Na 2 dagen piston kapot...HELP
-
- Quadfanaat
- Berichten: 55
- Lid geworden op: za 10 jul, 2004 13:09
- Locatie: Blanden (Oud-Heverlee)(Yamaha Raptor 660)
Nog niks hoge toeren hoor...En tegen dat ik van bij mij tot aan het bos ben tegen +- 50 pu is het quadje op bedrijfstemperatuur.Affin hij is nu binnen bij Piranha...Het bestek zal volgen.En volgens die techniekers maakte ik zeker geen fout ! Dus dat niemand komt vertellen dat het aan mij ligt...Sorry sta een beetje scherp.Teunie schreef:Ik vind het ook vreemd maar aan de andere kant, op een gegeven moment kan zo'n zuiger op zijn, vooral bij een 2takt, en dan is het afgelopen.
Maar even terzijde, rij je de quad ook goed warm of ga je direct al aan het gas hangen als je gaat rijden? (misschien domme vraag)
Een 2takt is namelijk makkelijk kapot te rijden.
Andere manier is hoge toeren draaien en dan het gas loslaten. Dan krijgt hij namelijk geen smering meer en is het ook zo afgelopen.
Geen kritiek op jou hoor, maar ik weet natuurlijk ook niet wat jouw ervaring is met 2takts.
Ik pakte nen bocht maar ik moest hem terug geven.
Hij bedoelt het niet verkeerd hij wil alleen maar zeggen dat die Blaster al die jaren het in beste staat verkerende quadje uit ons quadpark was en dat het nu opeens helemaal fout gelopen is.El Speady schreef:Hela...Ik beticht hier niemand en ik ben nog maar aan het leren en haalde er ZEKER nog geen rare toestanden mee uit ! Best op je woorden letten.bansheefreak schreef:dit vind ik wel heel vreemd hoor.aan die blaster is nog nooit in 4 jaar tijd iets aan gekomen buiten een stel lagers.volgens mij heb je toch iets heel raars mee gedaan .
Zoals ik al zei, het kan van de ene op de andere dag opeens afgelopen zijn, het blijft mechanica.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadfanaat
- Berichten: 55
- Lid geworden op: za 10 jul, 2004 13:09
- Locatie: Blanden (Oud-Heverlee)(Yamaha Raptor 660)
Wij kregen beeld en uitleg van dien technieker en ik maakte geen maar ook geen enkele fout...Affin helaas...Ik stak er al mijn laatste centen in en nu moet ik deze kosten nog dragen...En dat doe me pijn voor de ogenblik...En ik kan mijn ouders daar niet mee gaan lastig vallen...Teunie schreef:Hij bedoelt het niet verkeerd hij wil alleen maar zeggen dat die Blaster al die jaren het in beste staat verkerende quadje uit ons quadpark was en dat het nu opeens helemaal fout gelopen is.El Speady schreef:Hela...Ik beticht hier niemand en ik ben nog maar aan het leren en haalde er ZEKER nog geen rare toestanden mee uit ! Best op je woorden letten.bansheefreak schreef:dit vind ik wel heel vreemd hoor.aan die blaster is nog nooit in 4 jaar tijd iets aan gekomen buiten een stel lagers.volgens mij heb je toch iets heel raars mee gedaan .
Zoals ik al zei, het kan van de ene op de andere dag opeens afgelopen zijn, het blijft mechanica.
Ik pakte nen bocht maar ik moest hem terug geven.
-
- Quadrunner
- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
-
- Quadfanaat
- Berichten: 55
- Lid geworden op: za 10 jul, 2004 13:09
- Locatie: Blanden (Oud-Heverlee)(Yamaha Raptor 660)
Het gebeurde in een kleine bocht waar in niet eens moeite moest doen om mijn stuur vast te houden en misschien tegen 40 pu...Dus ik moest zelfs het gas niet lossen.En de quad was nog maar 10 minuten aan het rijden...Kon zelfs niet eens overhit zijn...Ik piekerde me zelf al zot of het mijn fout was of niet...Ik was blij toen de technieker me vertelde dat het pistonneke op was...bansheefreak schreef:mijn blaster(niet die van patje) liep ook goed tot dat .... hij gewoon in eens alles toegooide. zoiets kan gebeuren van het een op het ander moment.vind het best erg voor je.heb dit nu ook al 2 keer voor gehad.1keer met mijn blaster en 1 maand geleden met mijn banshee.
Ik pakte nen bocht maar ik moest hem terug geven.
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
wat ik lees van een 125 in een blaster,wie zegt dat dit niks is heeft het nog nooit gezien.
op bqr is er iemand die een suzuki 125 in een shee heeft ligge en die gaat vooruit,de blaster kan hem bijna niet bijhouden,de eml met een 125 in is iets anders omdat dit een race kader is
op bqr is er iemand die een suzuki 125 in een shee heeft ligge en die gaat vooruit,de blaster kan hem bijna niet bijhouden,de eml met een 125 in is iets anders omdat dit een race kader is
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Ik heb dit gezien bij Van der Ham in nieuwland, een geel met zwarte Blaster met een KX125 blok. Als ik me niet vergis was die van iemand hier op het forum.Ralph schreef:Als je een vented frontfender neemt kun je daar je radiator achter plaatsen.
En die had inderdaad ook de waterkoeling voorop en ook zo'n vented frontfender systeem.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Misschien om in een bepaalde raceklasse te mogen rijden waar gekeken wordt naar het aantal cc's.Ralph schreef:Waarom zou je een 125cc in een Banshee gooien
Met een 125 cc zou je in de 200cc klasse mogen rijden bijvoorbeeld, waar je met een Banshee niet in komt.
En als het Bansheeframe je beter bevalt als een Blasterframe dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
kx 250, geen 125SlOoT schreef:Ik heb dit gezien bij Van der Ham in nieuwland, een geel met zwarte Blaster met een KX125 blok. Als ik me niet vergis was die van iemand hier op het forum.Ralph schreef:Als je een vented frontfender neemt kun je daar je radiator achter plaatsen.
En die had inderdaad ook de waterkoeling voorop en ook zo'n vented frontfender systeem.