motor kuisen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
ltz400driver2006
Quadfanaat
Quadfanaat

motor kuisen

Bericht door ltz400driver2006 »

hallo heb een vraagje heb een ltz en er is wat zand ofzo in de blok getrokken heb hem zo gekocht hoe poets ik hem het beste tot hij weer blink groet
glenn 91
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: motor kuisen

Bericht door glenn 91 »

ltz400driver2006 schreef:hallo heb een vraagje heb een ltz en er is wat zand ofzo in de blok getrokken heb hem zo gekocht hoe poets ik hem het beste tot hij weer blink groet
zand in u blok is een zeeer slechte zaak,moet je is naar de piston en de cilinder kijken hoe dat erbij staat,en indien een nieuwe piston,en cilinder honen en nieuwe nicasil.
of bedoel je gewoon rond het blok langs de buitenkant?

gewoon met de hogedruk reiniger,en wat motorzeep ,maar niet met de spuit dicht bij je blok etc, anders blaaas je water in je lagers enzo,en dat is dan ook weer nit goed;)

greeetz
ltz400driver2006
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ltz400driver2006 »

glenn 91 schreef:
ltz400driver2006 schreef:hallo heb een vraagje heb een ltz en er is wat zand ofzo in de blok getrokken heb hem zo gekocht hoe poets ik hem het beste tot hij weer blink groet
zand in u blok is een zeeer slechte zaak,moet je is naar de piston en de cilinder kijken hoe dat erbij staat,en indien een nieuwe piston,en cilinder honen en nieuwe nicasil.

gewoon met de hogedruk reiniger,en wat motorzeep ,maar niet met de spuit dicht bij je blok etc, anders blaaas je water in je lagers enzo,en dat is dan ook weer nit goed;)

greeetz

nee gewoon buitekant is vuil geworden quad bolt perfect ben net nieuwe eigenaar grt bedankt voor u reactie
glenn 91
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door glenn 91 »

ltz400driver2006 schreef:
glenn 91 schreef:

greeetz

nee gewoon buitekant is vuil geworden quad bolt perfect ben net nieuwe eigenaar grt bedankt voor u reactie
aah,dan is er geen probleem ;)

gewoon met de tuinslang of eventueel met de hogedrukreiniger en een zachte zeep( motowash,muc-off,...) en dan je plastiekafdrogen met een zachte doek, en eventueel inspuiten met glitterspray(denicol), shine & go(motul), of een andere silicone spray.

blinkt ie harder dan nieuw ;p

greetz
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider

Bericht door Anoniem43235 »

Ik heb bij heuts automaterialen gewoon een bus motorreiniger gekocht. Ik gebruik dit heel af en toe. Gewoon op het blok spuiten minuutje laten intrekken en dan afspuiten met de hogedrukreiniger. Het meeste is dan weg.

Gr
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
Plaats reactie