mijn nieuwe bombardier

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
remco.evers
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 16 mei, 2011 19:12

mijn nieuwe bombardier

Bericht door remco.evers »

goedenavond
ik heb sinds 1 week een bombardier baja 650 van 2002 .
de quad heeft een beetje onderhoud nodig gelukkig kan ik het meeste zelf .
nu zit ik alleen met een paar vraagjes hoop dat iemand van hier me kan helpen .

1:ik wil er nieuwe banden onder leggen voor en achter ik rij meeste km op de weg en soms klein uitstapje bos zandpad.
nu wil ik graag weten welke banden ik er het beste op kan leggen voor en achter.

2: de ketting en achterste tandwiel moet vervangen worden zijn er nog bijzondere dingen waar je rekening mee moet houden en je hebt 2 types kettingen 0 ring en x ring geloof ik wat is het verschil.behalve de o en x :)

3: welke olie kan ik er het beste in doen .

hoop dat iemand me kan helpen
groetjes remco
shy fx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 06 feb, 2006 17:52
Locatie: Zutphen

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door shy fx »

Nice, die zie je maar weinig voorbij komen.

Ik vind het vette machines.

Nog een paar foto's of video's

ow en die dingen die je wilt weten weet ik niet :p denk dat je het beste ff een dealer kan bellen. Zoveel rijden er niet dus info zal iets lastiger worden. Weet wel dat er 1 of 2 rijden bij een quad club in BE
Gebruikersavatar
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 116
Lid geworden op: za 16 jun, 2007 09:55
Locatie: achterhoek

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door stef »

Je hebt inderdaad meerdere kettingen, je moet er aan denken dat je een "dikke"ketting nodig hebt, ik weet alleen niet het type/ hoe die heet. Je hebt er ook geen "verbindingsschakel bij(visje) Maar je moet de laatste schakel klinken met speciaal gereedschap( voor een paar euro bij de motorzaak)

Lengte v.d. ketting weet ik zo niet, maar dan moet je de oude even tellen hoeveel schakels het zijn.
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Gebruikersavatar
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 116
Lid geworden op: za 16 jun, 2007 09:55
Locatie: achterhoek

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door stef »

En de olie, onder het zadel zit een sticker, waarop staat 10w40, maar ik heb er 10w50 van motul in gedaan omdat beter tegen hogere temperaturen kan, omdat ik vlak voor de oliewissel een 2 uurs rit ging doen op de crossbaan en dit beter tegen hogere temperaturen kan. Via de website van can am heb ik een pagina gevonden waarop je een handleiding kunt downloaden waarin ook de spec's staan m.b.t. de oliegegevens e.d. (ook handig voor eventuele onderdeel nummers)
Je moet alleen in de gaten houden dat je de goede olie gebruikt i.v.m. de koppeling?? (natte platen??)

Welke kleur is jouw bombardier??
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
remco.evers
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 16 mei, 2011 19:12

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door remco.evers »

heb ook vorige week de olie vervangen voor motul .
mijn bombardier is geel een baja 650 van 2000 .
is mijn 2e quad eerst barossa 250 gehad maar is toch wel een klein verschil :D
binnenkort en keer samen rijden
Arx-17
Quadrider
Quadrider
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 20 dec, 2010 18:46
Locatie: Nieuwkoop

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door Arx-17 »

stef schreef:En de olie, onder het zadel zit een sticker, waarop staat 10w40, maar ik heb er 10w50 van motul in gedaan omdat beter tegen hogere temperaturen kan, omdat ik vlak voor de oliewissel een 2 uurs rit ging doen op de crossbaan en dit beter tegen hogere temperaturen kan. Via de website van can am heb ik een pagina gevonden waarop je een handleiding kunt downloaden waarin ook de spec's staan m.b.t. de oliegegevens e.d. (ook handig voor eventuele onderdeel nummers)
Je moet alleen in de gaten houden dat je de goede olie gebruikt i.v.m. de koppeling?? (natte platen??)

Welke kleur is jouw bombardier??
]wel alle oude olie eruit gehaalt? want als je bijv een half synteet in had zitten en nu naar volsynteet gaat, dan kan de olie gaan stollen. dat komt omdat er 2 verschilende grondstoffen zijn waar syntetiche olie van gemaakt word. en die houden niet echt van elkaar.
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
Gebruikersavatar
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 116
Lid geworden op: za 16 jun, 2007 09:55
Locatie: achterhoek

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door stef »

Zo goed mogelijk alles eruit, maar ik heb het al vaker vernieuwd dan die ene keer, dus het oude is er echt nu wel uit. Eerst warm laten lopen, dan de olie eruit en rustig 1-1/2 uur laten door druppen. Dan de nieuwe olie d'r in. Na een paar keer rijden pijl nakijken, eventueel bijvullen.
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
remco.evers
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 16 mei, 2011 19:12

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door remco.evers »

stef ik las dat jij bezig bent geweest met kill switch op bomb is dat gelukt wil er bij mij ook nog een op zetten.
ga binnenkort even aan de slag met de quad .
moet nog aantal dingen doen zoals demperwol vervangen,ketting+tandwiel achter en waarschijnlijk vapor comp.
remco.evers
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 16 mei, 2011 19:12

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door remco.evers »

als iemand nog een idee heeft waar ik een nieuwe ketting kan kopen voor mijn quad aangezien een originele 250 € kost .
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door Jason McCoy »

Ketting en tandwielen zijn complete sets van te koop bij je dealer. Als je O-ring ketting koopt (wat aan te raden is) dan heeft je ketting meteen de juiste lengte geloof ik. Is bij rappie 700 wel zo tenminste. En beter paar centen meer uitgeven dan dat je ketting breekt en je halve blok aan gort slaat toch.
Heb dat met de motor keer gehad, meteen scheur int carter.....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 116
Lid geworden op: za 16 jun, 2007 09:55
Locatie: achterhoek

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door stef »

Ik heb de ketting bij een motorzaak in Hengelo Gelderland gekocht, er zit er maar een aan de molenenk dus kun je wel googlelen welke ik bedoel.. Deze moest ik zelf iets inkorten. Koste iets van €100,--
Met de killswitch is nog niet gelukt, maar die moet nog wel aangesloten worden. Daar ga ik binnenkort mee verder.
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Gebruikersavatar
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 116
Lid geworden op: za 16 jun, 2007 09:55
Locatie: achterhoek

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door stef »

En ik ga me wagen aan het kleppen stellen. Als het niet lukt kan ik altijd hulp vragen van de lokale motorman..Kan niet heel moeilijk zijn, heb tenslotte al meer zelf gedaan waarvan ik de afloop niet kon voorspellen :mrgreen:
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
remco.evers
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 16 mei, 2011 19:12

Re: mijn nieuwe bombardier

Bericht door remco.evers »

dat vind ik ook probeer eerst alles zelf ben automonteur dus wel redelijk handig en al het gereedschap is ook aanwezig dat is wel makkelijk .
Plaats reactie