700 met turbo, op mp

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Re: 700 met turbo, op mp

Bericht door tjobbie »

XeromeX schreef:Ja en kan ook ten koste gaan van de betrouwbaarheid, als je het echt het blok zelf gaat bewerken/etc etc etc
hoezo?, dat valt wel mee hoor. :engel: :shock:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

bonzaiking schreef:is het niet mogelijk dat er gewoon een paar schoepen af liggen bij die turbo?? dat i daarom bijna geen druk levert
lijkt me erg vreemd dat je een turbo ergens op bouwd maar dan met weinig effect :?
:lol:
Dan had je het zeker wel gehoord aan het rammelen (turbo is dan uit balans en de stukjes van de schoepen gaan of de blok in,of door de uitlaat eruit.
Ik denk eerder een te lichte veer in de waste-gate, simpel op te lossen door er een boost controller op te zetten.
Kan natuurlijk ook zijn dat er een gaatje in de zuiger zit en dat 'ie daarom slecht loopt,geen compressie meer dus (en ja dat kan, weet ik uit ondervinding :mrgreen:)
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
mobydirk
Quad Master
Quad Master

Bericht door mobydirk »

als een 1cilinder een gaatje in de cilinder heb dan gebeurt er helemaal niets meer
dan heb hij namelijk gaan compresie meer
te lage turbo druk lijkt mij ook een rede
alleen begrijp ik niet helemaal waarom
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

FLIPmode schreef:
bonzaiking schreef:is het niet mogelijk dat er gewoon een paar schoepen af liggen bij die turbo?? dat i daarom bijna geen druk levert
lijkt me erg vreemd dat je een turbo ergens op bouwd maar dan met weinig effect :?
:lol:
Dan had je het zeker wel gehoord aan het rammelen (turbo is dan uit balans en de stukjes van de schoepen gaan of de blok in,of door de uitlaat eruit.
Ik denk eerder een te lichte veer in de waste-gate, simpel op te lossen door er een boost controller op te zetten.
Kan natuurlijk ook zijn dat er een gaatje in de zuiger zit en dat 'ie daarom slecht loopt,geen compressie meer dus (en ja dat kan, weet ik uit ondervinding )
:lol: :lol:

een 700 die nog rijdt met een gat in de zuiger :?
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

:chagarijn: Goed, zal het veranderen in kleine beschadiging aan zuiger bvb de zuigerveren die vast zitten in de zuiger omdat de zuiger de hoge drukken niet aan kan (bij standaard alu zuiger met ongewijzigde compressie+ turbo is dat één van de eerste problemen. dan heb je wat meer blow-by maar nog steeds afdoende compressie om de blok te laten lopen).
Zit er nog een orginele ontsteking op? Zo nee, heeft ie de onsteking niet te zeer verlaat? Is de up-pipe nog overal dicht (rubbers en dergelijke)? Blijft de waste-gate niet hangen,dus openstaan?
Er zijn tig mogelijkheden waarom een 1cilinder turboblok op te weinig vermogen draait.
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

djwireless schreef:standaard 41pk op krukas(volgens vele forum in usa) en de mijne met big3 49.4pk
Een standaard 700 heeft 35kw volgens het stickertje op het chassis, omgerekend is dat ongeveer 47,5pk. Ik neem wel aan dat dat op de krukas is. Dan zal die 41pk wel op de achterwielen gemeten zijn ofzo. ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Plaats reactie