kawa is gewoon een A-merk. In de quadcross zie je de kawa minder omdat hij gewoonweg niet meekan in de top van het klassement omdat hij geknepen is. Hierdoor zul je veel geld moeten uitgeven wil je hem mee laten doen in de top. En er rijden ook wereldtoppers op een kawasaki kfx quad.
-
- Quad Master
En Laurens, al een keuze gemaakt?
Amen