Parkeerkaart België

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Parkeerkaart België

Bericht door Jeroen1991 »

Hoe zit dat met quads en de blauwe parkeerkaarten/zones in België?
Yamaha Raptor 660R!
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Re: Parkeerkaart België

Bericht door Sebastien »

dat is inderdaad een goeie vraag.
Volgens mij geldt hetzelfde als bij moto's. Zij zijn in theorie verplicht om ticket te kopen en op een zichtbare plaats te leggen.
maar in de praktijk is dat onmogelijk aangezien je dat papiertje of blauwe kaart nergens veilig kwijt kunt. (diefstal, wind...)
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

En hoe treed de politie/privé-onderneming(!) op in praktijk? :p
Yamaha Raptor 660R!
den eddy
Quadrider
Quadrider

Bericht door den eddy »

Geen ervaring met mogelijke boetes, maar je kan ook via sms betalen.
A motorcycle is God's gift to mankind
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

In een blauwe zone hoeven motorfietsen geen parkeerschijf te leggen. Ze mogen er onbeperkt parkeren. Motorrijders hebben ook geen bewonerskaart nodig. Ze moeten wel een parkeerticket kopen in een zone met betalend parkeren, tenzij op de parkeerautomaten expliciet aangegeven wordt dat het niet moet. Het ticket moet goed zichtbaar zijn. Om het op de motorfiets aan te brengen kan het in een stevig, doorzichtig hoesje geschoven worden.
link: http://www.uitweg.be/rubrieken/werner/uitweg63_211.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar parkeer ik mijn motorfiets in het centrum?
Motorfietsen of quads parkeren zich op dezelfde plaatsen als auto's en volgen dezelfde reglementering.
Het aangekochte ticket moet je echter niet op het voertuig achterlaten maar bijgehouden om eventueel verlies te vermijden. Indien je een parkeerbelasting ontvangt, legt je het aangekochte ticketje voor aan Parko.
Dit geldt voor Kortrijk
link: http://www.kortrijk.be/leefomgeving/mob ... lde-vragen" onclick="window.open(this.href);return false;

dus volgens mij worden quads en moto's op dit vlak gelijk gesteld met elkaar en hoef je dus geen parkeerschijf te leggen in blauwe zone.

voor parkeerticket is dit afhankelijk van stad tot stad.
je moet lezen wat er op de automaat staat. Naast de gebruiksaanwijzing staat er meestal ook: Goed zichtbaar achter de vooruit van de AUTO plaatsen.
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Thanks! :D
Yamaha Raptor 660R!
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Weet iemand welke regels er in NL voor zijn , wij stonden vandaag voor dat probleem moet nouw een parkeer schijf op ?? , toch maar gekozen ervoor dat ik even erbij bleef zitten
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Plaats reactie