Wie helpt deze dame aan een quad?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Re: Wie helpt deze dame aan een quad?

Bericht door Pindapotje »

Jullie raden haar allemaal sportquads aan. kan aan mij liggen maar met z'n tweeën op zo'n ding is toch helemaal niets.
Ik persoonlijk vond het helemaal niets op mijn raptor 700 met twee mensen.
Dan kan je naar mijn mening inderdaad beter je smart houden.
En in de winter een slee kopen en je hond ervoor (heb je toch een beetje een kick :D )

Groet :bier:
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Denk ik ook. Voor met z'n tweeën kom je al snel op een CF Moto ofzo, de A-merken zijn helemaal onbetaalbaar. Ik weet wel dat ik met sneeuw en wind 10 keer liever in een Smart zit dan op een quad.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Corien
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Corien »

Pindapotje schreef:Jullie raden haar allemaal sportquads aan. kan aan mij liggen maar met z'n tweeën op zo'n ding is toch helemaal niets.
Ik persoonlijk vond het helemaal niets op mijn raptor 700 met twee mensen.
Dan kan je naar mijn mening inderdaad beter je smart houden.
En in de winter een slee kopen en je hond ervoor (heb je toch een beetje een kick :D )

Groet :bier:
hihi, bijdehandje! dan zet ik mijn paardje wel voor de slee. :crossercool: http://img64.imageshack.us/img64/9633/lunakar6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga eens kijken of er een quad dealer in de buurt van Rotterdam is, dan kan ik de quads gewoon zien ipv. plaatjes kijken :D
Nee mijn Smart gaat sowieso de deur uit, ik kan er nu nog een leuke prijs voor terug krijgen :D (weinig km's door nieuwe motor).
Corien
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Corien »

Jazzy schreef:Denk ik ook. Voor met z'n tweeën kom je al snel op een CF Moto ofzo, de A-merken zijn helemaal onbetaalbaar. Ik weet wel dat ik met sneeuw en wind 10 keer liever in een Smart zit dan op een quad.
Mwaaa, het is een SMART hé... :D Mogen jullie een keertje in mijn Smart meerijden als ik bij jullie op de quad mee mag haha. Dan zullen we zien wat er beter is :P
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

W-lies heb je in de buurt zitten... is meer fietsen maker maar heeft wel wat quads staan.

Als je echt veel quads wilt zien/proberen moet je ff wat verder rijden met je tupperware
auto. v/d Ham heeft veel van alles staan, http://www.quadcentrum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (in nieuweland).
No Can't Do!
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Het feit dat ik geen utility quad aangeef is omdat de prijzen meestal vele malen hoger liggen dan sport quads.

Tevens wanneer mijn berijder gewoon ver genoeg na achter zit kan ik nog enigzins goed schakelen met de warrior, Gaat dus wel en al vaker gedaan:D Maar voor dat budget is het wat moeilijker om echt een quad te zoeken waar er 2 op kunnen.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

Corien schreef: Mwaaa, het is een SMART hé... :D Mogen jullie een keertje in mijn Smart meerijden als ik bij jullie op de quad mee mag haha. Dan zullen we zien wat er beter is :P
Dat had ik niet gezegd als ik jou was, tegen vanavond heb je hier 300 aanbiedingen :p

Maar ik vind je keuze om een auto te vervangen door een quad toch ook wel extreem, naast mijn quad zou ik toch nog altijd steeds een auto willen hebben en laat bij omstandigheden dan ook wel regelmatig de quad staan.
bv. bij regenweer en veel wind, lange ritten/meer bagage meenemen, op stap gaan (parkeer men quad niet graag in de buurt van zatte mensen), ...
En ja, als je er met 2 op wilt zitten, dit is niet zoals bij een scooter waar dit makkelijker gaat, bij mijn blaster (jouw prijscategorie) moest ik helemaal voorover hangen in het optrekken om niet van de grond te komen, om nog naar te zwijgen van hoe krap je zit omdat jullie benen bij elkaar zitten aan je schakel en rempedaal wat het gebruik hiervan dus bemoeilijkt want bij een scooter kunnen je benen er gewoon langs en heb je je voeten niet nodig voor schakelen en remmen.
Mijn Raptor (al snel het dubbele van je budget) is daarentegen ruimer en daar is dit beter te doen met twee als het niet te regelmatig is en zonder bagage is.

Just my 2 cents :)
Yamaha Raptor 660R!
Corien
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Corien »

Laat maar komen die aanbiedingen :D

Reden dat ik mijn smart kán vervangen is omdat mijn vriend een auto heeft waar we alles mee doen eigenlijk. De smart staat meer stil dan dat hij rijdt, en is erg duur in onderhoud. Het blijft een mercedes he. Die weten hun prijzen wel, en ik ben me dan ook rot geschrokken wat ik bij de APK dit jaar bij mocht lappen. Met dan geld had ik al een stuk op weg gezeten voor een quad, en had ik zelfs makkelijk die suzuki alto kunnen kopen die eerder in dit topic voorbij kwam :D De Smart pakken we alleen met warm weer omdat ik airco heb.. Maar wat ik met mijn leeftijd (20) per maand betaal aan verzekering is ook belachelijk, bijna €70 per maand (alleen WA!) en dan nog wegenbelasting, €45 per 3 maanden geloof ik. Oftewel; ik betaal onwijs veel voor een auto die meerendeel wortel staat te schieten!
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Rij gewoon naar v/d Ham dan... neem je vriend mee. En ga daar wat quads testen. Kom terug met wat je leuk vind
of het een goede quad / prijs is. V/d ham heeft geen loempia's staan volgens mij, alleen goede merken... wel in mindere
staat.

Je kan bij hem ook proefrit maken... beter dan naar al dat gejammer hier luisteren. ;)
No Can't Do!
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Dan is een quad nog niet zo een slecht idee nee, betere airco kan je niet hebben! :p
Maar uiteindelijk: het is een hobby die je enerzijds zo duur maakt als je zelf wilt maar anderzijds kosten quads geld, en blijven ook geld kosten (zoals elk motorvoertuig), je kan evenzeer defecten krijgen, moeten in Nederland ook gekeurd(?), en de benzine is tegenwoordig ook niet meer voor niks, het verbruik ook niet weinig voor wat het is...
Vraag ook zeker eens na wat je verzekeringen je gaan kosten, is ook zeker een hekelpunt bij quads.
Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar voor jonge bestuurders in Belgie loopt dit bedrag al snel tussen 400-800 euro per jaar.
En je huidige 840 voor je smart lijkt me al gigantisch veel..
Yamaha Raptor 660R!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Als je vaak met zn 2en op de quad wilt, moet je toch echt kijken naar een utility. Op mijn raptor 700 (1 vd grotere sportquads) rijdt het al niet comfortabel, laat staan op een quad die in jouw budget past.

Kijk gewoon even naar de b-merk utilities zoals TGB en CF
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 90#p396031" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

Succes met de zoektocht!

Voordat je naar vd Ham gaat zou ik toch even op het forum zoeken wat de meningen over hem zijn. Wat je ermee doet moet je overigens zelf weten ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Corien
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Corien »

Jeetje mannen, jullie weten het hoofd van een dame wel op hol te laten slaan... :evil: hahaha
Ikkeuuuhmmm... Weet dus niet wat ik ga doen.. Sja ff rondkijken dan.. Toch proberen ergens een proefrit te maken inderdaad enneee... Enkele merken opzoeken...
Want hoeveel gebruikt een quad? Aangezien in de meeste maar 5,5 liter ingaat niet veel neem ik aan?
Voor een quad verzekering zou ik rond de €150 in het jaar zitten. Dat scheelt dus al een hoop.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Zeker proefritjes maken ja, dan ga je natuurlijk wel snel overtuigd zijn van een quad, haha :D
De mensen die ik al met mijn quad heb laten rijden zijn het daarover eens, maar je moet er wat spaarcentjes insteken, ik denk dat velen hier op het forum begonnen zijn met een licht modelletje "om te proberen" en erna gewoon zwaarder gegaan zijn door de fun die hebt van een quad.. :bier:
Al zeg ik wel, tot nu toe geen enkele spijt gehad!

Met mijn blaster had ik een verbruik van 7 liter, in vgl. met een auto is dat natuurlijk niet veel, maar voor een 200cc'tje wel vind ik :p Raptor 660cc nog niet gerekend... al weet ik wel dat ik ferm veel moet tanken naar men goesting tegenwoordig (ook al betaald pappie gelukkig de benzine)
Yamaha Raptor 660R!
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

Een quad hoeft in nederland alleen gekeurd te worden als je een kenteken aanvraagd, daarna dus niet meer. Eigenlijk het zelfde als een motor.

In een beetje quad gaat wel een 12 liter benzine, Mijn vorige quad verstookte rond de 15 liter in een uur... Wel één uur crossen dan. Dat was een tweetakt, de quad die ik nu heb ( 450cc 4 takt ) zuipt een stuk minder, nog geen 10 liter in 2 uur..

Een 200 cc'tje bij normaal weg gebruik zal dus wel meevallen, ik denk dat het niet veel meer zal zijn als die smart. En zoals inderdaad al eerder gezegd, ga gewoon even ergens kijken, dan kan je kijken wat er allemaal is en de voor én nadelen bekijken.

Van der ham is inderdaad niet iedereen erg over te spreken, maar om te kijken wat er voor quads zijn is het wel super :) je kan ook naar Quadwinkel in barneveld gaan. Die hebben ook wel een hoop leuke quads staan voor elk budget... http://www.quadwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Pindapotje »

Corien schreef:Jeetje mannen, jullie weten het hoofd van een dame wel op hol te laten slaan... :evil: hahaha.
Het is ook omdat je een dame bent dat je zoveel reactie's krijgt..... normaal zou er bij het eerste antwoord hebben gestaan:

Gebruik de zoekfunctie maar

:mrgreen:
Plaats reactie