Razr II is boller en slijt daarom sneller, lijkt me vrij duidelijk. Hele lul verhaal er omheen met je druk staat interresant
maar koop je niks voor. Iemand die overal wil blijven en kunnen rijden zonder al te veel slijtage kan beter razr I nemen
houd je nog berg geld over ook.
razr II is leuk voor enduro's, vooral ver weg blijven van harde ondergronden dan ben je ze zo kwijt. Afgelopen enduro
wedstrijd in letland wel gezien waar ze wel en niet goed voor waren. Die jongens hadden gewoon volle druk erin gezet
om ze maximaal bol te krijgen en dus maximaal grip. Bolle band heeft namelijk meer grip als een platte band! En als
je daar aan tweifeld, ga gewoon keer mee met een wedstrijd.... leer ik je wel wat over banden!
Maxxis Razr, of RazrII?
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
No Can't Do!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Ik hoef niks te leren over banden. Wat je zegt klopt wel gedeeltelijk. maar je kunt met de razr2 echt niet crossen op volle druk. Dat gaat gewoon niet. De razr2 is wat boller, echter als je ze op 0.7 a 0.8 bar zet dan slijten ze niet erg hard.
Meer drukpunten op de grond zorgt voor een geleidiker verdeling van de druk. Minder druk per cm2. Dit houd in dat ze sneller gaan glijden en in theorie harder slijten. het voordeel van dit gegeven is dat je band niet allen in het hart van de band slijt, en dus minder snel versleten is. Met geen profiel in het midden heb je namelijk geen grip meer.
Zou je ze dus op volle druk zetten met een enduro dan heb je meer grip, dat klopt. Alleen kun je ze na de enduro weggooien omdat je profiel weg is. Zet je ze op minder druk dan kun je gewoon een paar enduros ermee doen.
Wat wel even een belangrijk punt is onder wat voor soort quad ze liggen.
Tevens vind ik dat de razr2 geen band is om mee te gaan doen aan enduros hoor. Kan me niet voorstellen dat het daar de ideale band voor is.
Zelf gebruik ik ze om wat asvalt en een stukje weiland en door het bos te rijden.
Voor de cross gebruik ik zelf een veel hardere en smallere band.
We kunnen hier nu wel een hele discussie gaan plaatsen maar de conclusie is:
De razr2 is gewoon een goeie band, dat is de razr trouwens ook.
De razr2 heeft na mijn idee meer grip en slijt niet super hard op de weg.
Als je het vergelijkt met een orriginele tamaha band dan is de slijtage denk ik ongeveer gelijk.
Meer drukpunten op de grond zorgt voor een geleidiker verdeling van de druk. Minder druk per cm2. Dit houd in dat ze sneller gaan glijden en in theorie harder slijten. het voordeel van dit gegeven is dat je band niet allen in het hart van de band slijt, en dus minder snel versleten is. Met geen profiel in het midden heb je namelijk geen grip meer.
Zou je ze dus op volle druk zetten met een enduro dan heb je meer grip, dat klopt. Alleen kun je ze na de enduro weggooien omdat je profiel weg is. Zet je ze op minder druk dan kun je gewoon een paar enduros ermee doen.
Wat wel even een belangrijk punt is onder wat voor soort quad ze liggen.
Tevens vind ik dat de razr2 geen band is om mee te gaan doen aan enduros hoor. Kan me niet voorstellen dat het daar de ideale band voor is.
Zelf gebruik ik ze om wat asvalt en een stukje weiland en door het bos te rijden.
Voor de cross gebruik ik zelf een veel hardere en smallere band.
We kunnen hier nu wel een hele discussie gaan plaatsen maar de conclusie is:
De razr2 is gewoon een goeie band, dat is de razr trouwens ook.
De razr2 heeft na mijn idee meer grip en slijt niet super hard op de weg.
Als je het vergelijkt met een orriginele tamaha band dan is de slijtage denk ik ongeveer gelijk.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland