Moeren verloren onderweg... Speling as?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Moeren verloren onderweg... Speling as?

Bericht door Jeroen1991 »

Ja... dus... Ik ben weer slim geweest..
Eerst en vooral wil ik nog eens in de verf zetten dat het zeer belangrijk is dat je je werk aan je quad driedubbel checkt voor je de baan opgaat.

Het zit dus zo: ik had voor mijn ketting te moeten spannen (na nieuwe tandwielen zetten etc.) de moeren van de 2 lange bouten die door het achterste deel van de quad steken (waar de achterbrug mee vasthangt aan de as etc.?) moeten losser draaien.
Uiteindelijk ben ik dan vergeten deze terug vast te draaien :verymad: en ben ik in de daarop volgende testrit waar ik natuurlijk ook weer goed doorgereden heb deze moeren verloren...
Gevolg: één bout beginnen loskomen, tegen de tandwielhub ratelen, meteen gestopt en erger kunnen voorkomen.
Maar, toen wist ik nog niet dat het aan die bouten lag, maar aan de nieuwe ketting die veel te los zat.. Dus heel rustig aan 20km/u naar huis (2km) gereden, en voelde ik toch wel wat speling op de achterste wielen, hij reed zeer nerveus..

Kom ik thuis, blijkt dus dat die achterste onderdelen (tandwielhubdeel, middenstuk+achterbrug, remschijfdeel) een opening van ongeveer 2-3mm gekregen hadden.

Dus nu mijn vraag: gewoon nieuwe moeren terug op de bouten en alles terug tegen elkaar aandraaien?
Of ga ik nu iets kapot gemaakt hebben in dat deel rond de as?

Don't laugh with amateurs... :|
Yamaha Raptor 660R!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: Moeren verloren onderweg... Speling as?

Bericht door yamahakoppel »

denk gewoon alles terug vast zetten en kijken hoe het komt denk wel dat het goed komt :)

troost u ik ben ook al dingen vergeten vast te zetten gelukkig heb je niet teveel brokken gemaakt :p
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Re: Moeren verloren onderweg... Speling as?

Bericht door Jeroen1991 »

Okay, thanks! Morgen achter moeren dan..

ja de bout en de tandwielhub zijn wat geschuurd, niets ergs gelukkig...
alhoewel, als nu die hub kapot was, moest ik terug een originele monteren, en kon het 38T tandwiel erop haha :D
Yamaha Raptor 660R!
Plaats reactie