ltz400 top-end revisie

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

ltz400 top-end revisie

Bericht door fretje-pitbull »

omdat ik een hoog olieverbruik heb ga ik m'n top end reviseren
daarbij is de kans groot dat ik een big bore setje erop smijt :p
nu ben ik bezig met de motor uit te bouwen, kga van dit topic een soort fotoalbum maken :p
nu komt m'n eerste vraag de carbu is eruit en ik denk dat ik de reden gevonden heb waarom de quad stationair 6-7000rpm draait zie foto,
Afbeelding

Afbeelding

iemand een id waar ik dit onderdeeltje (is plaatje wat op de gasschuif zit) goedkoop kan verkrijgen (origineel keihin is het 104euro :braak: )
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door minivtec »

wat is hier gebeurt? :shock: :shock:
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door fretje-pitbull »

weet het niet, de luchtfilter is proper die erop zit,
verder mis ik het dichting'etje die ertussen zou moeten zitten, mss daarom dat de hoeken zo "aangevallen" zijn
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door minivtec »

aan zo'n ringetje zou het toch niet liggen dat er een hele hoek van af is
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door fretje-pitbull »

weet het ook niet, hopelijk verschiet ik niet als ik de cilinderkop ervan trek :?:
die stukjes moeten toch ergens zijn...
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door minivtec »

dat hoop ik ook voor je, mijn yfz450 heeft wel een zonder filterbak gelopen en dat zuigt verschikkelijk.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door mx jake »

dit gebeurt vaker bij een keihin fcr carb

de oorzaak is te zoeken in een backfire
of lekende inlaat klepen, waardoor er steeds een pulce (schokgolf) tegen de schuif aan komt, zodat hij op den duur breekt

ik ben bang dat het wel ergens schade heeft gemaakt

heb nog een compleet gereviseerd blok voor je klaar staan

http://www.speurders.nl/overzicht/suzuk ... &q=ltz+400" onclick="window.open(this.href);return false;
never drive faster then your angel can fly
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door fretje-pitbull »

kga eerst dit blokje bekijken :)
hoe is dit in de toekomst te vermijden?
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door mx jake »

zorg er voor dat de kleppen altijd exakt op tijd staan

en als je minimaal risico wil lopen, standaard blijven rijden
never drive faster then your angel can fly
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door fretje-pitbull »

ervaringen met de bigbore kit? (440cc)
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door fretje-pitbull »

de blok is eruit :D
Afbeelding
daarna het kleppendeksel ervan en de zuiger en nokkenassen op het juiste punt gezet
Afbeelding
de nokkenassen eruit :p
Afbeelding
daarna de cilinderkop ervan en de zuiger ervan,
gelukkig ziet die er redelijk goed uit (heeft wel een hoonbeurtje nodig)
Afbeelding
enkel op zuiger een klein putje te zien en een beetje koolaanslag
Afbeelding
gelukkig geen kapotte cilinder ofzo :D
kdenk dat ik de originele cilinder ga blijven houden
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door fretje-pitbull »

iemand een id of dit een originele zuiger is?
Afbeelding
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door mx jake »

bigbore op suzuki heb ik geen ervaring mee, maar er rijden er genoeg, dus zal het best gaan

de cilinder hoonen, zal niet gaan
een ltz cilinder heeft een nicacilwand en is knijter hard

de zuiger ziet er niet eens zo beroerd uit
je zou haast zeggen die kan nog wel een poosje mee
maar dat weet je pas als je gemeten hebt
never drive faster then your angel can fly
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door fretje-pitbull »

mx jake schreef:zorg er voor dat de kleppen altijd exakt op tijd staan

en als je minimaal risico wil lopen, standaard blijven rijden
de kleppen zijn ook niet 100% dicht

daardoor backfire's?
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door fretje-pitbull »

mx jake schreef:bigbore op suzuki heb ik geen ervaring mee, maar er rijden er genoeg, dus zal het best gaan

de cilinder hoonen, zal niet gaan
een ltz cilinder heeft een nicacilwand en is knijter hard

de zuiger ziet er niet eens zo beroerd uit
je zou haast zeggen die kan nog wel een poosje mee
maar dat weet je pas als je gemeten hebt
wat is de tolerantie tssn zuiger en cilinder?
maandag laat ik deze opmeten, dit gaat niet nauwkeurig genoeg met m'n schuifmaat)
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Plaats reactie