Kostenoverzicht quads

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Re: Kostenoverzicht quads

Bericht door Ardjuh »

TheQuadBoy schreef:
Boncari schreef:Een verbruk van 1:18 is wel erg weinig, reken eerder op 1:10..
Ik heb het nu over een TGB blade 325 hè..
Die rijd gemiddeld 1:18
Van iemand op dit forum die er een heeft/had hoorde ik ook zo'n verbruik...
En die brandstofprijs ligt hier ook nog eens een stuk lager dan bij jullie zo te horen, is inmiddels 1,529 :applaus:
85 max, betekend dat je niet met het verkeer mee kunt komen... op een 80 km weg rijd je constant vol gas, 1 dan gaat
die zuipen, 2 rijd voor geen meter (veel herrie enzo).

1:18 zal dan gebaseerd zijn op snelheid van 50/60 km/h... ?

Setje banden ben je al snel 400 euro kwijt, met 5 á 10k km zijn ze wel op denk ik. :p Ik denk elke 1000 km olie wisselen,
weet niet hoeveel olie er in die bak gaat? 10 euro per liter + 7 euro voor filter. Setje rem blokken per jaar kosten? Paar
bussen WD40 per jaar (om hem netjes te houden).

Meeste kosten gaan zitten in schade/problemen, mocht er een keer wat afbreken/krom gaan, en uiteraard je afschrijving. :wink:
No Can't Do!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

de meeste quads moeten op euro 98 rijden die is duurder dan de euro 95
er zijn al genoeg discussies geweest wat er nu in een quad moet 95 of 98 dus daar gaan we nu hier niet verder op in maar ik zweer op 98 :)
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door TheQuadBoy »

Wat euro 95 en 98 betreft, dat zal mij een zorg zijn, dat zie ik dan wel weer.
Maar als die tgb blade 325 85km/u kan rijden, waarom zou die dan niet met het verkeer mee kunnen komen?? Dan zou ik op 80 km wegen rijden of met vrachtverkeer meegaan...

En welke quad raden jullie me anders aan?
Liefst een utility, maar de tgb gunner 550 vind ik ook erg mooi, en die kan 98 km/u.
Ik heb er +/- 5000 euro voor over.

btw, over de TGB gunner 550 is erg weinig te vinden??! Op dit forum kom ik alleen iets tegen over het opvoeren ervan...
iemand nog meer info??

En liggen de kosten van een sportquad ongeveer evenhoog als utility?

Greetz
Lazii
Quadrider
Quadrider

Bericht door Lazii »

TheQuadBoy schreef:Maar als die tgb blade 325 85km/u kan rijden, waarom zou die dan niet met het verkeer mee kunnen komen?? Dan zou ik op 80 km wegen rijden of met vrachtverkeer meegaan...
Ze bedoelen alleen maar dat als 85 zijn top is, hij op dat moment in de hoogste versnelling op zijn maximum toeren gaat zitten. En dat is niet aangenaam om te rijden en misschien/waarschijnlijk ook slecht voor de motor.
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Lazii schreef:
TheQuadBoy schreef:Maar als die tgb blade 325 85km/u kan rijden, waarom zou die dan niet met het verkeer mee kunnen komen?? Dan zou ik op 80 km wegen rijden of met vrachtverkeer meegaan...
Ze bedoelen alleen maar dat als 85 zijn top is, hij op dat moment in de hoogste versnelling op zijn maximum toeren gaat zitten. En dat is niet aangenaam om te rijden en misschien/waarschijnlijk ook slecht voor de motor.
Ooh oke, naja als ik zo'n ding koop ben ik wel van plan om zo hier en daar 80 te rijden (waar het ook mag of course :p )
En verder wil ik het gebruiken om lekker te touren in de zomer en 2 a 3 dagen in de week te gebruiken voor rijden naar me stage. En voor de fun verder in het weekend bv.

Over de tgb blade 325 heb ik veel positivieve informatie gehoord en ook ideaal om mee te beginnen.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

btw, over de TGB gunner 550 is erg weinig te vinden??! Op dit forum kom ik alleen iets tegen over het opvoeren ervan...
dit zegt al genoeg dat die 85km/u te langzaam is en uwe uitleg van ga rustig touren :roll: die heb ik nog al gehoort en wacht vol geduld op uw vraag "hoe voer ik hem op"
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

yamahakoppel schreef:de meeste quads moeten op euro 98 rijden die is duurder dan de euro 95
er zijn al genoeg discussies geweest wat er nu in een quad moet 95 of 98 dus daar gaan we nu hier niet verder op in maar ik zweer op 98 :)
Alleen nodig bij hogere druk en/of vervroegde onsteking (of extreme belasting/temp), voor de rest is het weg gooien van je geld.. of het zit tussen je oren.

Zeker tgb moet makkelijk op 95 kunnen lopen.

een grizzly 700 loopt 95/100 km/h... op een 80 km weg is dat net genoeg om leuk mee te komen met het verkeer. Als je maar 85 kunt
rijd je met 80 km/h vol gas... meestal rijd dat niet echt lekker. :lol:

Is een kfx700 niks voor je? :p
No Can't Do!
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Nee joh, een kfx700 is toch niet mooi...
De enige sportquad die ik mooi vind is een tgb gunner 550.

Maar ik denk dat de tgb blade 325 een mooie optie is voor mij.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

TheQuadBoy schreef:Nee joh, een kfx700 is toch niet mooi...
Ik heb me quad ook niet omdat die mooi is, maar omdat die goed en goed snel is... :lol:

kfx700 heb je wel echte quad onder je kont, niet een opgevoerde grasmaaier. :wink:

Zou eerst maar is test ritjes gaan maken als ik jouw was, gaat tegen vallen als je quad
alleen koopt omdat die mooi is. Meeste tgb rijders die ik ken zijn hem binnen een jaar
al weer zat. Ziet er leuk uit maar is het gewoon net niet...
No Can't Do!
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Klopt wat Ardjuh zegt , en een TGB is ook niet "het" merk.
bij TGB mag je wat extra geld uittrekken voor reperatie en onderdelen, dezen gaan sneller stuk dan als je een kawasaki honda suzuki of yamaha hebt. omdat het allemaal van minderen kwaliteit is. vrienden van me hebben ook beide TGB's quads rijden zo opzig leuk, wil je minder kosten hebben aan slijtage/ onderhoud. dan ga voor een A merk. kosten aanschaf is duurder, maar dat heb je snel terug verdiend
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

sjmallie94 schreef:Klopt wat Ardjuh zegt , en een TGB is ook niet "het" merk.
bij TGB mag je wat extra geld uittrekken voor reperatie en onderdelen, dezen gaan sneller stuk dan als je een kawasaki honda suzuki of yamaha hebt. omdat het allemaal van minderen kwaliteit is. vrienden van me hebben ook beide TGB's quads rijden zo opzig leuk, wil je minder kosten hebben aan slijtage/ onderhoud. dan ga voor een A merk. kosten aanschaf is duurder, maar dat heb je snel terug verdiend
Is het echt zo erg?? Want een A merk, kost (nieuw, en utility) toch al gauw 8000 euro ofzo. 3000 meer dan ik ervoor over heb...En bovendien heb ik van veel mensen op dit forum gehoord dat TGB een goed en betrouwbaar merk is, en ik heb het nu alleen over het model TGB blade 325
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

TGB is een prima merk hoor. Het is een B-merk dus inderdaad niet vergelijkbaar met A-merk Yamaha, maar daar is de prijs ook naar. Voor een eerste quad is TGB prima volgens mij.

Hoe het met afschrijvingen etc zit weet ik niet precies. Bij een yamaha schrijf je het eerste jaar gigantisch af en daarna niet zoveel meer...
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Ooh, maar met afschrijvingen hou ik me niet zo zeer bezig. Want ik koop zo'n ding niet om hem vervolgens weer voor een goede prijs te kunnen verkopen...
Als je een quad tijdelijk koopt om na 1 a 2 jaar een auto te kopen als je dan dus genoeg gespaard hebt, dan kan ik het me voorstellen als je daar rekening mee houd. Maar ik zal juist de auto erbij nemen en niet als vervanging van de quad.
Dan heb je 2 ideale dingen. Eén voor praktisch en lekker droog en weet ik het. Altijd handig een auto. En de quad voor lekker te baggeren/racen ofzo en ook ideaal volgens mij om lekker mee te touren... :p
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Reken er maar op dat je over een paar jaar weer een andere quad wilt, vrijwel ieder forum lid wil dit tenminste.... De 350 is een mooie instap quad om goed te leren rijden, uiteindelijk wil je iets snellers... Dan maken de afschrijvingen wel uit. ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Nouw het is niet heel erg, maar een TGB vraag meer tijd & kosten dan een suzuki of dergenlijke, en als je een a merk wilt gaan kopen dan hoef je niet te zoeken naar nieuwen 2de hands zijn ze ook nog prima.

Natuurlijk is de TGB er heen geprijst de onderdelen ook. je zult voor soort gelijk onderdeel van suzuki meer betalen dan een TGB daarom dat die van een suzuki veel langer mee gaat.

Neem suzuki nu even als voorbeeld he!!
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Plaats reactie