Kymco mxu 50 start niet meer.Geen vonk!
-
tjobbie
- Quadverslaafde

Re: Kymco mxu 50 start niet meer.Geen vonk!
wat heb je tot nu toe gemeten, hoe heb je het gemeten en welke waardes?

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Heb heel wat door gemeten alleen niet opgeschreven want en wat de waarden warentjobbie schreef:wat heb je tot nu toe gemeten, hoe heb je het gemeten en welke waardes?
wat ik mij kan herinneren is dat we de bobine (nieuwe en oud ) ohmse en hoeveel voltage er op staat
wat wat er op de cdi staat cwa voltage.
en veder nog veel meer zelf nog een andere accu geprobeerd.
Ga morgen maar contact op nemen met de dealer want de cdi bromt ook en dat is volgens een vriend van mij niet goed. En dan vraag ik direct ook of zij een oplossing hebben.(Als ze niet gaan zegen van breng hem maar langs
-
tjobbie
- Quadverslaafde

je cdi krijg de spanning van de accu en deze krijgt weer spanning van de regulator.
is de spanning van de accu ok?
wanneer bromt de cdi?
als de regulator kapot is zou deze wel eens een wisselspanning door kunnen sturen en zo je accu+cdi naar de maan kunnen helpen.
wanneer bromt de cdi?
als de regulator kapot is zou deze wel eens een wisselspanning door kunnen sturen en zo je accu+cdi naar de maan kunnen helpen.

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
tjobbie schreef:je cdi krijg de spanning van de accu en deze krijgt weer spanning van de regulator.
wanneer bromt de cdi?
Accu spanning is ooke is gisteren weer op geladen
Zo dra ik de quad probeer te staten gaat de cdi brommen
Je bedoeld de spanningsregelaar of niet ? Meet hem vanavond wel door dan weten we het zeker!
Heb gisteren ook nog gebeld naar een dealer bij mij in de buurt alleen die kon mij niet helpen, Monteur voor 50 -150cc is op vakantie en de vervanger was ziek toch nog wat advies gekregen maar dat zit niet op de quad
-
tjobbie
- Quadverslaafde

ik denk dat je 2 zekeringen hebt, 1 voor het charging circuit en 1 voor het ontstekings circuit.
haal die van het charging circuit eruit, of trek anders gewoon de spanningsregelaar eruit en start hem nog eens.
kijk of de cdi nog bromt.
haal die van het charging circuit eruit, of trek anders gewoon de spanningsregelaar eruit en start hem nog eens.
kijk of de cdi nog bromt.

zal het morgen proberen!
Heb de spanning regelaar na gemeten ter wel ik probeerden te staten geeft 8 Volt (Met e-stat) Kapot misschien? ontstekingis volgens mijn vriend goed.
Zijn er ook achter gekomen dat de cdi begint te brommen zo dra je het contact aan zet
En in welke ver sneling hij staat geeft hij ook niet meer aan maar dan hoordt hij nog wel te vonken denk ik
Heb de spanning regelaar na gemeten ter wel ik probeerden te staten geeft 8 Volt (Met e-stat) Kapot misschien? ontstekingis volgens mijn vriend goed.
Zijn er ook achter gekomen dat de cdi begint te brommen zo dra je het contact aan zet
En in welke ver sneling hij staat geeft hij ook niet meer aan maar dan hoordt hij nog wel te vonken denk ik
-
tjobbie
- Quadverslaafde

dan hoef je het vorige niet eens te proberen.java schreef:zal het morgen proberen!
meet maar na of je op je cdi(zwarte draad) 12v krijgt en of deze goed geaard is als het contact aan staat.
meet ook even de spanning als je begint te starten. het liefst geen estart.
check ook even de groene draad van de puls opnemer of ie goed naar aarde toeloopt.

-
Anoniem43235
- Quadrider

heb je alle zekeringen gecontroleerd? Ik heb een keer gehad dat hij ook niet meer liet zien in welke versnelling hij stond en kreeg hem niet gestart. Toen was er een zekering gesprongen.
succes ermee!
gr
succes ermee!
gr
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
Volgens de hand leiding zit er maar 1 zekering in......20 Ampère. Is nu vervangen door een 'auto' zekering. An gezien de contactjes van die ander niet meet 100 waren.Leon Henderikx schreef:heb je alle zekeringen gecontroleerd? Ik heb een keer gehad dat hij ook niet meer liet zien in welke versnelling hij stond en kreeg hem niet gestart. Toen was er een zekering gesprongen.
succes ermee!
gr
Maar waar zat die 2 de zekering bij u ??(misschien zit het hij er wel in maar hebben ze het niet in het boek gezet)
Heb ook de cdi gemeten geeft 8,45 net als de spanings regelaar. Dit was met een lege accu hoor en met kickstad.
-
Anoniem43235
- Quadrider

Ik denk dat je handleiding wel zal kloppen hoor
Bij mij zit er namelijk een hele boom met allemaal zekeringen erin van verschillende amperages. Dan zit er vlak bij mijn stuurkolom nog 1 hoofdzekering. Deze was bij mij stuk maar dan doet ook helemaal niks het meer. Aangezien bij jou de CDI nog een geluid maakt zal dit bij jou niet de oorzaak zijn.
Op het gebied van elektriciteit zal ik je dan ook niet verder kunnen helpen...
Veel succes ermee!
Gr
Bij mij zit er namelijk een hele boom met allemaal zekeringen erin van verschillende amperages. Dan zit er vlak bij mijn stuurkolom nog 1 hoofdzekering. Deze was bij mij stuk maar dan doet ook helemaal niks het meer. Aangezien bij jou de CDI nog een geluid maakt zal dit bij jou niet de oorzaak zijn.
Op het gebied van elektriciteit zal ik je dan ook niet verder kunnen helpen...
Veel succes ermee!
Gr
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
-
tjobbie
- Quadverslaafde

8,45 is echt te weining. moet minimaal 11.5/12 volt zijn.

Waar schijn lijk de ontsteking naar zijn grootje. Van dag de ontsteking er uit halen en controleren....tjobbie schreef:8,45 is echt te weining. moet minimaal 11.5/12 volt zijn.
De Quad loopt weer!!!!!!
Heeft zon 3 maand geduurd maar goed.
Conclusie : Bobine kapot Cdi Kapot!
Heb de quad weg gebracht en bleek te verkeerde cdi geleverd te zijn ! (Gelukkig is dit opgelost zonder extra kosten)
Dus andere gemonteerd en hij liep weer!
Heeft zon 3 maand geduurd maar goed.
Conclusie : Bobine kapot Cdi Kapot!
Heb de quad weg gebracht en bleek te verkeerde cdi geleverd te zijn ! (Gelukkig is dit opgelost zonder extra kosten)
Dus andere gemonteerd en hij liep weer!