Ik heb ze onder mijn raptor, in de bagger en andere losse ondergronden doen ze het heel goed.
Met wat ballen kun je een 4x4 voorbij vliegen door de prut.
Harde ondergronden zijn ze te hoog, dat rijd niet echt lekker... en met springen zijn ze ook niet
echt geweldig. Ze zijn lomp zwaar, ik heb nu Mudlite's voor gedaan om het gewicht achter te
compenseren, gaat nu weer goed met springen. Als je met standaard 21" banden voor gaat rijden
vlieg je rechtdoor zodra je het gas aan tikt.... je hebt voor ook zwaardere banden met meer profiel
nodig om je quad nog de bocht om te krijgen.
Als je ze op 0,3 bar zet kun je op harde ondergronden nog aardig uit de voeten, als je de prut in gaat
gewoon volle druk erin. Dan gaan ze enorm bol staan en krijg je een berg grip.
Offroad rijden op hellingen is geweldig, je glijd niet weg.. zijwaarts ook niet..
Ik rijd wel met 13-40 ipv 14-38, anders lever je te veel trek kracht in.
Sporen rijd je grotendeels overheen, de banden zijn zo breed en groot dat ze gewoon op de sporen blijven
staan.. Nadeel is wel dat je ook voorwielen hebt.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_knipoog.gif)
Als je op de crossbaan wilt winnen met deze banden
moet je wedstrijd op zoeken waar heel veel bagger ligt.... anders zul je nooit winnen. Ze zijn te lomp
en te zwaar waardoor je wendbaarheid en controle verliest. Je hebt heel veel vermogen nodig om ze "rond"
te krijgen en je zal vrijwel altijd met minimale wielspin rijden.
Des al niet te min zul je mij regelmatig met die banden op de crossbaan zien, vind ut gewoon leuk rijden..
hahaha. Verlies het op de snelle stukken, maar hobbel op de moeilijkste stukken er zo doorheen.