734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door tjobbie »

heb het blok er nog niet onderuit maar weet wel de oorzaak :chagarijn:
1 uitlaat klep blijft openstaan en is krom, de veren zijn niet gebroken en voel vervorming aan de steel ik ben bang dat degene die de kop heeft behandeld een te krappe marge heeft gehouden met het ruimen van de nieuwe van klepgeleiders.
maarja, dat betekend dat de zuiger ook een beating heeft gehad en misschien de cilinderwand :verymad:
1 ding is zeker, ik kan weer gaan sparen voor dat teringding.
eerst maar is een mailtje sturen...
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door petervee »

Ardjuh schreef:
petervee schreef:Er stond vorige week een gebruikte eatv op MP
-Laurens- schreef:Heb je die EATV al besteld?
Voor zover ik weet zijn die dingen toch verschrikkelijk duur, niet?
Zijn redelijk prijzig.. 20k voor een nieuwe met NL kenteken, die op MP stond staat nu hier. :roll:
Gefeliciteerd met de aankoop zo even tussen door. Een monster machine
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door petervee »

Das vervelend zeg.. dat gaat weer in de papieren lopen..
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
mike04011977
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1832
Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door mike04011977 »

balen man :chagarijn:
ik weet hoe je voeld
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Afbeelding
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door tjobbie »

petervee schreef:Das vervelend zeg.. dat gaat weer in de papieren lopen..
eerst maar is kijken want volgens mij is een bedrijf daar toch voor verzekerd zou ik zeggen?
Ik een dikke 200 euro nieuwe spulletjes gekocht voor de kop en daarbovenop nog eens voor een dikke 200 euro de kop laten reviseren, dus mag wel verwachten dat je voor een bedrag van dik 4 meijer toch wel meer als 1 kilometer mag rijden dacht ik zo.
Het bedrijf zal het ook zeker niet met opzet gedaan hebben maar mag toch wel hopen dat ze me tegemoet komen.
het lijkt gewoon zo te zijn dat ik niet mag rijden op dat ding.
tis net of iemand daarboven ermee speelt.
dat ik er weer tijd aan moet besteden tot daar aan toe maar er gaat gewoonweg teveel geld in zitten.

ik denk dat ik alleen al 3000 euro aan geld voor problemen kwijt ben geweest. :roll:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door yamahakoppel »

leergeld zeggen ze dan meestal :roll: alleen is dat wel heel duur leergeld geweest, voor dat geld laat je het doen terwijl je toe kijkt :)
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door tjobbie »

die drie rooie is niet alleen opgegaan aan het blok maar toch :shock:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door tjobbie »

zoals gedacht is er 1uitlaat klep krom en is er voor zover ik kan zien niets beschadigd.
hopelijk zijn de geleiders nog in orde maar haal de kop niet uit elkaar voor inspectie
omdat het bedrijf dit waarschijnlijk liever doet om een goed beeld te scheppen wat er is gebeurd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nou maar weer afwachten...
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door yamahakoppel »

waar kan het aan liggen dat ze geraakt is :?
afstelling van de kleppen, te weinig klepspeling of een slechte afstelling
uw distributie ketting een tandje verkeerd zal wel niet anders liep hij niet zo zuiver gelijk je al gezegt had
een te dunne dichting? uw kop te fel gevlakt waardoor de compressie ruimte te klein is
ben maar even aan het denken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door tjobbie »

90% zeker klepgeleiders tekrap geruimd of simpelweg vuil tussen de geleider en klep.
Klep scheef in zitting kan ook nog een oorzaak zijn geweest maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
De andere dingen die je aangeeft zijn het in ieder geval niet. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door yamahakoppel »

als vuil tussen de klep geleider zou zijn, zien ze het wel als ze hem demonteren wacht geduldig op het resultaat van het onderzoek :) en hopen dat ze uw klep gratis willen vervangen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
blackbusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 225
Lid geworden op: wo 05 jan, 2011 14:27

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door blackbusa »

het kerel, dat is echt balen zeg...


jij gebruikt ook de pc5 en autotune hee, net als ikke

ik heb gemerkt dat die onder de 3000 toeren weinig of niets bijregeld aan uw inspuiting
dus als je motor daar te arm of te rijk draait gaat hij vrijwel niet bijstellen.....

probleem aangekaart bij de technische mensen van dynojet en behalve een update van mijn pc5 weinig info...

ik heb zelfde setup ook op mijn motor maar op een viercilinder rij ik nie veel onder de 4000 toeren dus daar heb ik er geen last van
maar een 1 cilinder draait meer in dat toerentalgebied...

ik heb zelf zin om de motor beetje aan te passen, maar heb alvast geen zin om hetzelfde tegen te komen zenne
domma dual Exhaust system, power commander 5 with autotune, +3mm throttle body and stage 3 hotcam with fuel tech air filter and tube, 16-36 overbrenging
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door tjobbie »

blackbusa schreef:het kerel, dat is echt balen zeg...
jij gebruikt ook de pc5 en autotune hee, net als ikke
ik heb gemerkt dat die onder de 3000 toeren weinig of niets bijregeld aan uw inspuiting
dus als je motor daar te arm of te rijk draait gaat hij vrijwel niet bijstellen.....
probleem aangekaart bij de technische mensen van dynojet en behalve een update van mijn pc5 weinig info...
ik heb zelfde setup ook op mijn motor maar op een viercilinder rij ik nie veel onder de 4000 toeren dus daar heb ik er geen last van maar een 1 cilinder draait meer in dat toerentalgebied...
ik heb zelf zin om de motor beetje aan te passen, maar heb alvast geen zin om hetzelfde tegen te komen zenne
Onder de 3000 toeren wil je ook niet dat de pc5 bijregeld.
waarom?
onder de 3000 toeren bij een 1cilinder gaan de uitlaatgassen van gelijkmatige afgifte meer naar een pulserend effect.
doordat de sensor alleen pulserend gas ruikt probeert de sensor daar op in te regelen en de pc5 is daar te langzaam voor en ijlt na dus zul je zien dat de pc5 continu meer/minder/meer/minder brandstof geeft op een korte tijd en je hierdoor rare effecten krijgt. dit wil je dus niet, eigenlijk moet je gewoon even kijken op je laptop wat de motor gemiddeld voor A/F geeft op die toerentallen en die handmatig veranderen.
misschien wat moeilijk uitgelegd maar hopelijk is het een beetje helder geworden.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3106
Lid geworden op: wo 27 jan, 2010 15:01
Locatie: Meeuwen

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door -Laurens- »

http://www.yfzcentral.com/forum/38-comp ... 804-a.html
Anders moet je dit blokje kopen en eronder gooien :wink:
Yamaha YFZ480Build in progress
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]

Bericht door tjobbie »

Deze ken ik al maar 14:1 compressie wil ik niet mee rijden hoor.
Dit is echt een dragsetup.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Plaats reactie