Wheelie
-
- Easy Quadrider
Re: Wheelie
raptor 700-in 4de versnelling rijden, lage toeren.
rechtstaan op de quad, gewoon op de voetsteunen . zo heb je altijd je voet bij de achterrem.
naar achter leunen,gas geven, en aan het stuur trekken. dan komt die op zen achter poten.
en hoef je enkel met het gas te spelen.en kan je rijden zolang je wil.
en dan spreek ik niet over 5 of 10meter.
al die andere tips met de koppeling, voetje in de grabbar ,vergeet dit nu maar. je rijd in een te lage vittese en je moet gaan rechtstaan zo kan je de quad gemakkelijker balanceren met je benen.
raptor 700 is één van de gemakkelijkste quad om whielies mee te maken.
sterk onderin. dat moet je hebben. in hoge toeren kan je je quad niet op zen achterwielen houden.
oefen eerst op een afgelegen verharde weg waar geen mens komt. dit gaat veel vlotter.
voor de rest oefenen en gezond verstand gebruiken.
rechtstaan op de quad, gewoon op de voetsteunen . zo heb je altijd je voet bij de achterrem.
naar achter leunen,gas geven, en aan het stuur trekken. dan komt die op zen achter poten.
en hoef je enkel met het gas te spelen.en kan je rijden zolang je wil.
en dan spreek ik niet over 5 of 10meter.
al die andere tips met de koppeling, voetje in de grabbar ,vergeet dit nu maar. je rijd in een te lage vittese en je moet gaan rechtstaan zo kan je de quad gemakkelijker balanceren met je benen.
raptor 700 is één van de gemakkelijkste quad om whielies mee te maken.
sterk onderin. dat moet je hebben. in hoge toeren kan je je quad niet op zen achterwielen houden.
oefen eerst op een afgelegen verharde weg waar geen mens komt. dit gaat veel vlotter.
voor de rest oefenen en gezond verstand gebruiken.
- Jason McCoy
- Quad GOD
in de 4??? Dat kan toch niet? dan heb je heel geen vermogen lijkt me. Anders ging t ook wel in de 2
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
armen gestrekt houden, dus niet je borst naar je stuur toe trekken.
die jonge van het forum, met die lekkere reet
-
- Easy Quadrider
gaat perfect maar dan rijd je wel 60a70km/u
- Jason McCoy
- Quad GOD
Nou op zand trek je m echt niet op de achterwielen in de 4 met tandwiel 16 hoor. Ik weet niet hoe je dat wilt gaan doen, maar volgens mij kan dat niet.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadracer
- Contacteer:
hen jij een dikke turbo er onder hangen of watflyingquad schreef:gaat perfect maar dan rijd je wel 60a70km/u
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
Hier doe je het volgens mij prima, je moet alleen gaan oefenen op een vlak stuk. Je durft al bijna hoog genoeg, alleen nog langer volhouden.Jason McCoy schreef:Zo weer even een update.
Ik heb wat tips van jullie gebruikt en t gaat wel beter. Alleen door een verkeerde tandwiel verhouding gaat t niet in de twee. Maar gewoon blijven proberen!!
Link
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ja dat geloof ik ook.
Gewoon stug door blijven oefenen denk ik.
Eigenlijk moet ik gewoon een beter stuk land hebben waar als ik m overtrek ik niet meteen een steen in me bek heb hahaha.
Gewoon stug door blijven oefenen denk ik.
Eigenlijk moet ik gewoon een beter stuk land hebben waar als ik m overtrek ik niet meteen een steen in me bek heb hahaha.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Easy Quadrider
ik weet waar de gas staat pipo.boelie schreef:hen jij een dikke turbo er onder hangen of watflyingquad schreef:gaat perfect maar dan rijd je wel 60a70km/u
tandwiel 16 vooraan niet nee. ik reed met standaart tandwiel verhouding 14vooraan 38 achteraan. en de achterbanden niet te hard zetten. max 0.5
maar zoals ik al zij zoek je een stukje verharde weg dat afgelegen is. dat gaat veel vlotter.
Laatst gewijzigd door flyingquad op wo 14 sep, 2011 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad Master
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
- Jason McCoy
- Quad GOD
-
- Quad Master
toen gewoon dag aan het oefenen geweest, op 2 wielen enzo ...
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
-
- Quad Expert
Is ook niet zo moeilijk, denk alleen dat je het jezelf moeilijk aan het maken bent door tandwielJason McCoy schreef:t ziet er zo makkelijk uit......
16 + meer snelheid + zand te gaan oefenen...
No Can't Do!
-
- Quad Master
je moet proberen vanuit stilstand m ophoog te trekken en dan te gaan corrigeren zodat je op je achterwielen blijft rijden. Vooral helemala doortrekken naar achter dat je denk dat je bijna achterover valt, anders kom je nooit ver genoeg. Eerste paar keren zal je dan op je grabbar komen maar daarom moet je je poot dus in je grabbar zetten...
Om vanuit stilstand m op zijn achterwielen te trekken in het zand met tandwiel 16 gaat je niet lukken..., misschien zelf ook al gemerkt? iets uitzoeken waar je veel grip hebt, misschien op verlaten parkeerterein met Asvalt dus geen beton... en dan met banden me meest grip hebben ( Wegbanden...?) je zou het kunnen proberen met tandwiel 16 maar geef je weinig kans. dan bij stilstand in eerste versnelling zetten en niet al te veel gas geven, dan ga je namelijk spinnen en krijg je m niet meer op zijn achterwielen. Dan aan je stuur trekken en tegelijk koppeling los laten.
Ik heb ook vaak genoeg gehad dat die op zn grabbar stond, dan stapte ik af en duwde ik de quad van me af.. die viel dan gewoon terug op zn wielen en rolde nog wat door.. Had dan wel een half automaat dus gebruik van een killswitch is miscchien handig?
Als je er op blijft zitten heb je dus de kans dat je achterover pleurt op je stuitje of je achterhoofd..., ondertussen trek je ook de quad nog mee die vervolgens boven op je kan landen...
Om vanuit stilstand m op zijn achterwielen te trekken in het zand met tandwiel 16 gaat je niet lukken..., misschien zelf ook al gemerkt? iets uitzoeken waar je veel grip hebt, misschien op verlaten parkeerterein met Asvalt dus geen beton... en dan met banden me meest grip hebben ( Wegbanden...?) je zou het kunnen proberen met tandwiel 16 maar geef je weinig kans. dan bij stilstand in eerste versnelling zetten en niet al te veel gas geven, dan ga je namelijk spinnen en krijg je m niet meer op zijn achterwielen. Dan aan je stuur trekken en tegelijk koppeling los laten.
Ik heb ook vaak genoeg gehad dat die op zn grabbar stond, dan stapte ik af en duwde ik de quad van me af.. die viel dan gewoon terug op zn wielen en rolde nog wat door.. Had dan wel een half automaat dus gebruik van een killswitch is miscchien handig?
Als je er op blijft zitten heb je dus de kans dat je achterover pleurt op je stuitje of je achterhoofd..., ondertussen trek je ook de quad nog mee die vervolgens boven op je kan landen...
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team