734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door tjobbie »

hihi, je wil niet weten hoe ik heb rondgereden.
ik heb de baby draagzak van de kleine gebruikt voor de laptop in te hangen, en zo rondjes gereden. :crosser:
je moest de mensen is zien kijken :D
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
klaas136
Quadrider
Quadrider
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
Locatie: mastenbroek
Contacteer:

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door klaas136 »

wat is welke kleur ? en wat hoor het te zijn .
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
Lazii
Quadrider
Quadrider
Berichten: 487
Lid geworden op: di 27 apr, 2010 21:51
Locatie: BE

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door Lazii »

Rood is de rpm.
Blauw de snelheid.
Lichtgroen de spanning van de batterij.
Fluo groen is de afr.

De rest weet ik niet, maar meer heb je niet nodig denk ik :p

Het is wel schoon dat je zo'n grafiek kan uitlezen tjobbie. Heeft wat tijd nodig, maar komt wel goed. Ik heb er alle vertrouwen in ;)
klaas136
Quadrider
Quadrider
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
Locatie: mastenbroek
Contacteer:

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door klaas136 »

staat hij nou verschikkelijk arm?
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door tjobbie »

klaas136 schreef:staat hij nou verschikkelijk arm?
haha nee, juist heel rijk.
let op dit is wel bij full throttle.
op normale throttle loopt de A/F redelijk stabiel rond de 13.2, dit regelt de autotune aardig bij.
de voltage grafiek zie je niet, deze is niet in gebruik.

rood is RPM
zwart is de throttle positie.(moet nog een tikkie bijgeregeld worden)
blauw is Snelheid
fluogroen is de AFR
de 3 horizontale rechte lijnen is waar ik de AFR tussen wil hebben, daar valt namelijk ook het meeste vermogen te behalen.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door tjobbie »

klaas136 schreef:en wat hoor het te zijn .
het belangrijkste doel is om de a/f ratio (Air/Fuel) tussen de lijntjes te krijgen met als ideaal de middelste lijn.
De rest van de waardes zoals Throttle positie en RPM heb je nodig als hulpmiddel om in mijn geval in de powercommander makkelijk de juiste tabellen te bepalen om wijzigingen in te maken.
met de speed input zou logworks ook een hp/tq lijn erbij moeten kunnen berekenen alleen heb ik schijnbaar nog een accellerometertje nodig om een betrouwbare berekening te krijgen.
Laatst gewijzigd door tjobbie op vr 29 jul, 2011 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
klaas136
Quadrider
Quadrider
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
Locatie: mastenbroek
Contacteer:

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door klaas136 »

ik zie het ,ik zat naar de rode lijn te kijken .beter te rijk dan te arm.
ik had er van daag met jeroen over van vdbworks , die zei dat je beter opp een bank kunt gaan .
je kijkt nu achteraf wat er gebeurd op de bank kijk je op dat moment . maar het kan wel zo maar doe voorzichtig aan . :buig: maar het blijft echt super , respect man .
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door bonzaiking »

he tjobb lekker bezig :D waneer schaf je een dyno aan :bier: de rest heb je al zo te zien
dan komen we voortaan gewoon bij jou in de garage om de boel af te stellen :wink:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door tjobbie »

klaas136 schreef:ik zie het ,ik zat naar de rode lijn te kijken .beter te rijk dan te arm.
ik had er van daag met jeroen over van vdbworks , die zei dat je beter opp een bank kunt gaan .
je kijkt nu achteraf wat er gebeurd op de bank kijk je op dat moment . maar het kan wel zo maar doe voorzichtig aan . :buig: maar het blijft echt super , respect man .
bank is makkelijker om te tunen maar hoeft zeker niet beter te zijn, op een bank creer je een kunstmatige omgeving.
Op de weg werk je met de werkelijke waardes zoals de rolweerstand van de weg/ luchtweerstand/ weersomstandigheden etc. waardoor je ook een echte meting krijgt wat je beesie op de weg doet.
alleen om een goede vergelijking te maken tussen bijvoorbeeld verschillende mods kun je het beter onder een stabiele omgeving doen zoals een dyno waar alle variabelen ong. gelijk blijven.
als ik klaar ben ga ik waarschijnlijk nog een keer op de bank, omdat ik al een referentie heb van vorige keer weet ik wat ik vooruit ben gegaan.
ook elke bank verschilt weer in uitslagen dus ga ook altijd naar dezelfde bank terug waar je voorheen geweest bent.

@bonzaiking: haha, als je me een paar centjes geeft hoef ik er niet lang over na te denken :D
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door tjobbie »

klaas136 schreef:je kijkt nu achteraf wat er gebeurd op de bank kijk je op dat moment .

nog vergeten te zeggen, normaal heb je helemaal gelijk, als je vol in toeren gaat terwijl ie heel schraal staat wordt je niet vrolijk van maar ik denk dat je bent vergeten dat er ook een realtime MTX-L A/F meter op zit waarmee tijdens de sessies continu kunt monitoren wat er gebeurt zodat je altijd veilig bezig bent. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
klaas136
Quadrider
Quadrider
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
Locatie: mastenbroek
Contacteer:

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door klaas136 »

daar heb je gelijk in . als je maar voorzichtig doet en geen blok op blaast :bier:
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [logworks P175 eerste results]

Bericht door tjobbie »

klaas136 schreef:daar heb je gelijk in . als je maar voorzichtig doet en geen blok op blaast :bier:
tja, haha wat zal ik daarop zeggen, ik heb m niet opgevoerdt om m te vertroetelen zeg maar :evil:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

YFM 734R SE Streetfighter[logworks P176 eerste vergelijking]

Bericht door tjobbie »

Net nog heel eventjes snel uit de schuur mogen halen om 1 rondje te loggen.
heb vantevoren een paar veranderingen aangebracht aan de hand van het log sheet van gisteren.

gisteren:
Afbeelding

vandaag:
Afbeelding

heb maar 1 keer veranderd dus er moet nog genoeg gebeuren maar met de sheets krijg je een goede indruk wat er veranderd is tijdens de sessies.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3106
Lid geworden op: wo 27 jan, 2010 15:01
Locatie: Meeuwen

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P176 eerste vergelijking]

Bericht door -Laurens- »

man man, dit ziet er allemaal ZO ERG VET uit!

Keep up the good work!

:bier:
Yamaha YFZ480Build in progress
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P176 eerste vergelijking]

Bericht door tjobbie »

haha dank je :bier: , ben zelf ook wel dolblij dat het werkt zoals ik het in gedachte had. toch altijd maar weer de vraag.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Plaats reactie