goedenavond
Ik ben aan het kijken hoe ik het beste een killswitch op mijn quad kan zetten.
En heb al veel gezocht maar geen antwoord gevonden op mijn probleem.
Ik heb een bombardier ds en deze heeft geen uit knop voor de motor, en heeft 2 bobines.
Heeft iemand een idee hoe ik er een killswitch tussen kan zetten.
Ik zat zelf te denken om een killswitch tussen het contactslot te zetten dat als je de pen eruit trekt de spanning uit valt.
maar ik kan alleen maar switches vinden die verbinden als je de pen eruit haalt.
misschien dat er hier iemand mee wilt denken of ideeen heeft.
gr remco
Welke Killswitch
-
- Toeschouwer
-
- Quadracer
Re: Welke Killswitch
wel is toch geen probleem, + van contact met massa verbinden, als killswitch verbinding maakt krijg je kortsluiting en valt de ontsteking weg..
resultaat dat de motor stil valt en dat is wat je nodig hebt
weet niet of je met EFI zit op die modellen, indien wel zou ik het niet op deze manier doen
weet niet of je met EFI zit op die modellen, indien wel zou ik het niet op deze manier doen
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Toeschouwer
Bedankt voor de reactie maar op deze manier korsluiting maken is dat wel verstandig. Brand er dan niks door.weet dat je het bij een auto niet hoeft te proberen op deze manier want dan kost het je een hoop geld.
-
- Quadracer
normaal gebeurt dit meestal zo, de + van je bobijn gaan kortsluiten naar je massa, dan valt de ontsteking weg
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!
-
- Quadracer
mezelf even corrigeren, nu ik het opnieuw bekijk klopt het langs geen kanten,z400_racer schreef:wel is toch geen probleem, + van contact met massa verbinden, als killswitch verbinding maakt krijg je kortsluiting en valt de ontsteking weg..
wat je wel kan doen is de + van één van je bobijnen naar je massa gaan trekken met de killswitch
dan zal ie ook wel doodvallen
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!
-
- Toeschouwer
dit kan denk ik ook niet want dan leg je de ontsteking direct aan massa waardoor waarschijnlijk je elektronische ontseking eraam gaat.
maar ik heb al een kill switch gevonden die verbreekt als je hem eruit haalt en deze kan ik er wel tussen plaatsen.
maar ik heb al een kill switch gevonden die verbreekt als je hem eruit haalt en deze kan ik er wel tussen plaatsen.