Rammel onder load
Nee naar Normandie en helaas zonder quad. Doodzonde in zo'n prachtige streek......het jeukte nogal!
Gelukkig is quadten daar wel populair en hadden ze 6! verschillende tijdschriften.
Enne Hans, ik heb nog niet in de garage gekeken.....ik bid dat ie er nog staat. Dalijk ff vlammen.
Gelukkig is quadten daar wel populair en hadden ze 6! verschillende tijdschriften.
Enne Hans, ik heb nog niet in de garage gekeken.....ik bid dat ie er nog staat. Dalijk ff vlammen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrider
Nou had ik de laatste weken ook last van `n steeds erger wordende rammel,en idd `n loszittende beschermplaat van de uitlaat (hier gelezen dus daar keek ik eerst naar )
Hing nog aan èèn beugel vast,2 beugels afgebroken en beschermplaat al half afgescheurt (toch te lang mee rondgereden )
Gelukkig heb ik zelf lasapparatuur en was het weer snel verholpen.
Ondertussen zag ik ook nog de luchtinlaat pijp naar de motor half los liggen,dus die ook gelijk goed vast gezet.
Zo zie je maar tis nooit verkeerd dat je soms onder je quad moet,voor je het weet ben je aan iets anders dat je tegen komt aant het sleutelen, ipv het werk waar je aan begonnen was.
Voorkomt ergere problemen (€) later.
Jan![Cool 8)](./images/smilies/icon_mega.gif)
Hing nog aan èèn beugel vast,2 beugels afgebroken en beschermplaat al half afgescheurt (toch te lang mee rondgereden )
Gelukkig heb ik zelf lasapparatuur en was het weer snel verholpen.
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
Ondertussen zag ik ook nog de luchtinlaat pijp naar de motor half los liggen,dus die ook gelijk goed vast gezet.
Zo zie je maar tis nooit verkeerd dat je soms onder je quad moet,voor je het weet ben je aan iets anders dat je tegen komt aant het sleutelen, ipv het werk waar je aan begonnen was.
Voorkomt ergere problemen (€) later.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_knipoog.gif)
Jan
![Cool 8)](./images/smilies/icon_mega.gif)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.
Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Nee dat is het echt niet.
Ik heb het idee dat het zuigerveren zijn of iets dergelijks.
Wat is daar precies het symptoom van? Want power is er nog steeds, hij start meteen en ik merk verder niets raars....
Het zit echt wel in de motor. Het is een krassend geluid eigenlijk, al kan je het ook wel vergelijken met een knikker.
Maar een kapotte zuigerveer hoor je toch ook wel als je gas geeft in vrij?
Ik heb het idee dat het zuigerveren zijn of iets dergelijks.
Wat is daar precies het symptoom van? Want power is er nog steeds, hij start meteen en ik merk verder niets raars....
Het zit echt wel in de motor. Het is een krassend geluid eigenlijk, al kan je het ook wel vergelijken met een knikker.
Maar een kapotte zuigerveer hoor je toch ook wel als je gas geeft in vrij?
-
- Easy Quadrider
Dikke kans dat er gewoon een spanner zit om de distributieketting te stellen. Die zit vaak achter een klepje of schroef op de cilinder die vanaf de buitenkant bereikbaar is. Heb een werkplaatshandboek van je quad? Probeer daar anders aan te komen. Als Honda dezelfde werkplaats handboeken bij hun quads geeft als bij de crosmotoren dan staat daar echt alles in. Ook de spanning van de distributieketting en hoe die te verstellen.
Mn oom denkt dat ie misschien te weinig benzine krijgt.
Ik heb 1x de bougie eruit gedraaid na een paar keer gas geven in zn vrij en nog 1 keer een plugchop op max speed.
De bougie is vrij licht van kleur, maar wel egaal, het porselijnen deel heeft ongeveer dezelfde kleur als de onderkant van de bougie.
Ook heb ik af en toe last van backfire (knal uit de uitlaat) als ik t gas loslaat.
Ik ga zsm een iets grotere sproeier proberen, kijken of t helpt.
Ik heb 1x de bougie eruit gedraaid na een paar keer gas geven in zn vrij en nog 1 keer een plugchop op max speed.
De bougie is vrij licht van kleur, maar wel egaal, het porselijnen deel heeft ongeveer dezelfde kleur als de onderkant van de bougie.
Ook heb ik af en toe last van backfire (knal uit de uitlaat) als ik t gas loslaat.
Ik ga zsm een iets grotere sproeier proberen, kijken of t helpt.
-
- Easy Quadrider
Hij krijgt dan inderdaad te weinig brandstof.
Ik weet dit omdat ik doe aan modelbouw (micropulling.nl) en zelf met 2 4 takt motoren rijd.
Ik weet dit omdat ik doe aan modelbouw (micropulling.nl) en zelf met 2 4 takt motoren rijd.
Laatst gewijzigd door rickyblaster op zo 27 jul, 2003 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.