HSUN 450CC (Subaru)
HSUN 450CC (Subaru)
Onlangs heb ik een HSUN 450CC (subaru) Quad geimporteerd. Aangezien er nog bijna geen informatie over deze quad te vinden is, dacht ik dat het misschien leuk was als ik hierbij de eerste stap zet. Zover ik weet heb ik de 2e Hsun 450 in Nederland, je ziet ze namelijk nooit en er staat er maar 1 op internet.
Voor deze quad is gebruik gemaakt van een (Japans) Subaru motorblok gemaakt in de fabriek van Fuji. Het blok is o.a andere te vinden in de Polaris Predator, SMC Ram 500/520RR, Dinli 450 en de Masai Demon. De quad is wel in China in elkaar gezet en wordt daarom ook onder de Chinese naam (Hsun) verkocht, wat overigens wel 1 van de betere chinese merken is.
Ik kreeg de quad in een uitzonderlijk grote doos zoals te zien op de foto.
Toen de doos eraf was en ik de quad voor het eerst zag, kreeg ik al gelijk een goede indruk van de kwaliteit. Het motoblok zag er heel degelijk uit en de quad zelf zit ook goed in elkaar. Ik heb hiervoor zelf al wat Shineray en bashan's gehad en je ziet duidelijk een verschil.
Ik moest nu alleen nog de quad in elkaar gaan zetten en vervolgens laten keuren bij het RDW. Het in elkaar zetten bestaat alleen uit het bevestigen van de wielen, nerfbars en stuur. Dit was niet al te moeilijk en binnen een paar uur zat alles op zijn plek.
Ik had voor de dag erop gelijk een afspraak gemaakt voor bij het RDW. Je kan vervolgens een eendagskenteken aanvragen of zelf met een aanhanger op pad gaan. Ik zelf koos voor het 2e aangezien ik de quad goed en rustig wil inrijden en bij zijn eerste rit niet teveel wil belasten op de snelweg. ( en ja de spiegels zijn afschuwelijk )
Het keuren van de quad verliep verder zonder al te veel problemen. Zolang je het CVO (COC) maar hebt van het voertuig doen ze nooit moeilijk. Zorg wel dat alles erop zit zoals spiegels, reflectoren en dat je alle papieren meenemt van BTW, inklaring etc. Een lopende motor is ook wel handig, aangezien ze soms een testrondje willen rijden. Volgens mij is dit niet noodzakelijk, maar mijn keurmeester vond het denk ik gewoon spannend
Na een tijdje krijg je het kenteken thuis opgestuurd en kan je lekker gaan toeren. In die tussentijd heb ik echter nog wat aanpassingen gemaakt aan de quad. Zo zijn de lelijke knipperlichten achterop + het achterlicht vervangen voor een Ducati Monster smoke LED-licht met geintegreerde knipperlichten. staat een stuk strakker! ook is de achteras met 10CM verbreed d.m.v. spoorverbreders.
Ook heb ik de afschuwelijk grote vrachtwagen banden aan de voorkant vervangen voor Maxxis Spearz bandjes. De Quad ligt aan de voorkant nu een stuk lager en d.mv spoorverbreders ook nog is wat breder.
Het kopen van spullen voor deze quad is vrij makkelijk omdat de quad identiek is aan de Raptor 350.
Deze paar kleine aanpassingen zorgen ervoor dat de quad een veel sportievere uitstraling en wegligging krijgt.
Als laatst heb ik er nog 2 gordels op gezet voor mijzelf en een passagier. Nu is het wachten op het kenteken en kan ik aandelijk gaan rijden
Dit is het eindresultaat:
zodra ik meer weet over het rijgedrag, motorprestaties e.d laat ik het jullie weten. Feel free to comment of vragen te stellen!
Gr
Voor deze quad is gebruik gemaakt van een (Japans) Subaru motorblok gemaakt in de fabriek van Fuji. Het blok is o.a andere te vinden in de Polaris Predator, SMC Ram 500/520RR, Dinli 450 en de Masai Demon. De quad is wel in China in elkaar gezet en wordt daarom ook onder de Chinese naam (Hsun) verkocht, wat overigens wel 1 van de betere chinese merken is.
Ik kreeg de quad in een uitzonderlijk grote doos zoals te zien op de foto.
Toen de doos eraf was en ik de quad voor het eerst zag, kreeg ik al gelijk een goede indruk van de kwaliteit. Het motoblok zag er heel degelijk uit en de quad zelf zit ook goed in elkaar. Ik heb hiervoor zelf al wat Shineray en bashan's gehad en je ziet duidelijk een verschil.
Ik moest nu alleen nog de quad in elkaar gaan zetten en vervolgens laten keuren bij het RDW. Het in elkaar zetten bestaat alleen uit het bevestigen van de wielen, nerfbars en stuur. Dit was niet al te moeilijk en binnen een paar uur zat alles op zijn plek.
Ik had voor de dag erop gelijk een afspraak gemaakt voor bij het RDW. Je kan vervolgens een eendagskenteken aanvragen of zelf met een aanhanger op pad gaan. Ik zelf koos voor het 2e aangezien ik de quad goed en rustig wil inrijden en bij zijn eerste rit niet teveel wil belasten op de snelweg. ( en ja de spiegels zijn afschuwelijk )
Het keuren van de quad verliep verder zonder al te veel problemen. Zolang je het CVO (COC) maar hebt van het voertuig doen ze nooit moeilijk. Zorg wel dat alles erop zit zoals spiegels, reflectoren en dat je alle papieren meenemt van BTW, inklaring etc. Een lopende motor is ook wel handig, aangezien ze soms een testrondje willen rijden. Volgens mij is dit niet noodzakelijk, maar mijn keurmeester vond het denk ik gewoon spannend
Na een tijdje krijg je het kenteken thuis opgestuurd en kan je lekker gaan toeren. In die tussentijd heb ik echter nog wat aanpassingen gemaakt aan de quad. Zo zijn de lelijke knipperlichten achterop + het achterlicht vervangen voor een Ducati Monster smoke LED-licht met geintegreerde knipperlichten. staat een stuk strakker! ook is de achteras met 10CM verbreed d.m.v. spoorverbreders.
Ook heb ik de afschuwelijk grote vrachtwagen banden aan de voorkant vervangen voor Maxxis Spearz bandjes. De Quad ligt aan de voorkant nu een stuk lager en d.mv spoorverbreders ook nog is wat breder.
Het kopen van spullen voor deze quad is vrij makkelijk omdat de quad identiek is aan de Raptor 350.
Deze paar kleine aanpassingen zorgen ervoor dat de quad een veel sportievere uitstraling en wegligging krijgt.
Als laatst heb ik er nog 2 gordels op gezet voor mijzelf en een passagier. Nu is het wachten op het kenteken en kan ik aandelijk gaan rijden
Dit is het eindresultaat:
zodra ik meer weet over het rijgedrag, motorprestaties e.d laat ik het jullie weten. Feel free to comment of vragen te stellen!
Gr
Re: HSUN 450CC (Subaru)
Leuk verslag en mooie quad. Is hij behalve het blok dan gelijk aan de Hsun 350? Die staat onder de Chinezen inderdaad hoog aangeschreven. Wat die gordels betreft, ik zou je toch aanraden om gewoon een helm te dragen. Een ongeluk zit namelijk in een klein hoekje en hoeft niet eens aan jezelf te liggen. Zelf heb ik in ieder geval al ervaring met een koprol.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: HSUN 450CC (Subaru)
mooie quad!
ik zou alleen gelijk investeren in een goede achteras want voor zover ik kan zien is dit dezelfde of soortgelijke quad als de quad die deze week z,n achteras heeft gebroken(zoals het eruitziet)en vervolgens is verongelukt.
en deze was nog niet eens verbreed.
oja, en gordels zijn echt een no-go!
als je een deadwish hebt moet je dat vooral doen.
voor de rest veel plezier op het forum
ik zou alleen gelijk investeren in een goede achteras want voor zover ik kan zien is dit dezelfde of soortgelijke quad als de quad die deze week z,n achteras heeft gebroken(zoals het eruitziet)en vervolgens is verongelukt.
en deze was nog niet eens verbreed.
oja, en gordels zijn echt een no-go!
als je een deadwish hebt moet je dat vooral doen.
voor de rest veel plezier op het forum
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: HSUN 450CC (Subaru)
Gordels gaan nergens over nee, beter in je nakie zonder, dan een gordel dragen lol
Ben benieuwd hoe die bevalt!
Ben benieuwd hoe die bevalt!
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
Re: HSUN 450CC (Subaru)
Bedankt voor de reacties! zover ik weet is hij vergelijkbaar met een Hsun 350/400 alleen hoorde ik dat het frame extra versterkt is. Wat betreft de gordels hebben jullie helemaal gelijk, echter woon ik in den haag en kan ik het af en toe niet laten een stukje over de boulevard van scheveningen te rijden zonder helm in het zonnetje. Maar bedankt voor de heads-up!
Re: HSUN 450CC (Subaru)
Ik kan er inkomen dat je voor korte ritjes liever een gordel gebruikt. Niets beter dan de wind in je gezicht te voelen Met lange ritten toch maar beter een helm
Ook helt je quad precies een beetje naar voor nu je de voorbanden hebt vervangen. Kan misschien geen gevolg hebben bij jou, maar bij de meeste word die dan nerveuzer. Afwachten op het testritje dus.
Ziet er voor de rest inderdaad zeer goed uit. Veel plezier met het
Ook helt je quad precies een beetje naar voor nu je de voorbanden hebt vervangen. Kan misschien geen gevolg hebben bij jou, maar bij de meeste word die dan nerveuzer. Afwachten op het testritje dus.
Ziet er voor de rest inderdaad zeer goed uit. Veel plezier met het
-
- Quadrider
- Berichten: 477
- Lid geworden op: zo 20 sep, 2009 11:02
- Locatie: noord brabant
Re: HSUN 450CC (Subaru)
Dan zou ik de achterbandjes ook gelijk vervangen niet voor wat lager staat toch weer mooier.
Re: HSUN 450CC (Subaru)
maar als je de achter banden vervangt monteer er dan gaan plakkers op
ik zou dan voor inova gaan
dan heb je achter as ook weer wat minder telijden
ik zou dan voor inova gaan
dan heb je achter as ook weer wat minder telijden
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Re: HSUN 450CC (Subaru)
mooi ding
mag ik vraag waar heb je hem gekocht?
mag ik vraag waar heb je hem gekocht?
-
- Quadrider
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo 12 aug, 2009 22:16
- Locatie: ieper
Re: HSUN 450CC (Subaru)
tziet er idd wel een degelijke quad uit hoor en dat je zegt dat zulke motoren in predator zitten moet dat een beest zijn
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: HSUN 450CC (Subaru)
zowiezo als jij met gordel wilt gaan rijden, moet je een rolkooi constructie hebben...
waarom denk je dat je in een auto geen helm op hoeft, maar een gordel mag dragen
en op een motor een helm op moet...
mooie revieuw!
waarom denk je dat je in een auto geen helm op hoeft, maar een gordel mag dragen
en op een motor een helm op moet...
mooie revieuw!
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
Re: HSUN 450CC (Subaru)
Wettelijk gezien mag het gewoon hoor, maar veilig is het natuurlijk niet.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: HSUN 450CC (Subaru)
Ik heb de quad direct van HSUN zelf gekocht, direct uit de fabriek dus. Ik weet wel 1 bedrijf die deze quad ook verkoopt, maar dan ben je zo €2000 meer kwijt. Normaal gesproken is het vrij moeilijk om een quad direct van de fabrikant te kopen, maar als je vraagt om een sample order doen ze meestal niet moeilijk.micky010 schreef:mooi ding
mag ik vraag waar heb je hem gekocht?