Eerst en vooral wil ik nog eens in de verf zetten dat het zeer belangrijk is dat je je werk aan je quad driedubbel checkt voor je de baan opgaat.
Het zit dus zo: ik had voor mijn ketting te moeten spannen (na nieuwe tandwielen zetten etc.) de moeren van de 2 lange bouten die door het achterste deel van de quad steken (waar de achterbrug mee vasthangt aan de as etc.?) moeten losser draaien.
Uiteindelijk ben ik dan vergeten deze terug vast te draaien
Gevolg: één bout beginnen loskomen, tegen de tandwielhub ratelen, meteen gestopt en erger kunnen voorkomen.
Maar, toen wist ik nog niet dat het aan die bouten lag, maar aan de nieuwe ketting die veel te los zat.. Dus heel rustig aan 20km/u naar huis (2km) gereden, en voelde ik toch wel wat speling op de achterste wielen, hij reed zeer nerveus..
Kom ik thuis, blijkt dus dat die achterste onderdelen (tandwielhubdeel, middenstuk+achterbrug, remschijfdeel) een opening van ongeveer 2-3mm gekregen hadden.
Dus nu mijn vraag: gewoon nieuwe moeren terug op de bouten en alles terug tegen elkaar aandraaien?
Of ga ik nu iets kapot gemaakt hebben in dat deel rond de as?
Don't laugh with amateurs...


