Geen prestatieverschil met nieuwe uitlaat??
-
- Toeschouwer
Geen prestatieverschil met nieuwe uitlaat??
Hallo iedereen,
Ik heb net op mijn originele Kymco MXU 50 een nieuwe Tecnigas Quadder gestoken.
Het probleem is dat er 0% verschil is, niet in topsnelheid of optrekken.
De dealer weet niet waar een begrenzing zit. (als het dan toch een begrenzing is)
In NEUTRAAL als ik gas geef is het ook geen enkel verschil.
Wat kan het probleem zijn?...
de quad is een 2takt
De dealer vertelde me ook dat hij geen CDI heeft voor een 2 takt Kymco MXU (enkel voor de 4 takt)
Ik heb net op mijn originele Kymco MXU 50 een nieuwe Tecnigas Quadder gestoken.
Het probleem is dat er 0% verschil is, niet in topsnelheid of optrekken.
De dealer weet niet waar een begrenzing zit. (als het dan toch een begrenzing is)
In NEUTRAAL als ik gas geef is het ook geen enkel verschil.
Wat kan het probleem zijn?...
de quad is een 2takt
De dealer vertelde me ook dat hij geen CDI heeft voor een 2 takt Kymco MXU (enkel voor de 4 takt)
Laatst gewijzigd door frederikvdh op do 18 aug, 2011 18:10, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Re: kymco mxu opvoeren
er is een 70cc verkrijgbaar.
de technigass quadder uitlaat past gewoon zonder
aanpassingen.
hij is niet op de cdi begrensd, volgens mij zit er een prop in je bocht
van de uitlaat. Ik heb de mxer50 gehad, daar zit het zelfde scooterblok onder.
aanpassingen.
Kymco mxu 250
-
- Toeschouwer
Re: kymco mxu opvoeren
Met de nieuwe uitlaat (ontgrensde) is er geen verschilbeaviz schreef:er is een 70cc verkrijgbaar.
aanpassingen.
Re: Geen prestatieverschil met nieuwe uitlaat??
Misschien een ring in de vario?
Yamaha raptor 700r 2007
-
- Toeschouwer
Geen varioring,geen varioplaat, geen koppelingbegrenzing, geen carbubegrenzing*michel* schreef:Misschien een ring in de vario?
Misschien de luchtfilter, maar deze doet niet zoveel in prestaties. Met andere uitlaat zouje toch ZEKER verschil moeten merken?
ookal is het maar 5km/u of trekt hij wat sneller op ....
Bij mijn Yamaha TZR 50 toen ik een andere uitlaat stak was dit een enorm verschil, samen met de CDI die ik had ontgrenst ging hij van 45km/u naar 105km/u (met grotere sproeier natuurlijk)
Ik weet dat bij men access de luchtfilter ook nog begrenst was.frederikvdh schreef:Geen varioring,geen varioplaat, geen koppelingbegrenzing, geen carbubegrenzing*michel* schreef:Misschien een ring in de vario?
Misschien de luchtfilter, maar deze doet niet zoveel in prestaties. Met andere uitlaat zouje toch ZEKER verschil moeten merken?
Bij mijn Yamaha TZR 50 toen ik een andere uitlaat stak was dit een enorm verschil, samen met de CDI die ik had ontgrenst ging hij van 45km/u naar 105km/u (met grotere sproeier natuurlijk)
- Wat is de kleur van je bougie?
- En is er een nieuwe sproeier in gedaan?
- Hoeveel mm carb rij je?
- Zijn je rollen en veren nog goed?
-
- Toeschouwer
quad-racerrr schreef:Ik weet dat bij men access de luchtfilter ook nog begrenst was.frederikvdh schreef:Geen varioring,geen varioplaat, geen koppelingbegrenzing, geen carbubegrenzing*michel* schreef:Misschien een ring in de vario?
- Wat is de kleur van je bougie?
- En is er een nieuwe sproeier in gedaan?
- Hoeveel mm carb rij je?
- Zijn je rollen en veren nog goed?
De brommer was 100%standaard, dus bougie was voor de andere uitlaat nog goed.
Verdeler zei wel 'doe niet te zot voor je een iets grotere sproeier hebt'
Nu is het een 80sproeier, heb een 85-90-95-100 besteld
carb is nog altijd standaard (bij lichte tuning is een andere sproeier toch voldoende?) het aantal mm weetik niet
rollen en veren zijn goed, de brommer heeft nog geen 300km op teller
ps: bedankt voor de reactie
Trekt hij wel mooi door in 1 lijn? of duurt het even voor dat hij op toeren komt?
Andere uitlaat betekent meestal ook andere rollen trekveren en eventueel een gele drukveer.
Je zult echt het aantal mm van je carb moeten weten. Staat er meestal op.
Weet je hoeveel gram rollen erin zitten?
Andere uitlaat betekent meestal ook andere rollen trekveren en eventueel een gele drukveer.
-
- Toeschouwer
Voor de rollen en mm carbu zal ik vanavond pas kunnen kijken omdat hij momenteel ergens anders staat.quad-racerrr schreef:Trekt hij wel mooi door in 1 lijn? of duurt het even voor dat hij op toeren komt?
Hij trekt op gemakje (zoals standaard scooter) tot 33 en vanaf dan langzaam naar 45km/u
Rolletjes heb ik bij de uitlaat gekregen, die zal ik morgen eens testen (grijze/zwarte rolletjes)
Trekveertjes waren blauw
Maar rolletjes,trekveertjes etc is toch op de quad perfect af te stellen? kan het dan zijn doordat er geen andere rolletjes,veertjes, drukveer inzit dat de uitlaat niets van extra prestaties geeft?
Want normaal zou deze toch 60km/u moeten halen en een pak meer koppel moeten hebben
Met veertjes/rolletjes enz verander je toch enkel optrekken OF topsnelheid maar toch niet topsnelheid EN optrekken
Als hij verkeerd staat afgestelt kan dit indd betrekking hebben op je top en trekkracht. Als hij niet of moeilijk op toeren komt zul je slecht optrekken en moeilijk je top zien te halen.
Maar als die zoals jij zegt echt maar tot 45km gaat dan zal die nog ergens anders begenst zijn.
Maar als die zoals jij zegt echt maar tot 45km gaat dan zal die nog ergens anders begenst zijn.
-
- Toeschouwer
Welja, perfect afstellen zal ik pas kunnen wanneer alle begrenzingen eraf zijn.quad-racerrr schreef:Als hij verkeerd staat afgestelt kan dit indd betrekking hebben op je top en trekkracht. Als hij niet of moeilijk op toeren komt zul je slecht optrekken en moeilijk je top zien te halen.
Maar welke begrenzing... Kan de CDI alles tegenhouden denkje? Zoja, welke CDI kan ik dan kopen?
Mijn verdeler weet er niets van, en andere verdelers waarnaar ik gemailt heb zeggen bijvoorbeeld:
"Helaas moet ik je teleurstellen.
Wij mogen volgens de wet geen voertuigen opvoeren.
En dat doen wij dus ook niet.
Het verantwoordelijke bedrijf kan dan altijd aansprakelijk gesteld worden.
Ik wens je dan ook veel succes met je zoektocht."
Ofwel moet ik naar kymcolux.com sturen, maar die antwoorden toch niet.
Alvast bedankt voor de hulp
Heb net enkele foto's getrokken van luchtfilter,carbu,membraan enz
De carbu is een 17,5mm
Laatst gewijzigd door frederikvdh op vr 19 aug, 2011 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadverslaafde
17,5 is groot zat voor een 50cc.
daar zal het dan ook niet zo snel aan liggen.
heb je al is bij je uitlaatpoort gekeken of daar geen ring in is geslagen?
een cdi kan zeker wel schelen als ie begrenst zou zijn.
is er geen scootervariant met dezelfde cdi waar meer over bekent is?
daar zal het dan ook niet zo snel aan liggen.
heb je al is bij je uitlaatpoort gekeken of daar geen ring in is geslagen?
een cdi kan zeker wel schelen als ie begrenst zou zijn.
is er geen scootervariant met dezelfde cdi waar meer over bekent is?
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quadverslaafde
ik zou er persoonlijk gelijk een 70/80 op knallen plus een 21mm carb of hoger.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Toeschouwer
21mm en nieuwe cilinderkit lijkt me nogal onnodig, als de quad 60gaat is het al goed, binnen een jaar koop ik toch een zware quad.tjobbie schreef:ik zou er persoonlijk gelijk een 70/80 op knallen plus een 21mm carb of hoger.
Volledig ontgrenst en nieuwe uitlaat zou ik zeker 60moeten halen.
In de cilinder is volgens mij een 'half maantje' wat je ook bij scooter tegenkomt, aan de prestaties doet dat nauwelijks iets
Rondelletje zit er niet ingelast.
Een scootervariant... Kymco Grand dink 2 takt heb ik ergens gelezen maar of deze info te betrouwen was weetik niet.
Over de Kymco MXU 50 vindt ik nauwelijks iets op internet (al een 6tal uur gezocht in totaal)
Een ontgrensde CDI zou zeker geen kwaad doen voor het tunen van de quad, dus zou eentje willen kopen maar zou niet weten welke. Het kan niets anders dan de CDI zijn ....
Laatst gewijzigd door frederikvdh op vr 19 aug, 2011 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Kun je niet van iemand een standaard cdi van een aerox ofzo lenen. Ff kijken of die op de krukas past.