CNG stelt zich voor

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
CNG
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 03 jul, 2011 13:31

CNG stelt zich voor

Bericht door CNG »

Goede dag heren/dames

Bij dezen stel ik me even voor.
Ik heet Roy en ben 28 lentes jong,woonachtig in het prachtige zuiden van het limburgs landschap.
Dit is namelijk kerkrade.( Roda JC.... :buig: :mrgreen: )
Voor de dagelijkse kost werk ik bij een van de grootste telecom bedrijven als technical engineer.
Als andere hobby heb ik een andere 4 wieler, maar daar ga ik niet verder op in(niet relevant op dit forum).

Sinds kort ben ik eigenlijk aangestoken met het quad virus,hoe dit komt is me totaal een raadsel.
In den beginne wilde ik aan een chinees,echter ben ik daar heel snel vanaf geraakt.(chinees moet je eten, niet op rijden)
Mijn motto '' geef liever een euro meer uit en dan heb je ook wat''.
Dit zal dus ook bij de quads het geval zijn.

Nu heb ik hier op het forum al een paar hele mooie 4-wielers gezien die ze zo bij mij op de stoep mogen neer zetten. :buig: .
Alleen zit ik zelf met een dilemma welk merk ik wil.
Volgend probleem is namelijk de aankoop van een quad.De meeste dealers liggen boven de rivieren en in limburg zijn vrij weinig tot geen dealers te bekennen :?: .

Tenzij de limburgers onder ons goede adresjes weten of me kunnen laten weten waar ze zelf hun quad aangekocht hebben.
Ook lijkt het me leuk te zijn om eens een paar quads in het echt te bewonderen van de heren uit het zuiden.Tenzij jullie daar bezwaren mee hebben natuurlijk.

Aldoende leert men........

Dit was het dan van mijn kant,hebben jullie vragen...stel ze gerust.

Gr Roy
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2148
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 17:43
Locatie: vliermaal

Re: CNG stelt zich voor

Bericht door Gielen_24 »

als ik jou was zou ik beginnen met een Yamaha raptor 350 of Suzuki LTZ 400 :wink:
deze zijn zo wat de beginners quads :p en hebben toch al redelijk wat vermogen
hangt ook van je budget af :idea:
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: CNG stelt zich voor

Bericht door Jazzy »

Hoi Roy en welkom op ons fraaie forum. Heb je al een bepaald type op het oog? Aangezien je in sportquads post en een A-merk wil kom je al snel bij Yamaha en Suzuki uit. Nieuw of tweedehands? Budget? Nog wensen of eisen?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
CNG
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 03 jul, 2011 13:31

Re: CNG stelt zich voor

Bericht door CNG »

Tuurlijk heb ik al bepaalde types op het oog.
Ik vind eigenlijk dat yamaha,KTM en kawasaki toch wel mooie quads maken.
Ga je voor een yamaha dan koop je eigenlijk iets wat ''iedereen'' heeft.
Ga je voor een KTM of Kawa word de aankoop 2de hands al moeilijker.
Wat betreft budget maakt het niet zoveel uit,en de uitvoering mag voor mij meteen een 700'er zijn ofzo.
Leren rijden moet je toch,of je dat op een 300,350,400,450 of 700cc moet doen.
Je hebt alles zelf in de hand.......

Mijn wensen zijn eigenlijk dat ik er een supermotard van maak waar ik ook offroad mee kan :mrgreen:
Alleen gaat dat niet goed vrees ik.....
Wat ik ook jammer vind is dat de yamaha banshee zo moeilijk te krijgen is,dit vind ik zelf toch wel een mooie en aparte quad.
Ook vanwege het 2takt natuurlijk.

Ik zie het allemaal wel...komt wel goed.

Gr Roy
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: CNG stelt zich voor

Bericht door Haagje »

Als het budget het toelaat zou ik kijken voor een raptor 700/suzuki z400 of kawa 400.
Zijn leuke allround quads, die zowel cross als sm goed vooruit gaan :D

Ik kom zelf uit de richting van sittard-geleen.
Kijk eens bij http://www.mcg-racing.be/
effe over de grens.

of bij : http://www.tonmaessenquads.nl/
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: CNG stelt zich voor

Bericht door Ardjuh »

quad-racerrr schreef: Ik kom zelf uit de richting van sittard-geleen.
Kijk eens bij http://www.mcg-racing.be/
effe over de grens.

of bij : http://www.tonmaessenquads.nl/
400'ers gaan teleurstellen denk... :wink:

Super motard / offroad is niet erg best te combineren, je zal
een gemiddelde moeten maken. Voor het offroad rijden gewoon
extra setje hogere banden pakken. Dan krijg je de benodigde
grond speling terug. :p

Nog 1 in limburg,
http://www.mvquadparts.nl heeft niet veel quads staan maar
wel goede voor onderhoud etc.
No Can't Do!
CNG
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 03 jul, 2011 13:31

Re: CNG stelt zich voor

Bericht door CNG »

Ik weet dat het een niet samen gaat met het andere.
Dan moeten er maar 2 quads komen,een sm en een offroad :mrgreen: .
Maar zoals gezegd ben ik me nu flink aan het orienteren en aan het lezen op fora's. :afgestudeerd:
En dat begint natuurlijk met je eerst eens ergens aan te melden natuurlijk. :idea:

Misschien dat ik vanavond even naar koningsbosch rij en me daar eens wat ga bekijken.

Met jullie hulp kom ik er wel!!

gr roy
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
patrick z400
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 03 okt, 2008 22:22

Re: CNG stelt zich voor

Bericht door patrick z400 »

hoi

is dit wat voor je

http://link.marktplaats.nl/425003928" onclick="window.open(this.href);return false;
CNG
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 03 jul, 2011 13:31

Re: CNG stelt zich voor

Bericht door CNG »

Die was mij inderdaad al opgevallen.
Een banshee is wel leuk,maar rekening houdend met het feit dat die dingen ''meer'' onderhoud nodig hebben dan een 4-takt ga ik toch voor een andere optie.
Alleen maar tijd in de banshee duwen heb ik ook geen zin in aangezien ik nog meerdere (en vooral ook dure) hobby's heb moet ik daar ook nog tijd in kunnen steken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
Locatie: Limburg

Re: CNG stelt zich voor

Bericht door Anoniem43235 »

Welkom op het forum.
Ik heb zelf een kawa 450. Ik rij ermee offroad en onroad. heb me een setje baanbanden erbij gekocht. hiermee valt ook redelijk goed te rijden over de zandpaden in het limburgs landschap :D Daarnaast heb ik aan onderhoud nog niet veel bijzonders gehad als het standaard onderhoud. heb nu 12500 km op de klok maar dit hangt af van je rijstijl en natuurlijk een beetje geluk.
Ik ben zeer tevreden over deze quad en kan zich goed meten aan een raptor 700. Het enige probleem is het vinden van een kawa. Dan als je er een hebt zijn de onderdelen nog erg moeilijk te vinden. Maar dan heb je wel een quad die je bijna nooit ziet wat ik weer een voordeel vind! Eens wat anders 8)
Ikzelf heb ook nooit een lichtere quad gehad. De kawa is de 1e en als je je verstand gebruikt en rustig opbouwt valt hier alles goed op te leren.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes met je keuze!

Gr
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
Plaats reactie