Na 2 dagen piston kapot...HELP
-
- Quadfanaat
Na 2 dagen piston kapot...HELP
Kunde het nu geloven ? Na 2 dagen mijn machientje te hebben blaas ik al mijne piston op...Maar dikke pech...het stuk dat er af brak verween in de carter want ik vond kleine stukjes terug in de rietvalve of hoe noem je het ook.Swat...hoe moet ik nu die stukjes in godsnaam uit mijn carter halen want heel die carter open gooien kan ik niet.En verminst het budget nu op is met de aankoop van de quad moet ik dus zien zoveel mogelijk zelf op te lossen (tes te zeggen onze pa) ... Dus hoe krijg ik die rommel er uit ? De olie gaan we er al af halen en verder denkt onze pa spoelen met diesel.
En hoe kan dat nu in godsnaam dat op 2 dagen mijne piston om zeep gaat.De 2T verbrandingsolie die ik er pas op deed is Castrol greentec xts racing voll-synthese olie...Dus voor bijna 500 ballen de lieter moet dat toch goed zijn.
http://img21.exs.cx/img21/8660/100-0001_IMG1.jpg
En hoe kan dat nu in godsnaam dat op 2 dagen mijne piston om zeep gaat.De 2T verbrandingsolie die ik er pas op deed is Castrol greentec xts racing voll-synthese olie...Dus voor bijna 500 ballen de lieter moet dat toch goed zijn.
http://img21.exs.cx/img21/8660/100-0001_IMG1.jpg
Ik pakte nen bocht maar ik moest hem terug geven.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Piston was versleten volgens mij...
Blok moet volledig open gemaakt worden om te kuisen en stukken eruit te halen.
Blok moet volledig open gemaakt worden om te kuisen en stukken eruit te halen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadfanaat
Re: Na 2 dagen piston kapot...HELP
Ik kan misschien nog geluk hebben.De breuk wa aan de kant van de uitlaat en daar is een heel pak alu van de piston uit gekomen.We zullen zien wat er in de olie zit...Welke nieuwe olie moet er in ? Het is een Blaster.
-
- Quadfanaat
Stukjes zijn te klein...Er es een hoop uit de uitlaat gekomen maar nog niet de helft van het ontbrekende stuk...het zijn gemalen stukjes.Ik kocht de quad niet bij een dealer maar iemand van het forum...Maar daar kan die man ook niet aan doen...sjarty schreef:amai das surieuze pech , zou hem ook openmaken of de piston terug ineenpuzelen met al wat er uitkomt , en dan zien of er geen stukjes ontbreken
buiten dat afgebroken stuk van de piston zag die er zo al niet goed uit vind ik , gekocht bij een dealer
hoop voor jou dat dit het laatste is
als je piston na 2 dagen in stukken vliegt zal hij volgens mij toch niet optimaal gereden hebben , beschuldig natuurlijk niemd he maar de meeste hier zijn toch kenners en weten wat ze met het quadje aangevangen hebben he
als de stukjes zo klein zijn denk ik ook dat je best het blok kan opengooien , maar dat is natuurlijk niet niks
leef met je mee , dit is echt niet om mee te lachen
denk dat je best eens een kenner contacteerd en je blok ineens laat reviseren maar ja dit zal geen 5 euro kosten natuurlijk
als de stukjes zo klein zijn denk ik ook dat je best het blok kan opengooien , maar dat is natuurlijk niet niks
leef met je mee , dit is echt niet om mee te lachen
denk dat je best eens een kenner contacteerd en je blok ineens laat reviseren maar ja dit zal geen 5 euro kosten natuurlijk
Waarom moet dat blok open ? die stukjes zitten in u carter , maar heeeelemaal niet in u transmissie en dus ook ni in die olie! je mag die wel vervangen natuurlijk ! gewoon blok eronder uit halen , en karter enkele keren spoelen ! en best ook is spoelen met perslucht ! en vergeet u krukas en lagers ni te controleren en dan boeltje monteren he'
-
- Quadfanaat
Maar dat boeltje zit toch vol kogellagers ? Die gaan 1 per 1 om zeep gaan.En ik denk wel dat er deeltjes in de olie zwemmen hoor want als ik de krukas tracht met gehulp van de aandrijfstang te draaien komt er wel olie op die krukas...Lewis schreef:Waarom moet dat blok open ? die stukjes zitten in u carter , maar heeeelemaal niet in u transmissie en dus ook ni in die olie! je mag die wel vervangen natuurlijk ! gewoon blok eronder uit halen , en karter enkele keren spoelen ! en best ook is spoelen met perslucht ! en vergeet u krukas en lagers ni te controleren en dan boeltje monteren he'
-
- Quadfanaat
Das toch geen gesloten carter ? Ik zie de olie op de krikas...Lewis schreef:dat begrijp ik ni , waar u krukas inzit is een gesloten cartertje , waar enkel u brandstof mengsel inkomt , kogelagers ?? ja een naaldlager op u drijfstang, en twee krukaslagers, dat zal wel lukken met uitspoelen , als dat ni lukt , dan komt het nooit meer goed vrees ik hoor !
-
- Quadfanaat
Net olie van de carter gelaten er raad eens ! Goed geraden...stukjes fijn gemalen van de pistonEl Speady schreef:Das toch geen gesloten carter ? Ik zie de olie op de krikas...Lewis schreef:dat begrijp ik ni , waar u krukas inzit is een gesloten cartertje , waar enkel u brandstof mengsel inkomt , kogelagers ?? ja een naaldlager op u drijfstang, en twee krukaslagers, dat zal wel lukken met uitspoelen , als dat ni lukt , dan komt het nooit meer goed vrees ik hoor !
-
- Quadfanaat
We gaan hem naar een hersteller brengen want dat kunnen we zelf niet...Pff, wie weet wat dit nog gaat kosten... Verdoeme toch...Eerst wachten op de centen, dan probs met de btw om in te schrijven, geen plak krijgen en nu weer dat...affin...khoop dat mijn bruine dat nog kan trekken...Ralph schreef:Gaat allemaal tussen die lagers zitten. Als ik jou was zou ik hem openmaken, kan je een hoop ellende in de toekomst schelen. Maar dat moet je uiteraard zelf beslissen.
Ik heb 2 keer geluk gehad, er zat nog geen gat in de zuiger. Bij mij was alleen de cilinderwand beschadigd.