Vraag: Compressor om te stralen.
Vraag: Compressor om te stralen.
Ik wil graag zelf onderdelen gaan stralen.
Maar hiervoor moet je een redelijke compressor hebben. Nu weet ik dat er normaal van die zware compressors voor gebruikt worden.
Maar zijn er mensen die zelf ook doen stralen?
En zo ja wat voor een compressor hebben jullie en waar moet ik op letten?
Zelf dacht ik dat deze wel een beetje in de buurt zou komen.
http://www.tweedehands.nl/bouw/gereedsc ... compressor
Maar hiervoor moet je een redelijke compressor hebben. Nu weet ik dat er normaal van die zware compressors voor gebruikt worden.
Maar zijn er mensen die zelf ook doen stralen?
En zo ja wat voor een compressor hebben jullie en waar moet ik op letten?
Zelf dacht ik dat deze wel een beetje in de buurt zou komen.
http://www.tweedehands.nl/bouw/gereedsc ... compressor
-
- Quadverslaafde
Re: Vraag: Compressor om te stralen.
geloof me, als je een compressor wilt kopen doe het in 1 keer goed.
de compressor van de link is niet goed.
voor het beste resultaat zou je een compressor willen met minimaal 100liter en nog belangrijker dat de maximale druk MEER als 8 bar is oftwel 10bar of meer zou mooi zijn.
de compressor van de link is niet goed.
voor het beste resultaat zou je een compressor willen met minimaal 100liter en nog belangrijker dat de maximale druk MEER als 8 bar is oftwel 10bar of meer zou mooi zijn.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Als je een kleine straalcabine wilt is die compressor in de link meer dan goed. Ik doe het zelfs met een kleinere die 300l/min levert en dat gaat perfect.
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
-
- Quadverslaafde
misschien voor stralen wel maar als je andere dingen op lucht wil gaan doen zoals boren ofzo ben je de sjaak want dan ga je het niet meer redden.
punt is dat je met de meeste luchtgereedschappen een werkdruk van 8 bar moet hebben.
dus zodra je deze compressor gaat gebruiken zit je direct al onder de 8bar en gaat paar weer bijpompen rond de 6,5 bar.
als je een compressor hebt die 10 bar mag hebben, kun je de tank tot 10 bar vullen en de werkdruk op 8 bar zetten.
zo levert ie continu de druk die je nodig hebt om alle apparaten op volle capaciteit te laten werken.
punt is dat je met de meeste luchtgereedschappen een werkdruk van 8 bar moet hebben.
dus zodra je deze compressor gaat gebruiken zit je direct al onder de 8bar en gaat paar weer bijpompen rond de 6,5 bar.
als je een compressor hebt die 10 bar mag hebben, kun je de tank tot 10 bar vullen en de werkdruk op 8 bar zetten.
zo levert ie continu de druk die je nodig hebt om alle apparaten op volle capaciteit te laten werken.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quadrunner
http://www.bva-auctions.com/auction/lot/3679/1638906" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bva-auctions.com/auction/lot/2882/1652600" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bva-auctions.com/auction/lot/3745/1654855" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bva-auctions.com/auction/lot/2882/1652600" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bva-auctions.com/auction/lot/3745/1654855" onclick="window.open(this.href);return false;
suzuki ltr450
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.bakkerbart.nl/winkels/cuijk/louis-jansenplein-16 bakker bart cuijk
www.donutracing.webs.com
lieve heer laot ut gauw avond worre ut liefst nog veur de middag
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.webs.com
Het is de bedoeling om bijvoorbeeld een achterbrug te stralen of A armen.
Ik hoef dus niet een heel frame te doen.
Daarnaast moet de compressor NIET op krachtstroom zijn omdat ik dat niet heb in de garage.
Maar hij moet niet na 5 min al geen druk meer kunnen leveren.
@jeoentjuh bedankt voor de tips. Waarschijnlijk zal ik daar eens moeten kijken voor een zwaardere. Maar zie dat de meeste 380v zijn.
Daarnaast moet de compressor NIET op krachtstroom zijn omdat ik dat niet heb in de garage.
@jeoentjuh bedankt voor de tips. Waarschijnlijk zal ik daar eens moeten kijken voor een zwaardere. Maar zie dat de meeste 380v zijn.
-
- Quadracer
quad-racerrr schreef:Het is de bedoeling om bijvoorbeeld een achterbrug te stralen of A armen.
sommigen zijn ook "ombouwbaar" van 380 naar 230, heeft iets met fasen te maken ofzo, maar daar ken ik niks van...
Moet je eens vragen bij iemand die meer verstand heeft van elektriciteit
Yamaha Raptor 660R!
-
- Quadrunner
380v motor kan je niet ombouwen naar 220
suzuki ltr450
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.webs.com
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.webs.com
Ik heb hier nog een goede compressor staan, weet niet juist hoeveel liter hij is, dacht iets van een 100-150.
Zal straks een aan mn vader vragen. Hij staat hier toch maar omdat wij een op 380v hebben gekocht
Zal straks een aan mn vader vragen. Hij staat hier toch maar omdat wij een op 380v hebben gekocht
Yamaha YFZ480Build in progress
ah en hoeveel bar levert hij ? maximale werkdruk.
Hoor het graag
Hoor het graag
-
- Quadverslaafde
let ook even op de lucht aanvoersnelheid, want als hij meer verbruikt aan lucht dan dat ie bij kan pompen is ie alsnog snel leegquad-racerrr schreef:ah en hoeveel bar levert hij ? maximale werkdruk.
Hoor het graag
-
- Quad Expert
Groot drukvat erbij zetten, met ernaast koffie zet apparaat... Of kist biertjobbie schreef:let ook even op de lucht aanvoersnelheid, want als hij meer verbruikt aan lucht dan dat ie bij kan pompen is ie alsnog snel leegquad-racerrr schreef:ah en hoeveel bar levert hij ? maximale werkdruk.
Hoor het graag
No Can't Do!
Nog gevraagd?-Laurens- schreef:Ik heb hier nog een goede compressor staan, weet niet juist hoeveel liter hij is, dacht iets van een 100-150.
om te beginnen zou ik een A merk compressor kopen voor het stralen en koop zkr geen gebruikte want compressors gaan vaak niet langer mee dan 5 jaar als ze vaak gebruikt worden nou ja ik vond het even belangrijk dat je dit wist