dag iedereen,
ik heb ondertussen een kymco 250 mxu gekocht (2dehands) en hier zit een trekhaak op,
dus ik vermoed dat ik met een remork mag rijden maar hoor van mensen dat die remork maar bepaalde lengte en breede mag hebben wat is hier de juiste regeling van??
en sinds september zijn motorrijders verplicht beschermende kledij te dragen, is dat ook voor quads? een helm wel jha maar r veiligheids broek jas en schoenen?
ik ben nog even op de nieuwe platen aan het wachten voor ik hem eens een echte volle gas testrit kan geven maar vroeg me dit toch wel af
oja en deze handschoenen : http://aldi-bn.aldi.be/aldi_vanaf_woens ... 214_5.html" onclick="window.open(this.href);return false; zou deze goed zijn voor met dit weer op de quad? of zijn echte lederen handschoenen beter?
p.s. dit is voor in belgië
veiligheidskledij verplicht? aanhangwagen ja,nee?
-
- Quadracer
Re: veiligheidskledij verplicht? aanhangwagen ja,nee?
Hier staat alles in wat je moet weten:
http://www.wegcode.be/actueel/recente-w ... orrijders2" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor je aanhangwagen moet ik je helaas teleurstellen: in de wijzigingen van 1 september staat duidelijk:
"Het verbod voor drie- en vierwielige bromfietsen om een aanhangwagen te trekken blijft van kracht."
Wat de beschermende kledij betreft: dit is ook verplicht voor quads en kan je uiteindelijk maar goed doen eigenlijk als je iets overkomt.
En geloof me, met deze temperaturen zal je blij zijn een motorjas te hebben, deze zijn veel beter winddicht dan een "doordeweekse" jas.
"Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen."
In hetzelfde artikel worden vierwielige motorvoertuigen in het begin vernoemd dus zal dit ook gehanteerd worden voor quadbestuurders door politie.
(Ook al zal het via gerecht betwist kunnen worden vermits er motorfietsen staat, en wij daar officieel niet onder vallen )
Wat die skihandschoenen betreft, believe me, not done!
Met deze temperaturen moet je echt goede winddichte handschoenen hebben want die wind gaat in u snijden
Met een quad ga je nu eenmaal veel sneller dan ski's waardoor je veel sneller afkoeld.
Ik heb nu goede lederen winterhandschoenen van 60 euro, en zelfs deze zijn smorgens nog redelijk koud
http://www.wegcode.be/actueel/recente-w ... orrijders2" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor je aanhangwagen moet ik je helaas teleurstellen: in de wijzigingen van 1 september staat duidelijk:
"Het verbod voor drie- en vierwielige bromfietsen om een aanhangwagen te trekken blijft van kracht."
Wat de beschermende kledij betreft: dit is ook verplicht voor quads en kan je uiteindelijk maar goed doen eigenlijk als je iets overkomt.
En geloof me, met deze temperaturen zal je blij zijn een motorjas te hebben, deze zijn veel beter winddicht dan een "doordeweekse" jas.
"Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen."
In hetzelfde artikel worden vierwielige motorvoertuigen in het begin vernoemd dus zal dit ook gehanteerd worden voor quadbestuurders door politie.
(Ook al zal het via gerecht betwist kunnen worden vermits er motorfietsen staat, en wij daar officieel niet onder vallen )
Met deze temperaturen moet je echt goede winddichte handschoenen hebben want die wind gaat in u snijden
Met een quad ga je nu eenmaal veel sneller dan ski's waardoor je veel sneller afkoeld.
Ik heb nu goede lederen winterhandschoenen van 60 euro, en zelfs deze zijn smorgens nog redelijk koud
Yamaha Raptor 660R!
kheb zo een setje skihandschoenen en een setje winterhandschoenen uit de quad winkel
ik verkies toch de ski handschoenen maar deze verslijten wel sneller
ik verkies toch de ski handschoenen maar deze verslijten wel sneller
suzuki ltz 400 special edition
bromfiets is 49 of 50cc, alles daar boven is motorfiets dus staat er niet dat een 250cc geen aanhangwagen mag trekken maar ben ook niet zeker als het wel mag, ik heb al veel verschillende verhalen gehoord, sommig zeggen neen, sommige ja en andere dan weer enkel als het is ingeschreven als landbouw voertuig.Jeroen1991 schreef:Hier staat alles in wat je moet weten:
beschermende kleding is verplicht voor alle motorfietsen, 2 - 3 of 4 wielen maakt niet uit
-
- Quadracer
Thanks for corrections zati!
Yamaha Raptor 660R!