ketting tegen frame na verlagen r6 vering raptor

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
nicko
Quadfanaat
Quadfanaat

ketting tegen frame na verlagen r6 vering raptor

Bericht door nicko »

hallo allemaal,

ik heb mijn yamaha raptor vorige wek verlaagd met r6 vering met horizontale potten. nu hangt mijn ketting dicht tegen het frame en als ik ga rijden klappert hij er tegen aan. hoe kan ik dit tegen gaan. zie dat hier heel veel mensen hem met die schokbrekers verlagen maar heb nog niks gelzen over dit soort problemen.

mvg nicko
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Re: ketting tegen frame na verlagen r6 vering raptor

Bericht door Jazzy »

Ik heb een vergelijkbaar probleem, bij mij klappert de ketting tegen de buis van de uitlaat. Ik heb een dubbele uitlaat namelijk. Zit er al een tijdje mee maar weet niet goed wat ik er mee aan moet, ga binnenkort even met de quadwinkelier kijken of we een extra kettingrol of -geleider kunnen plaatsen. Liever dat hij tegen een rol aan klappert die ik af en toe vervangen moet, dan tegen de uitlaatbuis.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

zijn er meerdere die dit hebben, uitlaat raken of de zijkant van het frame. ik, zati en jenzi en nog een paar andere rijden met 15/31 verhouding en hierdoor komt de ketting op een andere hoogte als je het frame bekijkt is het op de normale plaats waar de ketting loopt iets uitgehaald, maar door de quad lager te leggen en andere tandwiel verhouding te steken komt de ketting hoger daar waar het frame iets breder is of korter langs de ketting staat en dus de zijkant van de ketting raakt

jona van het forum hing paar jaar geleden op 3cm van de grond en vroeg eens aan mij weet jij hoe het komt dat mijn ketting zo plat gelopen is aan de bovenkant. met wat zoek werk merkte we dat zijn ketting bovenkant tegen zijn frame kwam en het frame was al 5mm ingelopen :shock: hij heeft hem iets later wat hoger gelegd

hier een foto van mijn kader en uitlaat waar de ketting raakt :chagarijn: laat maar schuren ketting goed smeren voor beter te schuiven uitlaat een slijtplaat op gelast en frame is alluminium dus roest niet :p
Afbeelding

ketting goed strak zetten en afregelen met een persoon er op, komt slapper te hangen als je er gaat op zitten ( staat dan zonder gewicht gespannen maar je zit er toch op als je rijd) hoger in toeren rijden zodat de ketting minder klapperd
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
nicko
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door nicko »

ok maar bij mij raakt hij niet op die plaats het frame.
hij raakt bij mij het frame op die buizen naar achter gaan. die 2 dunnere buizen die schuin omhoog lopen.
ik zal van de week is ff een foto ervan maken.
werkt die tandwielverhouden ook op een raptor 350?

mvg nicko
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

:? oke jij bedoeld een raptor 350 zet het dan in uw uitleg van hieruit kan ik dat niet ruiken hé

dan zou je een 32 tandwiel van een suzuki vanachter kunnen zetten zoals ik op mijn warrior heb
de tandwiel hub laten aanpassen
Afbeelding
ter hoogte van de gaten ligt het 1mm vrij maar anders bleef er niks over van de hub en de bouten dragen toch meer naar buiten
Afbeelding
en dan het tandwiel er op
dan heb je ook iets meer speling op het frame en een hogere top snelheid
edit: denk er juist aan de tandwiel hub van een raptor 350 is maar 4 bouten dan moet je een ander tandwiel zoeken of je kunt ook 16/36 verhouding op een 350 zetten moet er niks aan de hub veranderd worden
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
nicko
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door nicko »

ok met die 16/36 verhouden loopt de ketting als het goed is ook niet aan?
en wat heeft dat voor gevolgen voor het rijgedrag. lagere of hogere top en het optrekken?
wat is de orginele verhouding van een 350?
Plaats reactie