Correctie, lonestar maakt enkel de 2 onderste a-armen die aangepast zijn voor lt veringen van 50cm, ktm vering is 46 dacht ik.-Laurens- schreef:Ja, die kwaliteit betaal je ook..
Maar Lonestar heeft ook a-armen voor een sx, zijn wel even lang als de ori en zijn voor longtravel veren, maar aangezien hij toch alleen voor op de baan zou moeten dienen maakt dit weinig uit, niet?
ktm 525 xc
-
- Quad Master
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
- Locatie: Planet Earth
Re: ktm 525 xc
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: za 08 okt, 2011 11:08
Re: ktm 525 xc
Dus, als ik het goed begrijp kost het een kleine 1000€ om een XC vooraan zo breed te zetten als een SX HE ?
en moet hij dan achteraan ook niet verbreed worden? doen ze dat tegenwoordig nog met spoorverbreders,
of is het toch beter om meteen een brede as te steken? of is dat laatste veel kostelijker of niet nodig?
Nog een bijkomende vraag... ik weet ondertussen ook een 450 staan MET papieren en al wel klaar voor cross ook!
Heb ik aan die motor veel nadeel qua power of stukken tov een 505 of een 525???
nogmaals bedankt voor de tips hier
Jan VG
en moet hij dan achteraan ook niet verbreed worden? doen ze dat tegenwoordig nog met spoorverbreders,
of is het toch beter om meteen een brede as te steken? of is dat laatste veel kostelijker of niet nodig?
Nog een bijkomende vraag... ik weet ondertussen ook een 450 staan MET papieren en al wel klaar voor cross ook!
Heb ik aan die motor veel nadeel qua power of stukken tov een 505 of een 525???
nogmaals bedankt voor de tips hier
Jan VG
Re: ktm 525 xc
de achteras moet je gewoon 2 bussen van plaats wisselen om breder te zetten dan staat hij ongeveer even breed als een SX hett scheelt een klein beetje maar niet veeljeankefoto schreef:Dus, als ik het goed begrijp kost het een kleine 1000€ om een XC vooraan zo breed te zetten als een SX HE ?
en moet hij dan achteraan ook niet verbreed worden? doen ze dat tegenwoordig nog met spoorverbreders,
of is het toch beter om meteen een brede as te steken? of is dat laatste veel kostelijker of niet nodig?
Nog een bijkomende vraag... ik weet ondertussen ook een 450 staan MET papieren en al wel klaar voor cross ook!
Heb ik aan die motor veel nadeel qua power of stukken tov een 505 of een 525???
nogmaals bedankt voor de tips hier
Jan VG
www.ktmracing.be the orange army
Re: ktm 525 xc
pgs maakt er ook voor ktm
want de eigenaar van de quadshop rijd met deze onder zijn ktm
want de eigenaar van de quadshop rijd met deze onder zijn ktm
suzuki ltz 400 special edition
Re: ktm 525 xc
Ze kosten bijna evenveel als de originele SX A-armen kit en kdenk dat de originele dan wel nog van betere kwaliteit zijnGielen_24 schreef:pgs maakt er ook voor ktm
want de eigenaar van de quadshop rijd met deze onder zijn ktm
www.ktmracing.be the orange army
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: za 08 okt, 2011 11:08
Re: ktm 525 xc
bedankt voor de fijne reacties en tips hier... ik heb daardoor een 525xc gekocht met de nodige opties
nu wil ik hier nog eens te rade gaan voor de tuning van de motor, zonder zover te gaan dat ik daardoor meer stukken ga rijden op termijn !! Ik heb al gehoord van een CDI van een 505 sx te steken op de 525 xc, en de naalden in carbu aan te passen, tesamen met een andere einddemper, maar, VOOR ik iets ga doen, wil ik hier nog eens horen of er nog betaalbare mogelijkheden zijn ???
nu wil ik hier nog eens te rade gaan voor de tuning van de motor, zonder zover te gaan dat ik daardoor meer stukken ga rijden op termijn !! Ik heb al gehoord van een CDI van een 505 sx te steken op de 525 xc, en de naalden in carbu aan te passen, tesamen met een andere einddemper, maar, VOOR ik iets ga doen, wil ik hier nog eens horen of er nog betaalbare mogelijkheden zijn ???
-
- Quad Master
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
- Locatie: Planet Earth
Re: ktm 525 xc
Als je de cdi van een 505sx plaats met een rev limiet van 11500 toeren is dat voor die 525 xc instant blow up.
Géén goed idee dus.
Géén goed idee dus.
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Re: ktm 525 xc
carbu laten aanpassen van 39 naar 41
volledige uitlaat
andere cdi maar zeker geen 505
anders moet je eens mailen naar stijn@deforceroeselare.be die heeft redelijk wat ervaring met motortuning van 525xc motoren (auke theuninck, pont du vaux 2011 , stephen leroy ...)
...
volledige uitlaat
andere cdi maar zeker geen 505
anders moet je eens mailen naar stijn@deforceroeselare.be die heeft redelijk wat ervaring met motortuning van 525xc motoren (auke theuninck, pont du vaux 2011 , stephen leroy ...)
...
www.ktmracing.be the orange army
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: za 08 okt, 2011 11:08
Re: ktm 525 xc
Awel, het is net Stijn Deforce die me dat zegt van die 505 CDI op de 525 te steken, met een aangepaste naaldenset, en ik geloof hem daar wel in, maar hij zegt ook dat de quad dan vooral in de hoge toeren nog meer power zal hebben en langer zal doorgaan, terwijl ik hem net nog bruter onderin en in middengebeid wil... maar ik heb hier ondertussen een kameraad elektrospecialist voor gevonden die mij een CDI OP MAAT kan maken met een curve naar mijn wens... de demper is dan sowieso al aangepast bij Deforce!
Maar ik heb hier nog een andere vraag : WIE kan mij helpen aan een stickerset of de outlines cvan een stickerset voor de KTM quads???? Ik kan zelf wel ontwerpen, want doe dat voor mijn kart ook al, maar ik moet wel 1x de juiste stickers en afmetingen hebben... en op de sites waar je die kan bestellen (die vind ik ook wel) daar vind ik geen hoge resolutie vel met stickers (begrijpelijk) en ik ga niet eerst 170€ uitgeven, ENKEL voor die afmetingen, als ik er dan toch zelf 1 maak !!
Degeene die me dit bezorgt wil ik gerust ook een ontwerp met naam en nummer verzorgen voor zijn/haar quad
Maar ik heb hier nog een andere vraag : WIE kan mij helpen aan een stickerset of de outlines cvan een stickerset voor de KTM quads???? Ik kan zelf wel ontwerpen, want doe dat voor mijn kart ook al, maar ik moet wel 1x de juiste stickers en afmetingen hebben... en op de sites waar je die kan bestellen (die vind ik ook wel) daar vind ik geen hoge resolutie vel met stickers (begrijpelijk) en ik ga niet eerst 170€ uitgeven, ENKEL voor die afmetingen, als ik er dan toch zelf 1 maak !!
Degeene die me dit bezorgt wil ik gerust ook een ontwerp met naam en nummer verzorgen voor zijn/haar quad
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: za 08 okt, 2011 11:08
Re: ktm 525 xc
Belgian Pro schreef:Als je de cdi van een 505sx plaats met een rev limiet van 11500 toeren is dat voor die 525 xc instant blow up.
Géén goed idee dus.
Als dat zo zou zijn, dan zou Stijn Deforce dat zeker niet aanraden he, anders snijd hij in zijn eigen vel als ik er dan een maand later terugsta met mij kapotte motor in garantie, niet?
-
- Quad Master
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
- Locatie: Planet Earth
Re: ktm 525 xc
Ik heb da gelezen van een tech guru op ktmatvhq.com dat dat geen goed idee was.
Tja, kan het alleen maar hier zeggen he!
Wanneer heb je je quad nu eigl?
Tja, kan het alleen maar hier zeggen he!
Wanneer heb je je quad nu eigl?
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Re: ktm 525 xc
Hier bij post ik het hier even
Eerst wou ik men ltz verlagen en verbreden maar men pa is er niet zo voor omdat het toch allemaal veel geld kost
maar toen kwam hij met het voorstel als je 18 word mag je een nieuwe kopen. Ik eerst niet zo happy maar ja nu ik er over na denk heeft hij gelijk en kan ik beter een nieuwe of jonger model kopen. Vond de ktm 525xc altijd al een prachtige quad.
Nu zat ik te twijfelen tussen een ktm 525xc en een yamaha raptor 700. Maar nu kwam ik er achter dat ze maar tot in augustust gelevert worden met kenteken maar wat doe ik het beste. koop ik een ktm 525xc voor augustus of wacht ik nog een jaartje en koop ik een yamaha raptor 700 Had graag een ktm 525xc gehad omdat deze niet zo veel rond rijden als de yamaha raptor 700 en ik wil toch een beetje origineel blijven
Dus als jullie hier de voor en nadelen van de ktm in vergelijking met de raptor 700 willen zetten
Eerst wou ik men ltz verlagen en verbreden maar men pa is er niet zo voor omdat het toch allemaal veel geld kost
maar toen kwam hij met het voorstel als je 18 word mag je een nieuwe kopen. Ik eerst niet zo happy maar ja nu ik er over na denk heeft hij gelijk en kan ik beter een nieuwe of jonger model kopen. Vond de ktm 525xc altijd al een prachtige quad.
Nu zat ik te twijfelen tussen een ktm 525xc en een yamaha raptor 700. Maar nu kwam ik er achter dat ze maar tot in augustust gelevert worden met kenteken maar wat doe ik het beste. koop ik een ktm 525xc voor augustus of wacht ik nog een jaartje en koop ik een yamaha raptor 700 Had graag een ktm 525xc gehad omdat deze niet zo veel rond rijden als de yamaha raptor 700 en ik wil toch een beetje origineel blijven
Dus als jullie hier de voor en nadelen van de ktm in vergelijking met de raptor 700 willen zetten
suzuki ltz 400 special edition
-
- Quad Master
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
- Locatie: Planet Earth
Re: ktm 525 xc
Voor zover ik weet:
Nadelen KTM
-Duurder in aankoop
-Moeilijker om stukken te vinden
-Weinig dealers
-Motor zal het minder lang uithouden als raptor
-je hebt nog motor die ze nu niet meer gebruiken in de enduro's en met carbu
(maw als ktm in de toekomst nog een nieuwe quad maakt zal het met andere motor zijn en injectie)
Voordelen
-Lichter en sneller als raptor standaard
-je bent veel unieker, het is hier al bijna raptor forum ipv quadforum
-je krijgt meer voor je geld dan bij raptor (ohlins, maxxis banden, dwt velgen, chromoly,...)
-motorblok is er 2x zo snel uit als bij raptor (minder werkuren betalen)
Kan zo op niets meer komen momenteel...
Nadelen KTM
-Duurder in aankoop
-Moeilijker om stukken te vinden
-Weinig dealers
-Motor zal het minder lang uithouden als raptor
-je hebt nog motor die ze nu niet meer gebruiken in de enduro's en met carbu
(maw als ktm in de toekomst nog een nieuwe quad maakt zal het met andere motor zijn en injectie)
Voordelen
-Lichter en sneller als raptor standaard
-je bent veel unieker, het is hier al bijna raptor forum ipv quadforum
-je krijgt meer voor je geld dan bij raptor (ohlins, maxxis banden, dwt velgen, chromoly,...)
-motorblok is er 2x zo snel uit als bij raptor (minder werkuren betalen)
Kan zo op niets meer komen momenteel...
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen