quad op kenteken zetten, reken ik zo goed?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
BjornH
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 22:18

quad op kenteken zetten, reken ik zo goed?

Bericht door BjornH »

Hey allemaal ik heb me al voorgesteld in een ander topic hier in 't algemeen gedeelte maar ben vrij nieuw hier.

Nu heb ik 't forum al een beetje doorgespit (dmv de search functie) en ben wat aan de slag gegaan met rekenen nu had ik graag geweten of ik een beetje op de goed weg zit en hoop dat iemand me verder kan helpen.

Nu sta ik op 't punt om een 2de hands suzuki ltz 400 te kopen ( volgens de verkoper van 2009 )(Marktplaatslinkje)
deze heeft echter nog geen kenteken, aangezien ik de quad ook op de weg wil gebruiken wil ik deze dus op kenteken gaan zetten.

nu begrijp ik dat ik daarvoor bpm en de keurings kosten moet betalen.

mijn vraag is nu of iemand weet of ik 't zo goed doe ( zie hier onder )

ik heb de catalogus waarde van de US suzuki site (Suzukicycles.com)

deze is $6499 als ik dit omreken naar euro's kom ik uit op €4.516,02
als ik hier dan de 19.4% bpm ( volgens de site van de belastingdienst: site belastingdienst ) neem

kom ik uit op €876.11 BPM

zit ik dan op de goede weg of denk ik hier verkeerd?


hierbij komen dan nog de keurings kosten en de kosten van de inschrijving maar dat is alles bij elkaar volgens mij maar iets van €100,-?

ik hoop dat iemand me verder kan helpen in ieder geval alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: quad op kenteken zetten, reken ik zo goed?

Bericht door Jason McCoy »

Volgens mij klopt daar niks van hoor.

Je kijkt ook naar US prijzen zou eens beginnen met gewone nederlandse prijs. Maar t makkelijkst is gewoon naar de dealer gaan. die kan je er alles over vertellen en m voor je op kenteken zetten. Is veel makkelijker want die weet precies hoe of wat..
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Robin95
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 689
Lid geworden op: wo 08 jun, 2011 18:35
Locatie: Wellen

Re: quad op kenteken zetten, reken ik zo goed?

Bericht door Robin95 »

logischerwijs zou het kloppen volgens mij,maarja je zit met de prijsverschillen tussen hier en daar he :d
ik zou ook naar een dealer hier gaan en vragen wat die nieuw zou kosten, voor de rest klopt het denk k :D
<3 Yamaha Raptor 350 <3
Jmade70
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: di 19 jul, 2011 11:08
Locatie: Noord Brabant

Re: quad op kenteken zetten, reken ik zo goed?

Bericht door Jmade70 »

Vergeet niet om er nog 210 euro af te halen, is een vast bedrag wa je eraf mag trekken.. En je hebt ook nog korting voor elk jaar dat ie oud is.. Je vergeet dus nog wel een aantal dingen ;)
One life to live
michelyfz
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 161
Lid geworden op: di 19 jul, 2011 22:23

Re: quad op kenteken zetten, reken ik zo goed?

Bericht door michelyfz »

reken maar op 2600 euro :(
je moet een goedkeurings bewijs uit duitsland hebben omdat de rdw dit niet geeft met die duitse papieren kun je weer bij de rdw terrecht
reken hierbij ook dat je verlichting in orde moet zijn, zoals stadslicht groot licht knipperlichten remlicht gevaren lichten claxon
banden met genoeg profiel niet teveel db's...

mischien een idee om er 1 te kopen met kenteken.
dit omdat het dan vele euro's scheelt!

succes.
Jmade70
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: di 19 jul, 2011 11:08
Locatie: Noord Brabant

Re: quad op kenteken zetten, reken ik zo goed?

Bericht door Jmade70 »

Waar haal je uit dat er duitse papieren bij zitten ? Of heb ik iets gemist...
One life to live
BjornH
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 22:18

Re: quad op kenteken zetten, reken ik zo goed?

Bericht door BjornH »

de eigenaar heeft me net laten weten dat hij niet beschikte over de VCO/COC of welke afkorting ze er ook voor gebruikte dus dan wordt 't idd een stuk lastiger om deze gekeurd te krijgen. denk dat ik idd beter op zoek kan gaan naar 1tje met kenteken qua prijs maakt t niet veel uit maar je hebt in ieder geval al niet al die papier zooi te regelen.

bedankt voor de info/hulp in ieder geval iedereen
michelyfz
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 161
Lid geworden op: di 19 jul, 2011 22:23

Re: quad op kenteken zetten, reken ik zo goed?

Bericht door michelyfz »

het probleem is dat je geen invoerpapieren bij een quad krijgt en daardoor geen type goedkeuring,
de buren, de duitsers willen ze wel goed keuren, en met die papieren kun je dan weer bij de rdw terrecht.
en dan werkt het hetzelfde als bij een auto invoeren.
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3106
Lid geworden op: wo 27 jan, 2010 15:01
Locatie: Meeuwen

Re: quad op kenteken zetten, reken ik zo goed?

Bericht door -Laurens- »

1: Die quad is uit 2007, en ik betrouw m niet helemaal (€3000 voor een LTZ is wel heel weinig, ook zonder kenteken)
2: Staat heel weinig uitleg bij, van onderhoud, aantal km's of rijuren,..
3: Als ik van jou was kocht ik gewoon een LTZ die al op kenteken staat, dat spaart je een hele hoop miserie.
Yamaha YFZ480Build in progress
BjornH
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 22:18

Re: quad op kenteken zetten, reken ik zo goed?

Bericht door BjornH »

-Laurens- schreef:1: Die quad is uit 2007, en ik betrouw m niet helemaal (€3000 voor een LTZ is wel heel weinig, ook zonder kenteken)
2: Staat heel weinig uitleg bij, van onderhoud, aantal km's of rijuren,..
3: Als ik van jou was kocht ik gewoon een LTZ die al op kenteken staat, dat spaart je een hele hoop miserie.

ja ik had wat meer uitleg via de mail gekregen, beetje dom als je 't mij vraagt als je dat niet gewoon even in je advertentie plaats maar oke,

ga inderdaad kijken voor 1 op kenteken voor de prijs zal 't niet al te veel uit maken


hier mag eventueel een slotje op
Plaats reactie