olie via koppakking naar buiten

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider

olie via koppakking naar buiten

Bericht door Anoniem43235 »

Ik zit met een probleem...
Ik heb nu net mijn nieuwe achteras + spoorverbreders vooraan geplaatst dus direct een rondje gaan rijden.
Tot mijn verbazing zie ik nu ik terug ben dat er olie via de koppakking naar buiten is gekomen :shock: Het gaat om een 2008 kawasaki kfx450
Dit snap ik ook na 13000 km. Wat moet ik nu doen. Wss zijn mijn zuigerveren of is mijn cilinder kapot. Moet ik hiermee gewoon doorrijden totdat die echt niks meer doet :lol: of snel laten maken miss dat het dan goedkoper is :oops:
Heb het afgeveegd dus ga nu morgen eens rustig aan rijden en kijken hoeveel hij lekt.

Bedankt voor de reacties!

Gr
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: olie via koppakking naar buiten

Bericht door yamahakoppel »

jij vind dat normaal na 13.000 km :? oke het is een 450 maar toch
rustig warm rijden is ALTIJD de boodschap ook tijdens een korte test rit maak de rit dan maar langer of rij rustig tijdens uw test rit
ik zou kijken wat hij volgende ritten doet en de uitlaat gassen welke kleur en geur heb je?
hem zo snel mogelijk laten open doen dan ben je misschiens met een nieuwe piston, zuigerveren en koppakking er van af
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider

Na 13000 km met 1 zuiger lijkt het me logisch dat er binnekort iets kapot zal gaan. Warm rijden doe ik altijd. Ik start hem, laat hem 1 a 2 min stationair draaien en dan rij ik rustig weg. Ook bij korte ritjes rij ik meestal niet harder dan 60.
Uitlaatgassen hebben geen kleur. Geur is ook normaal. Daarom vind ik het zo vreemd dat er olie naar buiten is gekomen..
Straks maar eens een uurtje rijden en dan kijken of het een andere kleur en geur heeft. En kijken of er weer olie naar buiten gekomen is.
En na 13.000 km zullen nieuwe krukaslagers enzo ook wel handig zijn denk ik. Als hij dan toch open is beter die direct ook vervangen of niet?

Bedankt!

Gr
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik heb er bijna 30.000 met mijne 700 en denk er nog niet aan om blok open te doen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

weet je zeker dat het de koppakking is (niet de klepdekselpakking)

als het echt de koppakking is
zou ik hem direckt maken of laten maken
als je met een 4takt blijft door rijden tot hij niets meer doet, kan het wel eens schrikken worden van de rekening, als je hem weer gaat ophalen bij je monteur
never drive faster then your angel can fly
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider

Heb alle olie afgeveegd en net een flink stuk gaan rijden van zo'n 1.5 uur. Ook flink doorgereden en niet rustig aan gedaan. Onderweg enkele keren gestopt maar geen olie te zien...
Ik heb hem laatst wel weggebracht omdat de schroefdraad int carter dol was gedraaid. En hij heeft hem toen doorgespoeld met de olie die in het blok zat om de spanen eruit te krijgen. Kan zijn dat hij geknoeid heeft wat me wel raar lijkt want waar de olie zit, vooraan bovenaan het blok omlaag gedreven, zit niet erg in de buurt waar je hem moet bijvullen :?
Ik vind het maar vreemd..
@MXJake, dat kan ook nog dat de klepdekselpakking kapot is..
Nu maar even afwachten en goed in de gaten houden wat hij doet.

Gr
Plaats reactie