Mag een LTZ-400 een aanhanger trekken met een 125cc erop?
Mag een LTZ-400 een aanhanger trekken met een 125cc erop?
Hallo,
Ik was voorplan voor mijn Suzuki LTZ 400 een aanhanger te kopen. En daarmee een crossmotor: Suzuki RM 125cc, ermee te vervoeren. Is dit legaal, wat zijn de regels? Alle tips zijn welkom
Ik was voorplan voor mijn Suzuki LTZ 400 een aanhanger te kopen. En daarmee een crossmotor: Suzuki RM 125cc, ermee te vervoeren. Is dit legaal, wat zijn de regels? Alle tips zijn welkom
Re: Mag een LTZ-400 een aanhanger trekken met een 125cc erop?
/ reacties verwijderd. Nu gelieve normaal antwoord te geven waar deze persoon iets aan heeft.
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
in belgie geen probleem, rij zelf met een aanhanger aan men predator, als de lichten en knipperlichten werken is alles ok
-
- Quadracer
Omdat ik de verzekeringspolis toevallig naast me heb liggen:
Wat betreft mijn Raptor 660:
Het voertuig mag eender welke aanhangwagen trekken van maximaal 500 kg.
Voor België!
Wat betreft mijn Raptor 660:
Het voertuig mag eender welke aanhangwagen trekken van maximaal 500 kg.
Voor België!
Laatst gewijzigd door Jeroen1991 op wo 17 aug, 2011 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Raptor 660R!
-
- Quadfanaat
In NL hanteren ze de volgende regel:
als de aanhangwagen inclusief laadvermogen niet meer weegt dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig en de totale toegestane massa.
Met andere woorden de aanhanger met motor mag niet meer wegen als de quad.
Dit omdat de aanhanger bij het remmen de quad gaat voort duwen waardoor de quad uit balans gaat.
als de aanhangwagen inclusief laadvermogen niet meer weegt dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig en de totale toegestane massa.
Met andere woorden de aanhanger met motor mag niet meer wegen als de quad.
Dit omdat de aanhanger bij het remmen de quad gaat voort duwen waardoor de quad uit balans gaat.
TGB 525 DAKAR (nr 84) (2010)
Yamaha grizzly 700 (2014)
Can am outlander XMR (2017)
-
- Quadfanaat
Voor belgie heb ik het volgende kunnen vinden
“Quad” is een begrip dat in de volksmond gebruikt wordt. In de wetgeving vinden we deze benaming echter niet terug.
Volgens de wetgeving kunnen we deze voertuigen indelen in volgende groepen :
- Vierwielige bromfiets klasse B;
- Vierwieler met motor;
- Landbouwvoertuig (voertuig voor traag vervoer);
(- Eventueel auto).
Via deze link (http://www.wegcode.be/forum/index.php/t ... #msg220609" onclick="window.open(this.href);return false;) krijg je een duidelijke samenvatting.
Let wel : in deze samenvatting wordt verkeerdelijk gesteld dat de valhelmplicht niet geldt voor de als landbouwtraktor ingeschreven 'quad'.
Dit is echter niet correct ... óók op die voertuigen dient de helm gedragen (dit ter verduidelijking - zie Artikel 2.20 (http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art2" onclick="window.open(this.href);return false;) en Artikel 36 (http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art36" onclick="window.open(this.href);return false;)).
Wat uw eigenlijke vraag betreft :
De vierwielige bromfiets mag geen aanhangwagen trekken en dit ingevolge :
KB 01/12/75 - art. 49.1.
Een motorvoertuig en een gespan mogen slechts één voertuig trekken:
Evenwel :
• Een motorfiets met zijspanwagen en een drie- of vierwielige bromfiets mogen geen aanhangwagen trekken.
De vierwieler met motor mag wél een aanhangwagen trekken
Succes
“Quad” is een begrip dat in de volksmond gebruikt wordt. In de wetgeving vinden we deze benaming echter niet terug.
Volgens de wetgeving kunnen we deze voertuigen indelen in volgende groepen :
- Vierwielige bromfiets klasse B;
- Vierwieler met motor;
- Landbouwvoertuig (voertuig voor traag vervoer);
(- Eventueel auto).
Via deze link (http://www.wegcode.be/forum/index.php/t ... #msg220609" onclick="window.open(this.href);return false;) krijg je een duidelijke samenvatting.
Let wel : in deze samenvatting wordt verkeerdelijk gesteld dat de valhelmplicht niet geldt voor de als landbouwtraktor ingeschreven 'quad'.
Dit is echter niet correct ... óók op die voertuigen dient de helm gedragen (dit ter verduidelijking - zie Artikel 2.20 (http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art2" onclick="window.open(this.href);return false;) en Artikel 36 (http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art36" onclick="window.open(this.href);return false;)).
Wat uw eigenlijke vraag betreft :
De vierwielige bromfiets mag geen aanhangwagen trekken en dit ingevolge :
KB 01/12/75 - art. 49.1.
Een motorvoertuig en een gespan mogen slechts één voertuig trekken:
Evenwel :
• Een motorfiets met zijspanwagen en een drie- of vierwielige bromfiets mogen geen aanhangwagen trekken.
De vierwieler met motor mag wél een aanhangwagen trekken
Succes
TGB 525 DAKAR (nr 84) (2010)
Bedankt voor de snelle reacties
Is er misschien ook een wet dat de aanhangwagen niet langer mag als de quad zijn?
Is er misschien ook een wet dat de aanhangwagen niet langer mag als de quad zijn?
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
ge moet er precies ook geen 6-meter remorque aanhangen heflash1 schreef:Bedankt voor de snelle reacties
mijn aanhangwagen is even lang als mijne quad en 10cm smaller