Ik niet...
Ik was van plan men quad naar de shop te brengen, ik had het opgegeven, toen heeft mijn broer gezegd dat als ik het geld aan de shop ging weggooien hij de quad ook wel zou maken voor dat geld. Mijn broer kan alles, als hij de tijd maar heeft/maakt...
Maar dus: hij had de oude stator teruggezet, toen hadden we vonk. Daarna de oude pick-up laten zitten en deze aan de nieuwe stator geplaatst (nieuwe pick-up vervangen door oude dus). Toen bleek hij terug niet meer te vonken. Eerste gedacht was dat de draadjes van de pick-up bij de 2 modellen van plaats veranderd zouden zijn bij productie, dit bleek niet zo te zijn. Dus zei men broer dat de stator dan wel kapot moest zijn of er inversie moest zijn in de magneetvelden (magneetvelden heffen elkaar op ofzoiets waardoor er 0 uitkomt). Toen heeft hij dus die 2 draadjes van de stator uit de connector gepeuterd en deze van plaats gewisseld omdat de draadjes met juiste polariteit van de stator dan aan de juiste draadjes aan de connector zouden zitten.
Opnieuw geprobeerd, en we hadden een vonk! Hij staat nog niet helemaal in elkaar en er moet nog olie in om hem echt te starten enzo maar we zijn er zeker van dat hij start en de batterij nu ook gaat opladen door de nieuwe stator.
Een hele uitleg... maar ik had het opgegeven na 2 weken kloten, mijn uberverstandige broer die alles blijkbaar toch kan heeft zich er 2 avonden aangezet en heeft hem kunnen maken... Best rot voor mezelf, maar ik ben blij dat men bolide nu werkt!