yamaha 700 tuning
yamaha 700 tuning
Heren,
heb net een nieuwe 700 gekocht. en wil deze nadat hij een aantal km'ers ingereden is, een beetje sneller gaan maken. op welke manieren kun je dat het beste doen?
en wat is nu bijvoorbeeld de uitlaat onder de uitlaten voor de 700? en maakt er verschil tussen een dubbele en een enkele?
hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet Rik
heb net een nieuwe 700 gekocht. en wil deze nadat hij een aantal km'ers ingereden is, een beetje sneller gaan maken. op welke manieren kun je dat het beste doen?
en wat is nu bijvoorbeeld de uitlaat onder de uitlaten voor de 700? en maakt er verschil tussen een dubbele en een enkele?
hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet Rik
Re: yamaha 700 tuning
Goedkoopste is ander tandwielen. Vooraan groter en achteraan kleiner bv. 15-36.
De duurdere optie is de big 3 (inlaat, uitlaat en computer). Deze kan je in sets kopen en kost toch een 1000€.
De duurdere optie is de big 3 (inlaat, uitlaat en computer). Deze kan je in sets kopen en kost toch een 1000€.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 78
- Lid geworden op: zo 06 mar, 2011 09:16
- Locatie: Genemuiden
Re: yamaha 700 tuning
Lazii schreef:Goedkoopste is ander tandwielen. Vooraan groter en achteraan kleiner bv. 15-36.
De duurdere optie is de big 3 (inlaat, uitlaat en computer). Deze kan je in sets kopen en kost toch een 1000€.
Ik ben van plan om 16 voor en standaard achter te gaan rijden, rijd dit nog OK???
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: yamaha 700 tuning
afhankelijk van het type rijden.karloleusink schreef:Lazii schreef:Goedkoopste is ander tandwielen. Vooraan groter en achteraan kleiner bv. 15-36.
De duurdere optie is de big 3 (inlaat, uitlaat en computer). Deze kan je in sets kopen en kost toch een 1000€.
Ik ben van plan om 16 voor en standaard achter te gaan rijden, rijd dit nog OK???
voor straatgebruik beter 15/36t
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: yamaha 700 tuning
hangt er van af welke maat banden je hebttjobbie schreef:afhankelijk van het type rijden.karloleusink schreef:Lazii schreef:Goedkoopste is ander tandwielen. Vooraan groter en achteraan kleiner bv. 15-36.
De duurdere optie is de big 3 (inlaat, uitlaat en computer). Deze kan je in sets kopen en kost toch een 1000€.
Ik ben van plan om 16 voor en standaard achter te gaan rijden, rijd dit nog OK???
voor straatgebruik beter 15/36t
suzuki ltz 400 special edition
Re: yamaha 700 tuning
oke de big 3. de inlaat kun je denk alleen een ander filter pakken neem ik aan.Lazii schreef:Goedkoopste is ander tandwielen. Vooraan groter en achteraan kleiner bv. 15-36.
De duurdere optie is de big 3 (inlaat, uitlaat en computer). Deze kan je in sets kopen en kost toch een 1000€.
uitlaat, wat is dan het beste? dubbel of enkel? welk merk heb je zelf goede ervaringen?
weet je toevallig ook een adresje waar je hem kan laten chippen?
ik denk dat ik hem standaard ook een keer op de testbank ga zetten, dan weet ik ook echt waar ik mee begonnen ben. en het daadwerkelijke resultaat aan het het einde.
Nog bedankt voor je snelle reactie...
Re: yamaha 700 tuning
Enkel de luchtfilter is mogelijk. Maar voor het verschil in prijs kan je er evengoed een grotere intake bijnemen.
Wat het beste is van enkel of dubbel weet ik zo niet. Volgens mij zit er niet zo'n groot verschil op. Hoofdzakelijk looks zou ik zeggen. En een enkele is ook gemakkelijker te installeren aangezien de quad daar op voorzien is.
Als je er een powercommander bijkoopt is het chippen niet noodzakelijk. Gewoon een mapje van het internet downloaden, op de pc zetten en knallen maar. Het kan, maar het moet niet.
Persoonlijk vind ik dit een goeie site om al eens naar de prijzen en de mogelijkheden te kijken.
http://www.tqsatv.com/products.php?cat=Raptor+700+Big+3" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat het beste is van enkel of dubbel weet ik zo niet. Volgens mij zit er niet zo'n groot verschil op. Hoofdzakelijk looks zou ik zeggen. En een enkele is ook gemakkelijker te installeren aangezien de quad daar op voorzien is.
Als je er een powercommander bijkoopt is het chippen niet noodzakelijk. Gewoon een mapje van het internet downloaden, op de pc zetten en knallen maar. Het kan, maar het moet niet.
Persoonlijk vind ik dit een goeie site om al eens naar de prijzen en de mogelijkheden te kijken.
http://www.tqsatv.com/products.php?cat=Raptor+700+Big+3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: yamaha 700 tuning
Bedankt voor de site.Lazii schreef:Enkel de luchtfilter is mogelijk. Maar voor het verschil in prijs kan je er evengoed een grotere intake bijnemen.
Wat het beste is van enkel of dubbel weet ik zo niet. Volgens mij zit er niet zo'n groot verschil op. Hoofdzakelijk looks zou ik zeggen. En een enkele is ook gemakkelijker te installeren aangezien de quad daar op voorzien is.
Als je er een powercommander bijkoopt is het chippen niet noodzakelijk. Gewoon een mapje van het internet downloaden, op de pc zetten en knallen maar. Het kan, maar het moet niet.
Persoonlijk vind ik dit een goeie site om al eens naar de prijzen en de mogelijkheden te kijken.
http://www.tqsatv.com/products.php?cat=Raptor+700+Big+3" onclick="window.open(this.href);return false;
een grotere intake? is dat een andere kap die op het luchtfilterhuis komt, met een grotere inlaat? of binnen in het huis? bij mijn 660 die ik eerst had ik het hele denksel de helft kleiner gemaakt werd de inlaat denk ik wel 3 keer zo groot, alleen voor het crossen was het niet zo makkelijk.
Als dat idd echt zo is met die uitlaat, dan hou ik het bij een enkele. alles wat er extra op zit kan ook kapot. en daarbij heb ik ook gehoord dat je soms aanpassingen moet maken om de uitlaat vast te kunnen maken. of in de buurt van de ketting komen ofzo. heb jij daar geen last van?
Die power commender is nog een optie dan idd. moet ik me nog een beetje in verdiepen, eerste keer dat ik zonder carborateur zit namelijk.
wat heb je zelf allemaal aan je quad gedaan? alles ook zelf gedaan of?
Re: yamaha 700 tuning
Qua problemen met monteren hebben de meeste mensen er geen. Ik heb momenteel het probleem dat mijn barkers tegen een draad komen omdat het een nieuw model is. Heb ik opgelost met hittebestendige doek. Sommigen hebben idd last van de ketting tegen de pijpen, maar die hangen dan ook extreem laag en zijn meestal ook nog verlengt.
Als ik jou was zou ik alles zelf doen. Is helemaal niet moeilijk en moet je minder kosten doen.
Dit is een foto van mijn luchtfilterbak. Zo zien ze er bij de meeste wel uit. Met intake bedoel ik dus hetgeen waar je de luchtfilter op bevestigd. Het deksel word er over het algemeen gewoon afgelaten. Tenzij je veel in het zand enzo rijd.
Als ik jou was zou ik alles zelf doen. Is helemaal niet moeilijk en moet je minder kosten doen.
Dit is een foto van mijn luchtfilterbak. Zo zien ze er bij de meeste wel uit. Met intake bedoel ik dus hetgeen waar je de luchtfilter op bevestigd. Het deksel word er over het algemeen gewoon afgelaten. Tenzij je veel in het zand enzo rijd.
Re: yamaha 700 tuning
oke dan is het misschien toch een optie zo'n dubbele uitlaat. last van je barkers?Lazii schreef:Qua problemen met monteren hebben de meeste mensen er geen. Ik heb momenteel het probleem dat mijn barkers tegen een draad komen omdat het een nieuw model is. Heb ik opgelost met hittebestendige doek. Sommigen hebben idd last van de ketting tegen de pijpen, maar die hangen dan ook extreem laag en zijn meestal ook nog verlengt.
Als ik jou was zou ik alles zelf doen. Is helemaal niet moeilijk en moet je minder kosten doen.
Dit is een foto van mijn luchtfilterbak. Zo zien ze er bij de meeste wel uit. Met intake bedoel ik dus hetgeen waar je de luchtfilter op bevestigd. Het deksel word er over het algemeen gewoon afgelaten. Tenzij je veel in het zand enzo rijd.
ik doe denk ik ook wel het meeste zelf, vaak ook netter he. overal beetje vet aan, netjes schoon maken. er voor zorgen dat je lag niet beschadigd.
Ja, ik had dus mijn kap er af met mijn oude. maar vind zo af en toe het crossen ook wel leuk dus dat word hem dit keer niet. ik kan wel kijken als ik er op de weg mee rij dat ik dan de kap eraf haal.
Heb jij je quad wel is op de testbank gehad? om te kijken hoeveel pk hij heeft?
Re: yamaha 700 tuning
We are proud to bring you the lowest price available while offering awesome support! You might as well forget E-bay because those vendors aren't going to come close.
DMC Force 4
DMC EFI Controller
Pro Design w/K&N filter
Retail 1182.00 $
Common Sale Price 940.00 $
Our Price 830.95 $
We have been a sponsor here since 2006, so purchase with confidence.
270-774-1982
sales@kbmotorsportsonline.com
ik kwam dit tegen, mss iets voor u
het is allesinds een mooie deal!
bron: http://www.raptorforum.com/forums/showt ... hp?t=84729" onclick="window.open(this.href);return false;
DMC Force 4
DMC EFI Controller
Pro Design w/K&N filter
Retail 1182.00 $
Common Sale Price 940.00 $
Our Price 830.95 $
We have been a sponsor here since 2006, so purchase with confidence.
270-774-1982
sales@kbmotorsportsonline.com
ik kwam dit tegen, mss iets voor u
het is allesinds een mooie deal!
bron: http://www.raptorforum.com/forums/showt ... hp?t=84729" onclick="window.open(this.href);return false;
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Re: yamaha 700 tuning
Bedankt voor de link, zal is kijken of het wat voor me is.Sebastien schreef:We are proud to bring you the lowest price available while offering awesome support! You might as well forget E-bay because those vendors aren't going to come close.
DMC Force 4
DMC EFI Controller
Pro Design w/K&N filter
Retail 1182.00 $
Common Sale Price 940.00 $
Our Price 830.95 $
We have been a sponsor here since 2006, so purchase with confidence.
270-774-1982
sales@kbmotorsportsonline.com
ik kwam dit tegen, mss iets voor u
het is allesinds een mooie deal!
bron: http://www.raptorforum.com/forums/showt ... hp?t=84729" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: yamaha 700 tuning
en ik kan je zeggen die DMC force 4 zijn super uitlaatjes ik rij er zelf mee en echt tevreden van!
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage